Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konkurencja i wywiad marketingowy WZ-Z-D1-KiWM-ZDMP-06
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Literatura:

Podstawowa:

1. Kraszewska M., Pujer K. Konkurencyjność przedsiębiorstw. Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej, Wydawnictwo Exante, Wrocław 2017

2. Mruk H., Analiza rynku, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2008

3. Nowacki R. (red): Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o. , Warszawa 2010

4. Nowak-Far A.: Globalna konkurencja. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

5. Gorynia M., Łażniewska E. (red.): Kompendium wiedzy o konkurencyjności , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

Efekty uczenia się:

EU 1- Student potrafi wyjaśnić co to jest konkurencja i jak ją badać

EU 2- Student potrafi zastosować metody badawcze w badaniu konkurencji

EU 3- Student potrafi stworzyć plan analizy badania konkurentów

EU 4- Student prezentuje wiedzę analityczną pozwalającą ocenić wyniki badania

EU 5- Student potrafi stworzyć podstawy sformalizowanego wywiadu marketingowego

Metody i kryteria oceniania:

SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)

F1. Zadania projektowe

F2. Prezentacja wykonanych zadań

P1. Egzamin pisemny

P2. Egzamin praktyczny – zadanie do wykonania, projekt badawczy

EU 1

(2)-Student nie potrafi wyjaśnić co to jest konkurencja, jakie są jej rodzaje

(3)-Student potrafi wyjaśnić co to jest konkurencja i jak ją badać

(4)-Student potrafi wyjaśnić co to jest konkurencja i jak ją badać, jakie są jej rodzaje i zależności

(5)-Student potrafi wyjaśnić co to jest konkurencja i jak ją badać, jakie są jej rodzaje i zależności/ Potrafi podać spójne przykłady konkurentów.

EU 2

(2)-Student nie potrafi zastosować metod badawcze w badaniu konkurencji

(3)-Student zna i potrafi zastosować proste metody badawcze w badaniu konkurencji

(4)-Student zna i potrafi zastosować bardziej skomplikowane metody badawcze w badaniu konkurencji

(5)-Student potrafi zastosować metody badawcze w badaniu konkurencji. Posługuje się umiejętnie aparatem badawczym i potrafi wnioskować

EU 3

(2)-Student nie potrafi stworzyć planu analizy badania konkurentów

(3)-Student potrafi stworzyć prosty plan analizy badania konkurentów

(4)-Student potrafi stworzyć plan analizy badania konkurentów, zna metody badania i porusza się w nich dobrze

(5)-Student potrafi stworzyć plan analizy badania konkurentów, zna metody badania i porusza się w nich dobrze. Podaje różne scenariusze i możliwości badania konkurentów

EU 4

(2)-Student nie prezentuje wiedzy analityczną pozwalającą ocenić wyniki badania

(3)-Student prezentuje wiedzę analityczną pozwalającą ocenić wyniki prostego badania konkurencji

(4)-Student prezentuje wiedzę analityczną pozwalającą ocenić wyniki badania, potrafi wnioskować i weryfikować informacje

(5)-Student prezentuje wiedzę analityczną pozwalającą ocenić wyniki badania. Potrafi wnioskować, weryfikować informacje, porusza się biegle wśród zasobów informacyjnych

EU 5

(2)-Student nie potrafi stworzyć podstaw sformalizowanego wywiadu marketingowego

(3)-Student potrafi stworzyć podstawy sformalizowanego wywiadu marketingowego

(4)-Student potrafi stworzyć podstawy sformalizowanego wywiadu marketingowego w oparciu o więcej niż jedną metodę badawczą

(5)-Student potrafi stworzyć podstawy sformalizowanego wywiadu marketingowego w oparciu o wszechstronność metod badawczych i potrafi je zastosować w praktyce

Zakres tematów:

C 1- Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie podstawowych pojęć i terminów związanych z badaniami marketingowymi 2

C 2- Zaprezentowanie roli informacji w zarządzaniu marketingowym przez studentów 2

C 3- Szukanie wad i zalet Systemu Informacji Marketingowej 2

C 4- Budowa części metodologicznej procedury badawczej 2

C 5- Budowa części metodologicznej badania, ciąg dalszy 2

C 6- Poszukiwanie informacji wtórnych 2

C 7- Poszukiwanie źródeł pierwotnych do konkretnych badań 2

C 8- Konstruowanie narzędzia badawczego 2

C 9- Prezentacja losowych metod doboru próby na wybranych przykładach 2

C10-Prezentacja nielosowych metod doboru próby na wybranych przykładach 2

C 11- Omówienie etapu zbierania informacji w celu tworzenia projektów 2

C 12- Prezentacja sposobów archiwizowania wyników 2

C 13- Przedstawienie analizy zebranego materiału przez studentów 2

C 14- Prezentacja projektów 2

C 15- Prezentacja projektów i podsumowanie zajęć 2

Metody dydaktyczne:

NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE

1. Podręczniki i skrypty

2. Sprzęt audiowizualny

3. Komputery z dostępem do sieci

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Sławomir Kowalski 27/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)