Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing bankowy sem.6 WZ-FR-D1-MB-06
Wykład (WYK) Semestr letni 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. W. Grzegorczyk, Marketing bankowy, Biblioteka Menedżera i Bankowca „Zarządzanie i finanse”, Warszawa 1994

2. B.i W. Żurawik, Marketing bankowy, PWE, Warszawa 1995

3. Kotler Ph., Marketing, Dom Wyd. Rebis, Poznań 2005

Literatura uzupełniająca:

1. Kotler Ph., Marketing Management, Millenium edition, Prentice Hal Int., ł000

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Efekty uczenia się:

EFEKTY UCZENIA SIĘ

EU 1- Student potrafi zaprezentować pojęcia dotyczące marketingu usług bankowych

EU 2- Student potrafi przedstawić uczestników rynku usług bankowych podając przykłady oraz scharakteryzować trendy na rynku polskim

EU 3- Student przeprowadza segmentację rynku usług bankowych

EU 4- Student potrafi przedstawić przykłady na wykorzystanie marketingu w usługach bankowych celem kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku oraz planuje elementy marketingu mix w banku

EU 5- Student potrafi stworzyć strategię marketingową w banku oraz zaplanować badania marketingowe

Metody i kryteria oceniania:

SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)

F1. Zadania projektowe w grupach

F2. Prezentacja wykonanych zadań

P1. Ocena działań grupowych

P2. Sprawdzian pisemny

Efekt 1

ndst - Student nie zna podstawowych pojęć dotyczących działalności marketingowej w banku

dst - Student zna podstawowe pojęcia dotyczące marketingu bankowego db - Student prezentuje pojęcia dotyczące marketingu bankowego podając co najmniej kilka przykładów

bdb - Student potrafi zaprezentować pojęcia dotyczące marketingu bankowego podając wiele przykładów

Efekt 2

ndst - Student nie potrafi przedstawić uczestników rynku usług bankowych, nie podaje przykładów oraz nie potrafi scharakteryzować trendów na rynku polskim

dst - Student potrafi przedstawić głównych uczestników rynku usług bankowych, przedstawia wybrane trendy na rynku polskim

db - Student potrafi przedstawić uczestników rynku usług bankowych podając kilka przykładów oraz charakteryzuje trendy na rynku polskim bdb - Student potrafi przedstawić wszystkich uczestników rynku usług bankowych podając wiele przykładów oraz z łatwością charakteryzuje trendy na rynku polskim

Efekt 3

ndst - Student nie potrafi przeprowadzić segmentacji rynku usług bankowych

dst - Student przeprowadza segmentację rynku usług bankowych tylko w teorii

db - Student przeprowadza segmentację rynku usług bankowych na jednym przykładzie

bdb - Student przeprowadza segmentację rynku usług bankowych na konkretnych przykładach

Efekt 4

ndst - Student nie potrafi przedstawić przykładów na wykorzystanie marketingu w usługach bankowych celem kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku oraz nie umie zaplanować elementów marketingu mix w banku

dst - Student potrafi przedstawić zasadność wykorzystania marketingu w bankach celem kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku oraz zna w teorii elementy marketingu mix w banku jednak nie potrafi zaplanować mix’u na wybranym przykładzie

db - Student potrafi przedstawić przykład na wykorzystanie marketingu w usługach bankowych celem kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku oraz planuje elementy marketingu mix w wybranym banku

bdb - Student potrafi przedstawić przykłady na wykorzystanie marketingu w usługach bankowych celem kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku oraz planuje elementy marketingu mix w wybranych bankach

Efekt 5

ndst - Student nie potrafi stworzyć strategii marketingowej w banku oraz zaplanować badań marketingowych

dst - Student potrafi stworzyć strategię marketingową w usługach bankowych w teorii oraz zaplanować badania marketingowe

db - Student potrafi stworzyć strategię marketingową w usługach bankowych na przykładzie oraz zaplanować badania marketingowe

bdb - Student potrafi stworzyć strategię marketingową w usługach bankowych na przykładach oraz zaplanować badania marketingowe

Zakres tematów:

WYKŁADY

W 1- Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie podstawowych pojęć i terminów związanych z marketingiem w banku 1

W 2- Zaprezentowanie klasyfikacji usług, procesu zakupu 1

W 3- Omówienie rynku produktów bankowych, uczestnicy rynku 1

W 4- Prezentacja segmentacji rynku ze szczególnym uwzględnieniem rynku usług bankowych 1

W 5- Omówienie zarządzania marketingiem usług bankowych1

W 6- Strategia marketingowa w usługach bankowych1

W 7- Omówienie i analiza strategii produktu jakim jest usługa bankowa 1

W 8- Cykl życia produktu bankowego oraz tworzenie nowych produktów bankowych 1

W 9- Poziomy produktu bankowego

W 10- Polityka cen produktów bankowych 1

W 11- Omówienie dystrybucji produktów bankowych 1

W 12- Promocja elementem marketingu mix w usługach bankowych 1

W 13- Prezentacja kampanii promocyjnych w bankach 1

W 14- Badania marketingowe na rynku usług bankowych 1

W 15- Podsumowanie wykładów 1

Metody dydaktyczne:

NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE

1. Podręczniki i skrypty

2. Sprzęt audiowizualny

3. Studia przypadków

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Sławomir Kowalski 119/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)