Negocjacje handlowe WZ-LOG-D2-ZLwH-NH-04
Ćwiczenia (CW)
Semestr zimowy 2020/2021
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 |
Limit miejsc: | (brak limitu) |
Zaliczenie: | zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Efekty uczenia się: |
EU 1 - Student zna istotę procesu negocjacyjnego w łańcuchu dostaw, jego etapy i składowe EU 2 - Student zna techniki i style negocjacyjne, potrafi je identyfikować i krytycznie ocenić pod względem etycznym i fair play EU 3 - Student potrafi przygotować scenariusz negocjacji wraz z różnymi jego wersjami EU 4 - Student zna specyfikę negocjacji z przedstawicielami wybranych narodowości i kultur |
Metody i kryteria oceniania: |
F1. Dyskusje z nauczycielem i ocena proponowanych przez studentów propozycji, rozwiązań P1. Prezentacje projektów scenariuszy negocjacji P2. Test zaliczeniowy EU 1 (ndst) Student nie identyfikuje żadnych podstawowych definicji i podstawowych pojęć teoretycznych związanych z negocjacjami (dst) Student nieprecyzyjnie definiuje podstawowe pojęcia negocjacji i etapy procesu negocjacyjnego (db) Student zna precyzyjnie podstawy teoretyczne negocjacji i potrafi precyzyjnie wymienić etapy procesu negocjacyjnego (bdb) Student zna precyzyjnie podstawy negocjacji oraz zna precyzyjnie etapy procesu negocjacyjnego potrafi je odnieść do praktycznych sytuacji gospodarczych w łańcuchu dostaw EU2 (ndst) Student nie potrafi zidentyfikować technik i stylów negocjacyjnych, nie zna zasad etycznych obowiązujących w negocjacjach (dst) Student wybiórczo identyfikuje techniki i style negocjacyjne, wybiórczo identyfikuje zasady etyczne i zasady fair play obowiązujące w negocjacjach (db) Student prawidłowo i całościowo identyfikuje style i techniki negocjacyjne oraz zasady etyczne i zasady fair play obowiązujące w negocjacjach (bdb) Student prawidłowo i całościowo identyfikuje style i techniki negocjacyjne, potrafi je stosować w zainscenizowanych sytuacjach i ocenić je pod względem etycznym oraz zasad fair play EU3 (ndst) Student nie potrafi przygotować scenariusza negocjacji ani tym bardziej tegoż scenariusza w różnych wersjach (dst) Student potrafi przygotować scenariusz negocjacji lecz nie przewiduje różnych jego wersji bądź nie potrafi przygotować scenariusza pełnego (db) Student potrafi bezbłędnie przygotować pełny scenariusz negocjacji wraz z różnymi jego wersjami. (bdb) Student potrafi bezbłędnie bezbłędnie przygotować wieloaspektowy scenariusz negocjacji, z uwzględnieniem różnych wariantów wydarzeń i specyfiki negocjacji z różnymi typami partnerów negocjacyjnych EU4 (ndst) Student nie potrafi wskazać podstawowych różnic pomiędzy kulturami, nie ma świadomości przynależności do danego kręgu kulturowego (dst) Student potrafi wskazać podstawowe różnice pomiędzy różnymi kulturami podając przykłady, ma świadomość przynależności do naszego kręgu kulturowego (db) Student prawidłowo identyfikuje większość różnic pomiędzy różnymi kulturami podając przykłady, ma świadomość przynależności do naszego kręgu kulturowego potrafi ten krąg kulturowy zdefiniować (bdb) Student prawidłowo identyfikuje wszystkie typy kultur, dokonuje analizy porównawczej dwóch dowolnie wybranych kultur i potrafi zidentyfikować konsekwencje przynależności partnerów negocjacyjnych do danego kręgu kulturowego dla procesu negocjacyjnego. |
Zakres tematów: |
C1 (1)- Dyskusja znaczenia negocjacji handlowych w łańcuchach dostaw C2, C3 (2)- Techniki negocjacyjne C4 (1)- Przedmiot, zakres i warunki w negocjacjach C5 (1)- Cele partnerów w negocjacjach handlowych, BATNA C6, C7 (2)- Identyfikacja etapów procesu negocjacyjnego C8, C9 (2)- Przygotowanie etapów do negocjacji handlowych według scenariusza C10, C11, C12 (3)- Symulacje działań negocjatorów. Negocjacje w grupach wg przygotowanego scenariusza i danych wejściowych, C13, C14, C15 (3)- Omówienie prac projektowych i ich ocena |
Metody dydaktyczne: |
1. Podręczniki i skrypty 2. Sprzęt audiowizualny |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.