Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie procesami marketingowymi WZ-Z-D1-ZPM-05
Wykład (WYK) Semestr zimowy 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., PWE, 2002

2 .Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN 2005

3. Knecht Z., Zarządzanie marketingiem, C.H.BECK, 2008

4. Lamin J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001

5. Penc- Pietrzak I., Strategiczne zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1999

Literatura uzupełniająca:

1. Wojciechowski T., Marketingowo logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Diffin 2011

2. Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.

3. Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, FELBERG, 2003

4. Cheverton P., Kluczowe umiejętności marketingowe. Strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, Wyd.Helion, 2006

Efekty uczenia się:

EU 1- Student potrafi określić zakres działań określanych jako zarządzanie marketingiem

EU 2- Student potrafi wskazać kompetencje i zakres odpowiedzialności poszczególnych osób zarządzających procesami marketingowymi

EU 3- Student potrafi wskazać czynniki w otoczeniu organizacji determinujące zmiany w procesach marketingowych

EU 4- Student potrafi przygotować założenia poszczególnych procesów marketingowych dla organizacji komercyjnych i organizacji nie nastawionych na zysk

Zakres tematów:

W 1. Wprowadzenie do zajęć. Omówienie ogólnej tematyki zajęć. Koncepcja zarządzania marketingowego. Prezentacja i interpretacja pojęcia „proces”. 2

W 2. Nowoczesne koncepcje marketingowe – marketing w warunkach globalizacji, marketing odpowiedzialny społecznie. Zmiany w otoczeniu marketingowym organizacji. 2

W 3. Osoby zarządzające procesami marketingowymi – klasyfikacja, zakres kompetencyjny 2

W 4. Proces strategicznego planowania marketingowego. 2

W 5. Rodzaje procesów marketingowych. Procesy segmentacyjne i pozycjonowanie. 2

W 6. Proces tworzenia nowego produktu organizacji 2

W 7. Zarządzanie obecną ofertą organizacji. Zakres kompetencji menadżera produktu. 2

W 8, 9. Proces ustalania cen oraz czynniki go determinujące. Koncepcja ceny/kosztów w organizacjach niedochodowych 4

W 10. Efektywne zarządzanie dystrybucją produktów 2

W 11, 12. Zarządzanie procesami komunikacji z rynkiem 4

W 13. Specyfika procesów marketingowych w przedsiębiorstwach usługowych 2

W 14. Procesy zarządzania personelem 2

W 15. Podsumowanie wykładów 2

Metody dydaktyczne:

NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE

1. Podręczniki i skrypty

2. Artykuły w czasopismach specjalistycznych.

3. Sprzęt audiowizualny

4. Studia przypadków

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Sławomir Kowalski 32/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)