Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

E-marketing WZ-Z-D1-EM-03
Projekt (PROJ) Semestr zimowy 2023/2024

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura podstawowa

1. Królewski J., Sala P., E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021.

2. Mazurek G., E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka, Poltext, Warszawa 2018.

3. Stopka T., Content Marketing: dotrzyj, zainteresuj, zatrzymaj - sztuka pozyskiwania klientów za pomocą treści, , Poltex, Warszawa 2017.

4. Barefoot D., Szabo J., Znajomi na wagę złota: podstawy marketingu w mediach społecznościowych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011;

Literatura uzupełniająca:

1. Homo irretitus: w sieci serwisów społecznościowych, reklamy i marketingu społecznego, praca zbiorowa pod redakcją Katarzyny Walotek-Ściańskiej i Michała Szyszki, Wyższa Szkoła Humanitas, Sosnowiec 2013

2. Kowalski S., Praktyczne zastosowanie nowoczesnych form komunikacji we współczesnym klubie sportowym, [w:] Wielowymiarowość współczesnego marketingu (red.) Gębarowski M., Gierczak A., Zatwarnicka-Madura B., Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2015.

3. Niedzielska A., Marketing angażujący w Internecie i aplikacjach mobilnych, Handel Wewnętrzny, nr 5 (370) 2017.

*Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia między bibliotecznego.

Efekty uczenia się:

EU1. Student potrafi posługiwać się narzędziami internetowymi w celach marketingowych

EU2. Student umie opisać podstawowe technologie internetowe i mobilne oraz prawidłowo porusza się w tej tematyce. Rozumie podstawowe pojęcia i potrafi je rozwinąć.

EU3. Student potrafi stworzyć plan działań marketingowych w Internecie.

EU4. Student potrafi wykorzystywać możliwości, które dają portale społecznościowe i rozumie ich działanie.

Metody i kryteria oceniania:

F1. Praca w grupach

F2. Aktywność i zadania do rozwiązania na zajęciach

P1. Prace zaliczeniowe

P2. Zaliczenie wykładu na ocenę w formie testu

EU1

2,0 –Student nie potrafi posługiwać się narzędziami internetowymi w celach marketingowych. Ma trudności ze zrozumieniem pojęć i zasad ich wykorzystania.

3,0 –Student słano potrafi posługiwać się narzędziami internetowymi w celach marketingowych. Ma też niewielkie trudności ze zrozumieniem pojęć i zasad ich wykorzystania.

4,0 – Student potrafi posługiwać się narzędziami internetowymi w celach marketingowych w sposób umiejętny. Łatwo rozumie pojęcia i zasady wykorzystania narzędzi w Internecie.

5,0 – Student biegle potrafi posługiwać się narzędziami internetowymi w celach marketingowych. Nie ma żadnych problemów ze zrozumieniem pojęć wykorzystuje je bardzo umiejętnie.

EU2

2,0 –Student nie umie opisać podstawowych technologii internetowych i mobilne oraz słabo porusza się w tej tematyce. Nie rozumie podstawowych pojęć i nie potrafi ich rozwinąć.

3,0 –Student słabo umie opisać podstawowe technologie internetowe i mobilne oraz prawidłowo porusza się w tej tematyce. Rozumie jedynie podstawowe pojęcia i potrafi je rozwinąć.

4,0 – Student umiejętnie opisuje pojęcia z zakresu technologii internetowych i mobilnych oraz prawidłowo porusza się w tej tematyce. Rozumie podstawowe pojęcia i potrafi je rozwinąć.

5,0 - Student bardzo umiejętnie umie opisać podstawowe technologie internetowe i mobilne oraz sprawnie porusza się w tej tematyce. Rozumie doskonale podstawowe pojęcia i potrafi je rozwinąć.

EU3

2,0 –Student nie potrafi stworzyć planu działań marketingowych w Internecie.

3,0 –Student potrafi stworzyć podstawowy i typowy plan działań marketingowych w Internecie.

4,0 – Student potrafi stworzyć ciekawy plan działań marketingowych w Internecie, ale bez elementów nowatorskich.

5,0 - Student potrafi stworzyć odkrywczy plan działań marketingowych w Internecie. W jego budowie posługuje się narzędziami w sposób sprawny.

EU4

2,0 –Student nie potrafi wykorzystywać możliwości, które dają portale społecznościowe i rozumie ich działanie. Nie rozumie ich działania.

3,0 –Student potrafi w typowy sposób wykorzystywać możliwości, które dają portale społecznościowe i rozumie ich działanie.

4,0 – Student potrafi ciekawie wykorzystywać możliwości, które dają portale społecznościowe i rozumie ich działanie, ale nie jest to odkrywcze.

5,0 - Student potrafi wykorzystywać możliwości, które dają portale społecznościowe. Robi to w sposób odkrywczy i znamionujący doskonałe rozumienie mechanizmów ich działania.

Zakres tematów:

C1. Wprowadzenie do zajęć. Określenie zasad zaliczenia. 1

C2. Przykłady różnic między marketingiem online i marketingiem tradycyjnym 1

C3. Praktyczne zastosowanie e-marketingu. Praca w grupach. 1

C4. Narzędzia e-marketingu na przykładach. Dyskusja zespołowa. 1

C5. - C6. Specyfika e-commerce i e-dystrybucja. Dyskusja nad stopniem zastosowania i przykładów praktycznych. 1

C7. - C8. Określenie tematów pracy zaliczeniowej. Wybór analizowanego produktu.2

C8. - C9. Wykorzystanie narzędzi pozycjonowania Google w tematach prac zaliczeniowych. Content marketing. 2

C10. - C11. Wykorzystanie reklamy online. Dyskusja na przykładach. 2

C12. - C13. Marketing w blogosferze. Znaczenie influenser marketing na przykładzie prac zaliczeniowych.2

C14. Marketing w mediach społecznościowych. 1

Metody dydaktyczne:

1. Sprzęt audiowizualny

2. Tablica, kreda, markery

3. Komputery z Internetem

4. Smartfony

5. Tablice multimedialne

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 14:15 - 15:00, sala 313
Sławomir Kowalski 21/ szczegóły
2 każdy wtorek, 15:15 - 16:00, sala 313
Sławomir Kowalski 21/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Zarządzania - Pawilon B
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)