SPOSOBY OCENY (F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)
F1. Obserwacja pracy studenta.
F2. Studium przypadku.
P1. Kolokwium zaliczeniowe z ćwiczeń (test dydaktyczny sprawdzający wiedzę i umiejętności studentów w zakresie prowadzenia szkoleń BHP.
P2. Egzamin.
EK 1
(ndst) Student nie potrafi określić jakie są role i zadania wykonywane przez potencjalnych uczestników.
(dst) Student potrafi określić jakich kompetencji wymagają role i zadania wykonywane przez uczestników szkolenia.
(db) Student potrafi określić czy uczestnicy mają wiedzę związaną z tematem planowanego programu szkoleniowego.
(bdb) Potrafi ustalić poziom kompetencji uczestników szkolenia.
EK 2
(ndst) Student potrafi przetransportować wyznaczone cele szkolenia na zadania szkoleniowe.
(dst) Student zna zasady dobory treści, potrafi nadać im taki porządek, aby były logiczne i zrozumiałe.
(db) Student zna materiał nauczania, jego strukturę. potrafi dokonać operacyjnego definiowania celów nauczania, klarownie przekazać materiał oraz precyzyjnie i trafnie wykorzystać aktywizujące metody nauczania, środki audiowizualne.
(bdb) Student potrafi podejmować trafne decyzje i umiejętności realizowania treści nauczania we wszystkich stadiach procesu nauczania z wykorzystaniem metod aktywizujących i środków audiowizualnych.
EK 3
(ndst) Student potrafi pozytywnie zaprezentować własny wizerunek, umie posługiwać się własnym głosem, za pomocą zachowań niewerbalnych, potrafi ujawnić swoje stany emocjonalne, potrafi dostosować otoczenie do swoich potrzeb komunikacyjnych.
(dst) Student dostrzega różnice między umiejętnością słuchania a słyszenia, potrafi posługiwać się mową ciała dla podkreślenia treści przekazu, potrafi posługiwać się przestrzenią.
(db) Student rozpoznaje przeszkody utrudniające odbiór przekazu umie wyciągać wnioski przy pomocy obserwacji, potrafi dostosować gesty i ruch do wielkości audytorium.
(bdb) Student potrafi udzielić osobie prezentującej materiał wsparcia emocjonalnego, potrafi rozpoznawać i porządkować najważniejsze elementy przemówienia: tezy, struktury, materiały ilustrujące, potrafi dokonać analizy słuchaczy, aby nadać kształt prowadzonemu szkoleniu, potrafi dopasować zachowania niewerbalne do prezentacji.
|