Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing bankowy sem.6 WZ-FR-D1-MB-06
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. W. Grzegorczyk, Marketing bankowy, Biblioteka Menedżera i Bankowca „Zarządzanie i finanse”, Warszawa 1994

2. B.i W. Żurawik, Marketing bankowy, PWE, Warszawa 1995

3. Kotler Ph., Marketing, Dom Wyd. Rebis, Poznań 2005

Literatura uzupełniająca:

1. Kotler Ph., Marketing Management, Millenium edition, Prentice Hal Int., ł000

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Efekty uczenia się:

EFEKTY UCZENIA SIĘ

EU 1- Student potrafi zaprezentować pojęcia dotyczące marketingu usług bankowych

EU 2- Student potrafi przedstawić uczestników rynku usług bankowych podając przykłady oraz scharakteryzować trendy na rynku polskim

EU 3- Student przeprowadza segmentację rynku usług bankowych

EU 4- Student potrafi przedstawić przykłady na wykorzystanie marketingu w usługach bankowych celem kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku oraz planuje elementy marketingu mix w banku

EU 5- Student potrafi stworzyć strategię marketingową w banku oraz zaplanować badania marketingowe

Metody i kryteria oceniania:

SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)

F1. Zadania projektowe w grupach

F2. Prezentacja wykonanych zadań

P1. Ocena działań grupowych

P2. Sprawdzian pisemny

Efekt 1

ndst - Student nie zna podstawowych pojęć dotyczących działalności marketingowej w banku

dst - Student zna podstawowe pojęcia dotyczące marketingu bankowego db - Student prezentuje pojęcia dotyczące marketingu bankowego podając co najmniej kilka przykładów

bdb - Student potrafi zaprezentować pojęcia dotyczące marketingu bankowego podając wiele przykładów

Efekt 2

ndst - Student nie potrafi przedstawić uczestników rynku usług bankowych, nie podaje przykładów oraz nie potrafi scharakteryzować trendów na rynku polskim

dst - Student potrafi przedstawić głównych uczestników rynku usług bankowych, przedstawia wybrane trendy na rynku polskim

db - Student potrafi przedstawić uczestników rynku usług bankowych podając kilka przykładów oraz charakteryzuje trendy na rynku polskim bdb - Student potrafi przedstawić wszystkich uczestników rynku usług bankowych podając wiele przykładów oraz z łatwością charakteryzuje trendy na rynku polskim

Efekt 3

ndst - Student nie potrafi przeprowadzić segmentacji rynku usług bankowych

dst - Student przeprowadza segmentację rynku usług bankowych tylko w teorii

db - Student przeprowadza segmentację rynku usług bankowych na jednym przykładzie

bdb - Student przeprowadza segmentację rynku usług bankowych na konkretnych przykładach

Efekt 4

ndst - Student nie potrafi przedstawić przykładów na wykorzystanie marketingu w usługach bankowych celem kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku oraz nie umie zaplanować elementów marketingu mix w banku

dst - Student potrafi przedstawić zasadność wykorzystania marketingu w bankach celem kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku oraz zna w teorii elementy marketingu mix w banku jednak nie potrafi zaplanować mix’u na wybranym przykładzie

db - Student potrafi przedstawić przykład na wykorzystanie marketingu w usługach bankowych celem kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku oraz planuje elementy marketingu mix w wybranym banku

bdb - Student potrafi przedstawić przykłady na wykorzystanie marketingu w usługach bankowych celem kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku oraz planuje elementy marketingu mix w wybranych bankach

Efekt 5

ndst - Student nie potrafi stworzyć strategii marketingowej w banku oraz zaplanować badań marketingowych

dst - Student potrafi stworzyć strategię marketingową w usługach bankowych w teorii oraz zaplanować badania marketingowe

db - Student potrafi stworzyć strategię marketingową w usługach bankowych na przykładzie oraz zaplanować badania marketingowe

bdb - Student potrafi stworzyć strategię marketingową w usługach bankowych na przykładach oraz zaplanować badania marketingowe

Zakres tematów:

ĆWICZENIA

C 1- Zajęcia wprowadzające – omówienie tematyki oraz organizacji zajęć. Omówienie podstawowych pojęć i terminów związanych z działalnością marketingową w banku. 1

C 2- Zaprezentowanie klasyfikacji usług, procesu zakupu Omówienie, przykłady. 1

C 3- Omówienie rynku produktów/usług bankowych, uczestnicy rynku. Przykłady i analiza. 1

C 4- Segmentacja rynku usług bankowych. Studium przypadku. 1

C 5- Zarządzanie marketingiem usług bankowych. Studium przypadku. 1

C 6- Tworzenie strategii marketingowej w banku na wybranych przykładach.1

C 7- Tworzenie strategii produktu bankowego. 1

C 8- Cykl życia produktu bankowego oraz tworzenie nowych usług w banku. 1

C 9- Dyskusja o poziomach produktu bankowego. Przykłady, ćwiczenia. 1

C 10- Kształtowanie cen produktów bankowych, wybór strategii cenowych. 1

C 11- Dystrybucja usług bankowych. 1

C 12- Omówienie promocji mix w usługach bankowych. Dyskusja. Studium przypadku. 1

C 13- Tworzenie kampanii promocyjnych w banku. Praca grupowa. 1

C 14- Badania marketingowe na rynku usług bankowych. Analiza procedury badania marketingowego.1

C 15- Sprawdzenie wiadomości – sprawdzian testowy. Omówienie wyników sprawdzianu, wpisy zaliczeń. 1

Metody dydaktyczne:

NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE

1. Podręczniki i skrypty

2. Sprzęt audiowizualny

3. Studia przypadków

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Agata Krukowska-Miler 24/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Sławomir Kowalski 18/ szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Agata Krukowska-Miler 12/ szczegóły
4 (brak danych), (sala nieznana)
Agata Krukowska-Miler 24/ szczegóły
5 (brak danych), (sala nieznana)
Sławomir Kowalski 20/ szczegóły
6 (brak danych), (sala nieznana)
Sławomir Kowalski 18/ szczegóły
7 (brak danych), (sala nieznana)
Agata Krukowska-Miler 3/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)