Marketing międzynarodowy WZ-Z-D1-MM-ZDMP-05
Ćwiczenia (CW)
Semestr zimowy 2020/2021
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 |
Limit miejsc: | (brak limitu) |
Zaliczenie: | zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Literatura: |
Podstawowa: 1. Kotler Ph, Armstrong G., J. Saunders, Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, rozdział 5 – Rynek globalny. 2. Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2013. 3. Grzesiuk A., Marketing międzynarodowy, CeDeWu, 2007. Uzupełniająca: 1. Red. Duliniec E., Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje. Wyd. SGH, Warszawa 2007. 2. Pietrasieński P., Aktywizowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2014. |
Efekty uczenia się: |
EU 1 - Student identyfikuje i charakteryzuje podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw i przyczyny podejmowania działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych. EU 2 - Student charakteryzuje sposoby przeprowadzania badań marketingowych rynków zagranicznych i międzynarodowej segmentacji oraz identyfikuje główne sposoby wchodzenia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. EU 3 - Student charakteryzuje i analizuje specyfikę marketingu mix na rynkach międzynarodowych w kontekście ich standaryzacji bądź dopasowania do specyfiki rynków docelowych. EU 4 - Student identyfikuje i opisuje przykłady działań marketingowych firmy na rynku międzynarodowym/globalnym |
Metody i kryteria oceniania: |
F1 Aktywność na zajęciach/ćwiczenia w grupach F2. Przygotowanie i prezentacja map myśli P1 Kolokwium - test zaliczeniowy na ćwiczeniach P2 Egzamin pisemny EU 1 2,0-Student nie potrafi zidentyfikować i scharakteryzować podstaw owych zagadnień związanych z internacjonalizacją i globalizacją przedsiębiorstw i przyczyn podejmowania działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych. 3,0-Student potrafi zidentyfikować i scharakteryzować podstaw owe zagadnienia związane z internacjonalizacją i globalizacją przedsiębiorstw i przyczyny podejmowania działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych 4,0-Student potrafi zidentyfikować i scharakteryzować zagadnienia związane z internacjonalizacją i globalizacją przedsiębiorstw i przyczyny podejmowania działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych w stopniu poszerzonym 5,0-Student potrafi zidentyfikować i scharakteryzować zagadnienia związane z internacjonalizacją i globalizacją przedsiębiorstw i przyczyny podejmowania działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych w stopniu wyczerpującym zagadnienie ze wskazaniem przykładów rynkowych EU 2 2,0-Student nie potrafi scharakteryzować sposobów przeprowadzania badań marketingowych rynków zagranicznych i międzynarodowej segmentacji oraz nie identyfikuje głównych sposobów wchodzenia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne 3,0-Student potrafi scharakteryzować sposoby przeprowadzania badań marketingowych rynków zagranicznych oraz międzynarodowej segmentacji wskazując przynajmniej jeden model eurosegmentacji, a także potrafi zidentyfikować cztery kluczowe strategie internacjonalizacyjne oraz trzy główne sposoby wchodzenia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. 4,0-Student potrafi scharakteryzować sposoby przeprowadzania badań marketingowych rynków zagranicznych, tj. omówić kilka metod badawczych i kryteriów podziału badań marketingowych na rynku globalnym oraz rozumie zasady międzynarodowej segmentacji w stopniu poszerzonym, tj. potrafi omówić przynajmniej dwa modele eurosegmentacji, a także potrafi zidentyfikować i opisać cztery kluczowe strategie internacjonalizacyjne oraz trzy główne sposoby wchodzenia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. 5,0-Student potrafi scharakteryzować sposoby przeprowadzania badań marketingowych rynków zagranicznych, tj. omówić kilka metod badawczych i kryteriów podziału badań marketingowych na rynku globalnym, podać przykłady międzynarodowych instytutów badawczych i obszarów ich działań oraz rozumie zasady międzynarodowej segmentacji w stopniu wyczerpującym zagadnienie, tj. potrafi omówić przynajmniej trzy modele eurosegmentacji, a także potrafi zidentyfikować i opisać cztery kluczowe strategie internacjonalizacyjne oraz trzy główne sposoby wchodzenia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne ze wskazaniem przykładów rynkowych EU 3 2,0-Student nie potrafi scharakteryzować specyfiki marketingu mix na rynkach międzynarodowych w kontekście ich standaryzacji bądź dopasowania do specyfiki rynków docelowych. 3,0-Student charakteryzuje specyfikę marketingu mix na rynkach międzynarodowych w kontekście ich standaryzacji bądź dopasowania do specyfiki rynków docelowych 4,0-Student charakteryzuje i analizuje specyfikę marketingu mix na rynkach międzynarodowych w kontekście ich standaryzacji bądź dopasowania do specyfiki rynków docelowych 5,0-Student charakteryzuje i analizuje specyfikę marketingu mix na rynkach międzynarodowych w kontekście ich standaryzacji bądź dopasowania do specyfiki rynków docelowych ze wskazaniem przykładów rynkowych EU 4 2,0-Student nie identyfikuje i opisuje przykładu działań marketingowych firmy na rynku międzynarodowym/globalnym za pośrednictwem mapy myśli 3,0-Student identyfikuje i opisuje przykład działań marketingowych firmy na rynku międzynarodowym/globalnym za pośrednictwem mapy myśli, posiłkując się notatkami i wykazując słabą interakcję z mapą 4,0-Student identyfikuje i opisuje przykład działań marketingowych firmy na rynku międzynarodowym/globalnym za pośrednictwem mapy myśli, wykazując silną interakcję z mapą, ale posiłkując się notatkami 5,0-Student identyfikuje i opisuje przykład działań marketingowych firmy na rynku międzynarodowym/globalnym za pośrednictwem mapy myśli, wykazując silną interakcję z mapą i nie korzystając z notatek |
Zakres tematów: |
Ć 1 - Zajęcia wprowadzające – przypomnienie procedury racjonalnie prowadzonej działalności marketingowej w organizacji 1 Ć 2 – Przyswojenie zagadnień z zakresu podstaw internacjonalizacji przedsiębiorstw metodą JIGSAW 1 Ć 3 – Ćwiczenie w zespołach - analiza studium przypadku dotyczącego strategii marketingowych na rynku globalnym 2 Ć 4 - Ćwiczenie w zespołach - analiza studium przypadku dotyczącego standaryzacji i różnicowania działań marketingowych na rynku międzynarodowym 2 Ć 5 – Ćwiczenie zespołach – zasady tworzenia marki globalnej na wybranym przykładzie 1 Ć 6 – Ćwiczenie w zespołach – stworzenie produktu kierowanego na rynek globalny w myśl zasady: „myśl globalnie, działaj lokalnie”. 2 Ć 7 – Projekt w zespołach – międzynarodowa strategia promocji mix dla wybranej organizacji 1 Ć 8 - Prezentacja map myśli dotycząca strategii marketingowych zagranicznych firm na rynku międzynarodowym 2 Ć 9 - Prezentacja map myśli dotycząca strategii ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne 2 Ć 10 – Test sprawdzający wiedzę studentów z zakresu międzynarodowego marketingu mix 1 |
Metody dydaktyczne: |
1. Podręczniki i skrypty 2. Sprzęt audiowizualny 3. Prezentacje Power Point 4. Mapy myśli na slajdach/foliach |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Anna Niedzielska | 21/ |
|
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.