Literatura: |
Literatura podstawowa
Nasiłowski M., System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii, Key Text, Warszawa 2016.
Begg D., Fischer S., Dornbusch R., VernascaG., Makroekonomia, PWE, Warszawa 2014.
Czarny B., Podstawy ekonomii. PWE, Warszawa 2011.
Czarny B., Podstawy Ekonomii. Makroekonomia, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2018.
Lemańska-Majdzik A., Sipa M. (2010), Makroekonomia - materiały dydaktyczne dla studentów, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.
Literatura uzupełniająca
Sipa M., Diversification of Indexes Determining Innovation of Economies - the Visegrad Group Countries, Hradec Economic Days 2015. Vol.5 (red.) JEDLICKA Pavel, Gaudeamus, Hradec Kralove 2015, s. 174-181.
Sipa M., Talent Management in the Context of Innovativeness of the Visegrad Group Countries,
in: Aktualne problemy podnikovej sfery 2017 (red.) MAJTAN Stefan Vydavatel'stvo EKONOM, Bratislava 2017, s. 927-937, ISBN:978-80-225-4422-1
Smolarek M., Sipa M., Stopień dostosowania podatku od wartości dodanej (VAT) w Polsce do standardów Unii Europejskiej. Badania Naukowe. Wyższa Szkoła Ubezpieczeń w Kielcach z.4, 2002, s. 269-279
Skibiński A., Sipa M., The Labour Market in the Face of Demographic Ageing in the Selected Countries of Central and Eastern Europe , Varazdin Development and Entrepreneurship Agency, Varazdin 2016, s. 10-20, ISSN: 1849-7535
Skibiński A. Rationale for Economic Development of Shell Gas in Poland – Selected Aspects.Hradec Economic Days 2015. Vol.5 (red.) JEDLICKA Pavel, 2015.
Skibiński A. Assessment of the Degree Ageing Labour Force for Example of Poland and Slovakia,European Journal of Sustainable Development. Vol. 7, No 3., 2018
Ivanová E., Lemańska-Majdzik A. (2016), The Business Environment of the Small and Medium-Sized Sector in Poland and Slovak Republic, Wien/Berlin: Mercur Verlag.
Lemańska-Majdzik A., Stawasz E. (2007), Samozatrudnienie, aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu - doświadczenia krajowe i zagraniczne, [w:] Psychologiczne wyznaczniki efektywności poszukiwania pracy i samozatrudnienia w regionach zmarginalizowanych, (red.) Skłodowski H., Stawasz E., Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 29-42.
Bajor M., Ryzyko towarzyszące inwestowaniu w odnawialne źródła energii w Polsce, Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej, Zarządzanie 2016.
* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego
|
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)
F1.Aktywność na ćwiczeniach i/lub ocena pracy w grupach i/lub ocena pracy na platformie
e-learningowej.
F2.Kolokwium zaliczeniowe pisemne z możliwością ustnego/pisemnego uzupełnienia odpowiedzi
P1. Zaliczenie na podstawie uzyskanych w ramach ćwiczeń ocen cząstkowych.
EU 1
2,0-Student posiada wiedzę i umiejętności określone w niniejszym efekcie kształcenia w stopniu poniżej 60%
3,0-Student posiada wiedzę i umiejętności określone w niniejszym efekcie kształcenia w 60%
4,0-Student posiada wiedzę i umiejętności określone w niniejszym efekcie kształcenia w 80%
5,0-Student posiada wiedzę i umiejętności określone w niniejszym efekcie kształcenia osiągając co najmniej 98% punktów
EU 2
2,0-Student posiada wiedzę i umiejętności określone w niniejszym efekcie kształcenia w stopniu poniżej 60%
3,0-Student posiada wiedzę i umiejętności określone w niniejszym efekcie kształcenia w 60%
4,0-Student posiada wiedzę i umiejętności określone w niniejszym efekcie kształcenia w 80%
5,0-Student posiada wiedzę i umiejętności określone w niniejszym efekcie kształcenia osiągając co najmniej 98% punktów
EU 3
2,0-Student posiada wiedzę i umiejętności określone w niniejszym efekcie kształcenia w stopniu poniżej 60%
3,0-Student posiada wiedzę i umiejętności określone w niniejszym efekcie kształcenia w 60%
4,0-Student posiada wiedzę i umiejętności określone w niniejszym efekcie kształcenia w 80%
5,0-Student posiada wiedzę i umiejętności określone w niniejszym efekcie kształcenia osiągając co najmniej 98% punktów
EU 4
2,0-Student posiada wiedzę i umiejętności określone w niniejszym efekcie kształcenia w stopniu poniżej 60%
3,0-Student posiada wiedzę i umiejętności określone w niniejszym efekcie kształcenia w 60%
4,0-Student posiada wiedzę i umiejętności określone w niniejszym efekcie kształcenia w 80%
5,0-Student posiada wiedzę i umiejętności określone w niniejszym efekcie kształcenia osiągając co najmniej 98% punktów
|