SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)
F1.Aktywność na ćwiczeniach i/lub ocena pracy w grupach i/lub ocena pracy na platformie e-learningowej.
P1.Kolokwium zaliczeniowe pisemne z możliwością uzupełnienia odpowiedzi/ ocena wynikająca z pracy w ramach e-learningu i/lub na zajęciach stacjonarnych.
P2. Egzamin pisemny lub ustny z możliwością uzupełnienia odpowiedzi.
EU1
2,0 - Student nie potrafi zaprezentować podstawowych kategorii ekonomicznych oraz nie rozumie istoty makroekonomii i nie zna podstawowych szkół myśli ekonomicznej.
3,0 - Student potrafi zaprezentować podstawowe kategorie ekonomiczne oraz rozumie istotę makroekonomii wymieniając jednocześnie istnienie szkół myśli ekonomicznej.
4,0 - Student potrafi omówić i posługiwać się podstawowymi kategoriami ekonomicznymi niezbędnymi do rozumienia problematyki makroekonomii oraz rozumie istotę makroekonomii rozróżniając i wskazując jednocześnie odmienne rozumowanie poszczególnych szkół myśli ekonomicznej.
5,0 - Student rozumie i posługuje się bardzo dobrze podstawowymi kategoriami ekonomicznymi niezbędnymi do rozumienia problematyki makroekonomii oraz rozumie istotę makroekonomii rozróżniając i wskazując jednocześnie odmienne rozumowanie poszczególnych szkół myśli ekonomicznej, odnosząc się przy tym do bieżących problemów gospodarki polskiej i światowej.
EU2
2,0 - Student nie potrafi przedstawić podstawowych kategorii produktu i dochodu narodowego, funkcję konsumpcji i oszczędności oraz nie potrafi przedstawić wpływu inwestycji na wzrost dochodu narodowego w kraju.
3,0 - Student potrafi przedstawić podstawowe kategorie produktu i dochodu narodowego, funkcję konsumpcji i oszczędności oraz w sposób ogólny przedstawić wpływ inwestycji na wzrost dochodu narodowego w kraju.
4,0 - Student potrafi przedstawić w sposób szczegółowy podstawowe kategorie produktu i dochodu narodowego, funkcję konsumpcji i oszczędności oraz potrafi przedstawić wpływ inwestycji na wzrost dochodu narodowego w kraju.
5,0 - Student potrafi przedstawić w sposób szczegółowy podstawowe kategorie produktu i dochodu narodowego, funkcję konsumpcji i oszczędności oraz potrafi przedstawić wpływ inwestycji na wzrost dochodu narodowego w kraju. Student potrafi omawiane kategorie makroekonomiczne odnieść do sytuacji gospodarczej w kraju. Potrafi wyciągnąć wnioski na podstawie przeprowadzonej analizy sytuacji gospodarczej kraju.
EU3
2,0 - Student nie potrafi wyjaśnić roli budżetu w gospodarce, nie potrafi omówić polityki fiskalnej państwa. Jednocześnie nie zna podstawowych funkcji pieniądza i nie umie wyjaśnić funkcjonowania rynku pieniężnego. Nie zna faz cyklu koniunkturalnego, jak również podstawowych problemów bezrobocia.
3,0 - Student potrafi wyjaśnić rolę budżetu w gospodarce, omówić ogólnie politykę fiskalną państwa. Jednocześnie zna podstawowe funkcje pieniądza i umie wyjaśnić funkcjonowanie rynku pieniężnego. Zna fazy cyklu koniunkturalnego i umie je opisać. Zna również podstawowe problemy bezrobocia.
4,0 - Student potrafi wyjaśnić rolę budżetu w gospodarce, omówić w sposób szczegółowy politykę fiskalną państwa. Jednocześnie zna podstawowe funkcje pieniądza i umie wyjaśnić funkcjonowanie rynku pieniężnego. Zna fazy cyklu koniunkturalnego i potrafi je wyróżnić, jak również podstawowe problemy bezrobocia.
5,0 - Student potrafi wyjaśnić rolę budżetu w gospodarce, omówić w sposób szczegółowy politykę fiskalną państwa. Jednocześnie zna podstawowe funkcje pieniądza i umie wyjaśnić funkcjonowanie rynku pieniężnego oraz istotę polityki monetarnej oraz potrafi przedstawić system bankowy kraju. Student umie odnieść posiadaną wiedzę do sytuacji finansowej Polski podając przykłady do omawianych zagadnień: cyklu koniunkturowego i rynku pracy oraz bezrobocia.
|