Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka badań rynkowych WZ-Z-D1-MBR-MKR-04
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura podstawowa

1. Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M., Badania marketingowe - nowe podejście oraz

metody na współczesnym rynku. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego,

2014.

2. Maison D., Noga-Bogomilski A.: Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańskie

Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007

3. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe: podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2014.

4. Kaden R.: Badania marketingowe. PWE, Warszawa 2008

5. Popławski W., Skawińska E., Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją.

Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2012.

Literatura uzupełniająca:

1. Karcz K., Kędzior Z.: Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 2007.

2. Kowalski S., Łazorko K., Research on the Off-Season Social Media Performance of Polish Football Teams Playing in the Ekstraklasa League, Journal of Physical Education and Sport, vol. 20, 2020 (https://efsupit.ro/images/stories/april2020/Art%20169.pdf)

3. Krukowska-Miler A., Marketing Strategies in Relation to Employees of Healthcare Organizations, Based on Selected Aspects, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, 2020, nr 144, (http://managementpapers.polsl.pl/wp-content/uploads/2020/05/144-Krukowska-Miler.pdf)

4. Sowier-Kasprzyk I., Widawska-Stanisz A., Changes in Attitudes of Consumers of Sports and Recreational Services in the Context of Covid-19, Journal of Physical Education and Sport, Vol.20, 2020 (https://efsupit.ro/images/stories/octombrie2020/Art%20399.pdf)

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Efekty uczenia się:

EU1. Student potrafi wyjaśnić co to są badania marketingowe.

EU2. Student umie zastosować metody badawcze, stworzyć kwestionariusz badawczy oraz przeprowadzić badanie.

EU3. Student potrafi dokonywać analizy pozyskanych informacji oraz interpretacji wyników badań.

EU4. Student potrafi przeprowadzić analizę rynku.

Metody i kryteria oceniania:

F1. Aktywność na zajęciach/ćwiczenia w grupach.

F2. Przygotowanie i prezentacja projektów.

P1. Kolokwium - test zaliczeniowy na ćwiczeniach

EU1

2,0 – Student nie potrafi wyjaśnić co to są badania marketingowe.

3,0 –Student potrafi wyjaśnić co to są badania marketingowe

w stopniu dostatecznym

4,0 – Student potrafi wyjaśnić co to są badania marketingowe

5,0 – Student potrafi wyjaśnić co to są badania marketingowe.

w stopniu bardzo dobrym.

EU2

2,0 – Student nie umie zastosować metod badawczych, stworzyć kwestionariusza badawczego oraz przeprowadzić badania

3,0 –Student umie zastosować metody badawcze, stworzyć kwestionariusz badawczy oraz przeprowadzić badanie w stopniu dostatecznym

4,0 – Student umie zastosować metody badawcze, stworzyć kwestionariusz badawczy oraz przeprowadzić badanie

5,0 – Student umie zastosować metody badawcze, stworzyć kwestionariusz badawczy oraz przeprowadzić badanie w stopniu bardzo dobrym

EU3

2,0 – Student nie potrafi dokonywać analizy pozyskanych informacji oraz interpretacji wyników badań

3,0 –Student potrafi dokonywać analizy pozyskanych informacji oraz interpretacji wyników badań w stopniu dostatecznym

4,0 – Student potrafi dokonywać analizy pozyskanych informacji oraz interpretacji wyników badań

5,0 – Student potrafi dokonywać analizy pozyskanych informacji oraz interpretacji wyników badań w stopniu bardzo dobrym

EU4

2,0 – Student nie potrafi przeprowadzić analizy rynku

3,0 –Student potrafi przeprowadzić analizę rynku w stopniu dostatecznym

4,0 – Student potrafi przeprowadzić analizę rynku.

5,0 – Student potrafi przeprowadzić analizę rynku w stopniu bardzo dobrym.

Zakres tematów:

C1-C2. Zajęcia wprowadzające, omówienie programu zajęć, wyznaczenie zadań do

realizacji, podanie literatury, omówienie sposobu oceniania oraz przypomnienie

wiedzy z zakresu marketingu, zarządzania marketingowego i analizy rynku. 2

C3. Praca w zespołach – wybór tematów do projektu realizowanego przez cały

semestr. Charakterystyka firmy. 1

C4. Budowanie części metodologicznej procedury badawczej cz.1. 1

C5. Budowanie części metodologicznej procedury badawczej cz.2. 1

C6. Budowanie części metodologicznej procedury badawczej cz.3. 1

C7. Praca w zespołach – opracowanie kwestionariusza ankiety na potrzeby firmy

analizującej rynek. 1

C8. Testowanie kwestionariusza ankiety – pilotaż. 1

C9. Praca w zespołach – Archiwizacja wyników badań. 1

C10. Analiza zebranego przez Studentów materiału. 1

C11. Sprawdzenie wiedzy w zakresie podstawowej wiedzy z badań

marketingowych i analizy rynku z wykorzystaniem krzyżówki tematycznej. 1

C12. Prezentacje multimedialne studentów dotyczące projektów z badań

marketingowych i analizy rynku realizowanych w trakcie całego semestru cz.1 1

C13. Prezentacje multimedialne studentów dotyczące projektów z badań

marketingowych i analizy rynku realizowanych w trakcie całego semestru cz.2 1

C14. Kolokwium zaliczeniowe w formie testu. 1

C15. Podsumowanie zajęć ćwiczeniowych. 1

Metody dydaktyczne:

1. Podręczniki, artykuły, filmy, fotografie, materiały firmowe itd.

2. Sprzęt audiowizualny. Prezentacje w programie Power Point.

3. Tablica, markery.

4. Źródła internetowe.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Sławomir Kowalski 0/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)