Literatura: |
ITERATURA PODSTAWOWA
1. Nasiłowski M., System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii. Wydawnictwo Key Text, Warszawa, 2007.
2. Begg D., Fischer S., Dornbusch R., Makroekonomia, wyd. V zm. Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2014.
3. Burda M., Wyplosz Ch., Makroekonomia. Podręcznik europejski. Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2013.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA
1. Nowak A., Tomasz Zalega T., Makroekonomia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2015.
2. Ostoj I., Pietrucha J., Tusińska M., Makroekonomia: studia przypadków, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice, 2013.
3. Poznańska K., Kraj K., Ekonomia, Szkoła Główna Handlowa-Oficyna Wydawnicza, Warszawa, 2015.
4. Mankiw G., Mark P. Taylor M., Makroekonomia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2016.
5. Rozpondek K., Zarządzanie oraz rola innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach w świetle globalizacji, Innowacyjność i kreatywność w zarządzaniu (red.) Pachura Piotr, Ociepa-Kubiak Agnieszka, Zelga - Szmidla Anna, Kieleśińska Agata, Wydawnictwo Naukowe Intellect, 2018.
Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.
|
Metody i kryteria oceniania: |
F1.Aktywność na ćwiczeniach i/lub ocena pracy w grupach i/lub ocena pracy na platformie elearningowej.
P1.Kolokwium zaliczeniowe pisemne z możliwością ustnego uzupełnienia odpowiedzi/ ocena wynikająca z pracy w ramach e-learningu i na zajęciach stacjonarnych.
EU1:
2,0 Student posiada wiedzę i umiejętności określone w tym efekcie kształcenia, w stopniu mniejszym niż 60% punktów
3.0 Student posiada wiedzę i umiejętności określone w tym efekcie kształcenia osiągając przynajmniej 60% punktów
4.0 Student posiada wiedzę i umiejętności określone w tym efekcie kształcenia osiągając przynajmniej 80% punktów
5.0 Student posiada wiedzę i umiejętności określone w tym efekcie kształcenia osiągając co najmniej 98% punktów
EU2:
2.0 Student posiada wiedzę i umiejętności określone w tym efekcie kształcenia, w stopniu mniejszym niż 60% punktów
3.0 Student posiada wiedzę i umiejętności określone w tym efekcie kształcenia osiągając przynajmniej 60% punktów
4.0 Student posiada wiedzę i umiejętności określone w tym efekcie kształcenia osiągając przynajmniej 80% punktów
5.0 Student posiada wiedzę i umiejętności określone w tym efekcie kształcenia osiągając co najmniej 98% punktów
EU3:
2.0 Student posiada wiedzę i umiejętności określone w tym efekcie kształcenia, w stopniu mniejszym niż 60% punktów
3.0 Student posiada wiedzę i umiejętności określone w tym efekcie kształcenia osiągając przynajmniej 60% punktów
4.0 Student posiada wiedzę i umiejętności określone w tym efekcie kształcenia osiągając przynajmniej 80% punktów
5.0 Student posiada wiedzę i umiejętności określone w tym efekcie kształcenia osiągając co najmniej 98% punktów
EU4:
2.0 Student posiada wiedzę i umiejętności określone w tym efekcie kształcenia, w stopniu mniejszym niż 60% punktów
3.0 Student posiada wiedzę i umiejętności określone w tym efekcie kształcenia osiągając przynajmniej 60% punktów
4.0 Student posiada wiedzę i umiejętności określone w tym efekcie kształcenia osiągając przynajmniej 80% punktów
5.0 Student posiada wiedzę i umiejętności określone w tym efekcie kształcenia osiągając co najmniej 98% punktów
|
Zakres tematów: |
C1 – Wprowadzające do przedmiotu – informacje organizacyjne. 1
C2 – Ekonomia w wymiarze makro - wprowadzenie do zagadnień. 1
C3 – Mierzenie produktu i dochodu narodowego. Problemy pomiaru gospodarki. 1
C4 – Zależności agregatowe w ekonomii klasycznej i keynesowskiej. Makroekonomiczny wymiar równowagi ogólnej. 1
C5 – Podstawowe problemy polityki fiskalnej - rola państwa w gospodarce. 1
C6 – Polityka pieniężna i rynek pieniężny. 1
C7 – Inflacja, jako problem makroekonomiczny. 0,5
C8 – Rynek pracy w wymiarze makroekonomicznym. 0,5
C9 – Makroekonomia gospodarki otwartej. 1
C10 – Teoria wzrostu i rozwoju gospodarczego. Wahania koniunkturalne w gospodarce. 1
C11 – Sprawdzian wiadomości i podsumowanie zajęć w ramach prowadzonego przedmiotu. 3
|