SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)
F1. Indywidualna odpowiedź studenta w czasie zajęć
F2. Test teoretyczny
P1. Kolokwium zaliczeniowe
EK 1
(ndst) Student nie zna definicji oraz podstawowych funkcji i zasad rachunkowości. Nie potrafi określić znaczenia rachunkowości
w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa
(dst) Student potrafi zdefiniować pojęcie rachunkowości oraz posiada wiedzę na temat procesu informacyjnego rachunkowości w przedsiębiorstwie. Zna strukturę i funkcje rachunkowości w przedsiębiorstwie.
(db) Student zna nie tylko strukturę i funkcje rachunkowości w przedsiębiorstwie oraz posiada wiedzę na temat procesu informacyjnego rachunkowości, ale również potrafi wymienić i opisać zasady prawidłowej rachunkowości. Zna krajowe i międzynarodowe regulacje prawne rachunkowości.
(bdb) Student zna strukturę i funkcje rachunkowości w przedsiębiorstwie oraz posiada wiedzę na temat procesu informacyjnego rachunkowości. Potrafi wymienić i opisać zasady prawidłowej rachunkowości oraz zna i potrafi omówić krajowe i międzynarodowe regulacje prawne rachunkowości. Posiada wiedzę na temat dokumentacji księgowej i ksiąg rachunkowych.
EK 2
(ndst) Student nie potrafi wymienić elementów majątku przedsiębiorstwa oraz źródeł jego pochodzenia używając poprawnej terminologii. Nie potrafi sporządzić bilansu.
(dst) Student potrafi wymienić elementy majątku przedsiębiorstwa i źródeł jego pochodzenia używając poprawnej terminologii oraz sklasyfikować je w podstawowe grupy.
(db) Student potrafi wymienić elementy majątku przedsiębiorstwa
i źródeł jego pochodzenia używając poprawnej terminologii. Potrafi nie tylko sklasyfikować je w bardziej szczegółowe grupy ale również grupy te scharakteryzować (opisać). Umie sporządzić bilans.
(bdb) Student potrafi biegle wymienić i sklasyfikować elementy majątku i źródeł jego pochodzenia oraz scharakteryzować ich poszczególne grupy. Wiedza ta pozwala studentowi na sporządzanie bilansu szczegółowego.
EK 3
(ndst) Student nie zna budowy i zasad funkcjonowania konta. Nie potrafi dokonać księgowania zgodnie z zasadą podwójnego zapisu.
(dst) Student posiada podstawową wiedzę na temat konta. Zna zasady funkcjonowania kont bilansowych i wynikowych. Potrafi dokonać prostych księgowań zgodnie z zasadą podwójnego zapisu. Nie potrafi jednak wskazać (wyróżnić, rozróżnić) operacji wynikowych i bilansowych.
(db) Student nie tylko zna zasady funkcjonowania kont bilansowych
i wynikowych ale potrafi również dokonać podziału i łączenia kont. Potrafi dokonać księgowań zgodnie z zasadą podwójnego zapisu z rozróżnieniem operacji bilansowych i wynikowych.
(bdb) Student zna zasady funkcjonowania kont, ich łączenia i podziału. Potrafi sprawnie dokonać prawidłowych księgowań na kontach ze wskazaniem operacji bilansowych i wynikowych. Zna istotę i pojęcie wyniku finansowego oraz potrafi dokonać księgowego ustalenia wyniku finansowego.
EK 4
(ndst) Student w żaden sposób nie potrafi zdefiniować pojęcia kosztów i przychodów.
(dst) Potrafi zdefiniować pojęcie kosztu i przychodu. Nie potrafi jednak rozróżnić pojęcia kosztu i wydatku oraz zdefiniować przychodu.
(db) Potrafi rozróżnić pojęcie kosztu i wydatku oraz zdefiniować przychód.
Potrafi również wskazać niektóre przychody i koszty wpływające na wynik finansowy przedsiębiorstwa.
(bdb) Potrafi nie tylko określić, co jest kosztem, wydatkiem i przychodem ale zna i umie opisać poszczególne grupy kosztów i przychodów. Ponadto wykorzystując informacje dotyczące poniesionych kosztów i osiągniętych przychodów potrafi ustalić wynik finansowy jednostki gospodarczej.
|