Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing międzynarodowy WZ-Z-D1-MM-ZDMP-05
Wykład (WYK) Semestr zimowy 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Literatura:

Podstawowa:

1. Kotler Ph, Armstrong G., J. Saunders, Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, rozdział 5 – Rynek globalny.

2. Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2013.

3. Grzesiuk A., Marketing międzynarodowy, CeDeWu, 2007.

Uzupełniająca:

1. Red. Duliniec E., Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje. Wyd. SGH, Warszawa 2007.

2. Pietrasieński P., Aktywizowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2014.

Efekty uczenia się:

EU 1 - Student identyfikuje i charakteryzuje podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw i przyczyny podejmowania działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych.

EU 2 - Student charakteryzuje sposoby przeprowadzania badań marketingowych rynków zagranicznych i międzynarodowej segmentacji oraz identyfikuje główne sposoby wchodzenia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne.

EU 3 - Student charakteryzuje i analizuje specyfikę marketingu mix na rynkach międzynarodowych w kontekście ich standaryzacji bądź dopasowania do specyfiki rynków docelowych.

EU 4 - Student identyfikuje i opisuje przykłady działań marketingowych firmy na rynku międzynarodowym/globalnym

Metody i kryteria oceniania:

F1 Aktywność na zajęciach/ćwiczenia w grupach

F2. Przygotowanie i prezentacja map myśli

P1 Kolokwium - test zaliczeniowy na ćwiczeniach

P2 Egzamin pisemny

EU 1

2,0-Student nie potrafi zidentyfikować i scharakteryzować podstaw owych zagadnień związanych z internacjonalizacją i globalizacją przedsiębiorstw i przyczyn podejmowania działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych.

3,0-Student potrafi zidentyfikować i scharakteryzować podstaw owe zagadnienia związane z internacjonalizacją i globalizacją przedsiębiorstw i przyczyny podejmowania działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych

4,0-Student potrafi zidentyfikować i scharakteryzować zagadnienia związane z internacjonalizacją i globalizacją przedsiębiorstw i przyczyny podejmowania działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych w stopniu poszerzonym

5,0-Student potrafi zidentyfikować i scharakteryzować zagadnienia związane z internacjonalizacją i globalizacją przedsiębiorstw i przyczyny podejmowania działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych w stopniu wyczerpującym zagadnienie ze wskazaniem przykładów rynkowych

EU 2

2,0-Student nie potrafi scharakteryzować sposobów

przeprowadzania badań marketingowych rynków zagranicznych i międzynarodowej segmentacji oraz nie identyfikuje głównych sposobów wchodzenia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne

3,0-Student potrafi scharakteryzować sposoby

przeprowadzania badań marketingowych rynków zagranicznych oraz międzynarodowej segmentacji wskazując przynajmniej jeden model eurosegmentacji, a także potrafi zidentyfikować cztery kluczowe strategie internacjonalizacyjne oraz trzy główne sposoby wchodzenia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne.

4,0-Student potrafi scharakteryzować sposoby

przeprowadzania badań marketingowych rynków zagranicznych, tj. omówić kilka metod badawczych i kryteriów podziału badań marketingowych na rynku globalnym oraz rozumie zasady międzynarodowej segmentacji w stopniu poszerzonym, tj. potrafi omówić przynajmniej dwa modele eurosegmentacji, a także potrafi zidentyfikować i opisać cztery kluczowe strategie internacjonalizacyjne oraz trzy główne sposoby wchodzenia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne.

5,0-Student potrafi scharakteryzować sposoby

przeprowadzania badań marketingowych rynków zagranicznych, tj. omówić kilka metod badawczych i kryteriów podziału badań marketingowych na rynku globalnym, podać przykłady międzynarodowych instytutów badawczych i obszarów ich działań oraz rozumie zasady międzynarodowej segmentacji w stopniu wyczerpującym zagadnienie, tj. potrafi omówić przynajmniej trzy modele eurosegmentacji, a także potrafi zidentyfikować i opisać cztery kluczowe strategie internacjonalizacyjne oraz trzy główne sposoby wchodzenia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne ze wskazaniem przykładów rynkowych

EU 3

2,0-Student nie potrafi scharakteryzować specyfiki marketingu mix na rynkach międzynarodowych w kontekście ich standaryzacji bądź dopasowania do specyfiki rynków docelowych.

3,0-Student charakteryzuje specyfikę marketingu mix na rynkach międzynarodowych w kontekście ich standaryzacji bądź dopasowania do specyfiki rynków docelowych

4,0-Student charakteryzuje i analizuje specyfikę marketingu mix na rynkach międzynarodowych w kontekście ich standaryzacji bądź dopasowania do specyfiki rynków docelowych

5,0-Student charakteryzuje i analizuje specyfikę marketingu mix na rynkach międzynarodowych w kontekście ich standaryzacji bądź dopasowania do specyfiki rynków docelowych ze wskazaniem przykładów rynkowych

EU 4

2,0-Student nie identyfikuje i opisuje przykładu działań marketingowych firmy na rynku międzynarodowym/globalnym za pośrednictwem mapy myśli

3,0-Student identyfikuje i opisuje przykład działań marketingowych firmy na rynku międzynarodowym/globalnym za pośrednictwem mapy myśli, posiłkując się notatkami i wykazując słabą interakcję z mapą

4,0-Student identyfikuje i opisuje przykład działań marketingowych firmy na rynku międzynarodowym/globalnym za pośrednictwem mapy myśli, wykazując silną interakcję z mapą, ale posiłkując się notatkami

5,0-Student identyfikuje i opisuje przykład działań marketingowych firmy na rynku międzynarodowym/globalnym za pośrednictwem mapy myśli, wykazując silną interakcję z mapą i nie korzystając z notatek

Zakres tematów:

W 1 - Podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw - wprowadzenie do marketingu międzynarodowego 1

W 2 - Badania marketingowe rynków zagranicznych 1

W 3 - Międzynarodowa segmentacja i zróżnicowanie zachowań nabywców 2

W 4 - Strategie przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 2

W 5 - Strategia marketingu mix na rynku międzynarodowym 2

W 6 - Organizacja marketingu na rynku międzynarodowym i jej elementy 1

W 7 - Wizerunek firmy i marki na rynku międzynarodowym 1

W 8 - Euromarketing 1

W 9 - Wpływ Internetu na marketing międzynarodowy 1

W 10 - Marketing wewnętrzny w ujęciu międzynarodowym 1

W 11 - Przedsiębiorstwo odpowiedzialne społecznie na rynku międzynarodowym - aspekty marketingowe 2

Metody dydaktyczne:

1. Podręczniki i skrypty

2. Sprzęt audiowizualny

3. Prezentacje Power Point

4. Mapy myśli na slajdach/foliach

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Anna Niedzielska 27/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-4 (2024-07-15)