Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka badań rynkowych WZ-Z-D1-MBR-MKR-04
Wykład (WYK) Semestr letni 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura podstawowa

1. Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M., Badania marketingowe - nowe podejście oraz

metody na współczesnym rynku. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego,

2014.

2. Maison D., Noga-Bogomilski A.: Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańskie

Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007

3. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe: podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2014.

4. Kaden R.: Badania marketingowe. PWE, Warszawa 2008

5. Popławski W., Skawińska E., Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją.

Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2012.

Literatura uzupełniająca:

1. Karcz K., Kędzior Z.: Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 2007.

2. Kowalski S., Łazorko K., Research on the Off-Season Social Media Performance of Polish Football Teams Playing in the Ekstraklasa League, Journal of Physical Education and Sport, vol. 20, 2020 (https://efsupit.ro/images/stories/april2020/Art%20169.pdf)

3. Krukowska-Miler A., Marketing Strategies in Relation to Employees of Healthcare Organizations, Based on Selected Aspects, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, 2020, nr 144, (http://managementpapers.polsl.pl/wp-content/uploads/2020/05/144-Krukowska-Miler.pdf)

4. Sowier-Kasprzyk I., Widawska-Stanisz A., Changes in Attitudes of Consumers of Sports and Recreational Services in the Context of Covid-19, Journal of Physical Education and Sport, Vol.20, 2020 (https://efsupit.ro/images/stories/octombrie2020/Art%20399.pdf)

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Efekty uczenia się:

EU1. Student potrafi wyjaśnić co to są badania marketingowe.

EU2. Student umie zastosować metody badawcze, stworzyć kwestionariusz badawczy oraz przeprowadzić badanie.

EU3. Student potrafi dokonywać analizy pozyskanych informacji oraz interpretacji wyników badań.

EU4. Student potrafi przeprowadzić analizę rynku.

Metody i kryteria oceniania:

F1. Aktywność na zajęciach/ćwiczenia w grupach.

F2. Przygotowanie i prezentacja projektów.

P2. Test zaliczeniowy z wykładu.

Zakres tematów:

W1. Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie podstawowych pojęć i

terminów związanych z badaniami naukowymi i analizą rynku. 1

W2. Zaprezentowanie roli informacji w zarządzaniu marketingowym i analizie rynku. 1

W3. Omówienie Systemu Informacji Marketingowej. 1

W4. Przedstawienie etapów procedury badawczej. 1

W5. Omówienie części metodologicznej badania. 1

W6. Rodzaje metod badawczych. 1

W7. Prezentacja konstrukcji narzędzia badawczego cz.1. 1

W8. Prezentacja konstrukcji narzędzia badawczego cz.2. 1

W9. Prezentacja losowych metod doboru próby cz.1. 1

W10. Prezentacja losowych metod doboru próby cz.2. 1

W11. Prezentacja nielosowych metod doboru próby. 1

W12. Zbieranie informacji, prezentacja sposobów archiwizowania wyników. 1

W13 Analiza zebranego materiału oraz prezentacja zebranego materiału badawczego. 1

W14. Zaliczenie wykładu na ocenę w formie testu. 1

W15. Podsumowanie zajęć. 1

Metody dydaktyczne:

1. Podręczniki, artykuły, filmy, fotografie, materiały firmowe itd.

2. Sprzęt audiowizualny. Prezentacje w programie Power Point.

3. Tablica, markery.

4. Źródła internetowe.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Sławomir Kowalski 0/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)