Diagnostyka systemów informacyjnych w logistyce WZ-LOG-D2-DSIwL-04
Ćwiczenia (CW)
Semestr letni 2019/2020
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 |
Limit miejsc: | (brak limitu) |
Zaliczenie: | zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA 1. A. Nowicki, I. Chomiak-Orsa (red.), Analiza i modelowanie systemów informacyjnych, Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław 2011. 2. J. Majewski, Informatyka dla logistyki, Wyd. Instytutu Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2002. 3. J. Szpon, Analiza logistyczna w przedsiębiorstwie, Wyd. Stowarzyszenie Naukowe Instytutu Gospodarki i Rynku, Szczecin, 2006. Literatura pomocnicza 1. A. Szewczyk, Diagnostyka systemów informacyjnych: problemy metodologiczne Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1991. |
Efekty uczenia się: |
EFEKTY UCZENIA SIĘ EU1- zna podstawowe rodzaje systemów informatycznych wspierających procesy logistyczne w przedsiębiorstwie. EU2- posiada wiedzę o podstawowych zasadach diagnozowania systemu informacyjnego logistyki EU3- potrafi określić, w oparciu o wyniki diagnozy, odpowiednie sposoby doskonalenia systemu informacyjnego logistyki. EU4- potrafi korzystać z podstawowych narzędzi informatycznych wspomagających analizę systemów informacyjnych logistyki |
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA) F1. Realizacja ćwiczeń F2. Prezentacja wykonanych zadań P1. Ocena realizowanych ćwiczeń P2. Sprawdzian pisemny, egzamin pisemny Efekt 1 (ndst) Nie posiada żadnej wiedzy na temat funkcjonowania systemów informatycznych wspierających procesy logistyczne w przedsiębiorstwie. (dst) Posiada wiedzę o funkcjonowaniu systemu informacyjnego logistyki, ale nie potrafi w sposób wyczerpujący określić jego struktury, funkcji i celów. (db) Posiada podstawową wiedzę o zasadach funkcjonowania systemu informacyjnego logistyki, ale nie potrafi poprawnie opisać struktury oraz procesów w nim zachodzących. (bdb) Posiada wiedzę o podstawowych zasadach funkcjonowania systemu informacyjnego logistyki oraz potrafi opisać strukturę oraz procesy w nim zachodzące Efekt 2 (ndst) Nie posiada żadnej wiedzy na temat diagnozowania systemów informatycznych wspierających procesy logistyczne w przedsiębiorstwie. (dst) Posiada wiedzę o diagnozowaniu systemu informacyjnego logistyki, ale nie potrafi w sposób wyczerpujący opisać funkcji, celów i podstawowych metod diagnostyki. (db) Posiada podstawową wiedzę o diagnozowaniu systemu informacyjnego logistyki, ale nie potrafi w sposób wyczerpujący opisać funkcji, celów i podstawowych metod diagnostyki. (bdb) Posiada rozszerzoną wiedzę o diagnozowaniu systemu informacyjnego logistyki oraz potrafi w sposób wyczerpujący opisać funkcji, celów i podstawowych metod diagnostyki. Efekt 3 (ndst) Nie potrafi w określić, w oparciu o wyniki diagnozy, sposobów i metod doskonalenia systemu informacyjnego logistyki. (dst) Potrafi określić w sposób fragmentaryczny, pojedyncze sposoby i metody doskonalenia systemu informacyjnego logistyki. (db) Zna podstawowe sposoby i metody doskonalenia systemu informacyjnego logistyki. (bdb) Zna większość sposobów i metody doskonalenia systemu informacyjnego logistyki oraz potrafi je praktyczne zastosować Efekt 4 (ndst) Nie potrafi korzystać z technik wspomagających analizę systemów informacyjnych logistyki. (dst) Wykorzystuje w niewielkim stopniu techniki informacyjne wspomagające analizę systemów informacyjnych logistyki. (db) Potrafi korzystać z podstawowych technik informacyjnych wspomagających analizę systemów informacyjnych logistyki. (bdb) Potrafi korzystać z różnych zawansowanych technik informacyjnych wspomagających analizę systemów informacyjnych logistyki. |
Zakres tematów: |
Ćwiczenia C 1 - System informacyjny organizacji a system informacyjny logistyki w różnych rodzajach przedsiębiorstw – (praca w grupach). 1 C 2 -Technologie informacyjne wspierające SIL w wybranych branżach – analiza porównawcza na podstawie źródeł internetowych. 1 C 3- Podstawowe cele, zadania i metody diagnostyki SIL w wybranych obszarach działalności logistycznej w różnych branżach. 1 C 4, C 5- Identyfikacja potrzeb informacyjnych logistyki przedsiębiorstwa wybranych obszarach działalności logistycznej w różnych branżach (praca w grupach). 2 C 6, C7- Opracowanie kryteriów oceny SIL dotyczących poszczególnych obszarów logistyki w wybranych rodzajach przedsiębiorstw (praca w grupach). 2 C 8-Analiza otoczenia zewnętrznego SIL w wybranych obszarach działalności logistycznej w różnych branżach. 1 C 9, C 10 - Analiza funkcjonującego SIL przedsiębiorstwa – metody, kryteria, przygotowanie narzędzi (np. kwestionariuszy, list kontrolnych itp.) - praca w grupach. 2 C 11 - Analiza wybranych przypadków organizacji sil i propozycja zmian (sanacja lub doskonalenie). 1 C 12, C13 – Kierunki doskonalenia SIL i wykorzystanie metod optymalizacyjnych w doskonaleniu SIL. 2 C 14 - Wybrane problemy zarządzania diagnostyką SIL. 1 C15 - Sprawdzian pisemny i ocena wykonywanych ćwiczeń. 1 |
Metody dydaktyczne: |
NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE 1. Podręczniki 2. Sprzęt audiowizualny 3. Oprogramowanie MS Word, MS Excel, MS Paint, MS Visio lub inne o podobnych funkcjach, komputer 4. Przeglądarka internetowa z dostępem do Internetu |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.