Literatura: |
Podstawowa:
1. Brzeziński A., Przedsiębiorczość. Teoria i praktyka, WWZPCz, Częstochowa 2016.
2. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2010.
3. Piecuch T., Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne, C.H. Beck, Warszawa 2010.
4. Puto A., Nowodziński P. (red.), Wyzwania i perspektywy przedsiębiorczej organizacji. Przedsiębiorczość, rozwój, strategia, T.1, WWZPCz, Częstochowa 2015.
5. Kościelniak H., Brendzel-Skowera K., Łukasik K. (red.), Wyzwania i perspektywy przedsiębiorczej organizacji. Innowacyjność i przedsiębiorczość. Specjalne strefy ekonomiczne, T.1, WWZPCz, Częstochowa 2018.
6. Skowron-Grabowska B., Brendzel-Skowera K. (red.) Wyzwania i perspektywy przedsiębiorczej organizacji. Przedsiębiorczość akademicka, IT, CSR,. T.3, , WWZPCz, Częstochowa 2015.
7. Tragalski J. (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Wydaw. Difin, Warszawa 2014.
8. Opolski K., Waśnieski K., Biznes plan jak go budować i analizować, CeDeWu, Warszawa 2014.
Uzupełniająca:
9. Duraj J., Papiernik-Wojdera M., Przedsiębiorczość i innowacyjność, Difin, Warszawa 2010.
10. Glinka B., Gudkova S., Przedsiębiorczość, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
11. Kuciński K. (red.), Przedsiębiorczość a rozwój regionalny w Polsce, Difin, Wwrszawa 2010.
12. Kukowska K., Skolik S., Przedsiębiorczość seniorów w firmach rodzinnych. Studium przypadku, [w:] Firmy rodzinne - problemy poznawcze, (red.) Sułkowski Ł., Marjański A., Społeczna Akademia Nauk, Łódź 2019.
13. Kukowska K., Sieci społeczne w aspekcie przedsiębiorczej osobowości, [w:] Nowe kierunki w zarządzaniu współczesnymi organizacjami, (red.) Skiba Ł., Czarnecka A., SWWZPCz, Częstochowa 2014.
14. Kukowska K., Kapitał społeczny jako determinanta rozwoju przedsiębiorczości, Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie, nr 2, Częstochowa 2011.
15. Kukowska K., Przedsiębiorca jako podmiot zarządzania a poziom rozwoju firmy, Człowiek - praca - organizacja. Wymiary socjologiczne, psychologiczne i zarządcze, (red.) Bylok F., Czarnecka A., Słocińska A., WPCz, Częstochowa 2010.
16. Moczydłowska J., Pacewicz I., Przedsiębiorczość, Fosze, Rzeszów 2007.
17. Skrzypek J. T., Biznes plan w 10 krokach: przewodnik od pomysłu do wdrożenia, Wydaw. POLTEXT, Warszawa 2014 .
|
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)
F1. Aktywność podczas dyskusji.
F2. Prezentacja wykonanych zadań w grupach.
P1. Pisemne prace projektowe - Biznes Plan.
P2. Egzamin pisemny.
EU 1
2,0-Student nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć związanych z zagadnieniem przedsiębiorczości
3,0-Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia związane z zagadnieniem przedsiębiorczości
4,0-Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia związane z zagadnieniem przedsiębiorczości oraz rozumie znaczenia przedsiębiorczości
5,0-Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia związane z zagadnieniem przedsiębiorczości oraz rozumie znaczenia przedsiębiorczości. Potrafi opisać jej wpływ na tworzenie współczesnej gospodarki
EU 2
2,0-Student nie potrafi oszacować ryzyka związanego z rozwojem przedsiębiorczości
3,0-Student potrafi oszacować ryzyko związane z rozwojem przedsiębiorczości
4,0-Student potrafi oszacować ryzyko związane z rozwojem przedsiębiorczości oraz przeprowadzić analizę strategiczną (SWOT/TOWS)
5,0-Student potrafi oszacować ryzyko związane z rozwojem przedsiębiorczości. Potrafi przeprowadzić analizę strategiczną (SWOT/TOWS) oraz wyciąga wnioski z przyjętej strategii
EU 3
2,0-Student nie zna pojęcia innowacji oraz form ekspansji międzynarodowej
3,0-Student zna pojęcie oraz formy ekspansji międzynarodowej
4,0-Student potrafi scharakteryzować działania innowacyjne oraz opisać formy ekspansji międzynarodowej
5,0-Student potrafi scharakteryzować działania innowacyjne oraz opisać formy ekspansji międzynarodowej. Zna znaczenie innowacji i internacjonalizacji dla rozwoju przedsiębiorstw
EU 4
2,0-Student nie potrafi sporządzić planu własnego biznesu
3,0-Student potrafi sporządzić wstępny plan własnego biznesu.
4,0-Student potrafi sporządzić koncepcję funkcjonowania własnego biznesu
5,0-Student potrafi sporządzić koncepcję funkcjonowania własnego biznesu wraz z analizą uwarunkowań otoczenia zewnętrznego
|