W1 W2 Wprowadzenie do przedmiotu. Złożoność zjawiska konkurencyjności przedsiębiorstw w Erze Informacji i Wiedzy. Przedsiębiorstwo jako przedmiot badań konkurencyjności; cele działalności przedsiębiorstwa. Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa. 2h
W 4 W3 Konkurencja, konkurowanie i konkurencyjność- podstawowe pojęcia. Konkurencja i konkurencyjność w badaniach współczesnej ekonomii. Analiza rynków jako podstawa skutecznego konkurowania przedsiębiorstw. 2h
W5 W6 Globalizacja konkurencji jako wyzwanie dla przedsiębiorstw. Warunki konkurencji i źródła osiągania przewagi konkurencyjnej na rynkach globalnych (szybkość, wytwarzanie w klasie światowej, globalny marketing, wysoka akumulacja finansowa. Wymiary podejścia High Speed Management (zarządzania dynamicznego) w konkurencyjności firm (system innowacyjny, adaptacyjny, elastyczny, efektywny, szybki). 2h
W7 W8 Analiza czynników determinujących konkurencyjność firm. 2h
W9 W10 Konkurencyjność, innowacyjność, przedsiębiorczość. 2h
W11 W12 Konkurencyjność firmy na rynku w oparciu o współczesne filozofie i koncepcje zarządzania. 2h
W13 W14 Podejścia projakościowe i filozofia produktywności w budowaniu pozycji firmy na rynku globalnym. 2h
W15 W16 Koncepcja Lean Management w kontekście pozycji konkurencyjnej firmy na rynku. 2h
W17 W18 Idea quality of life w kontekście budowania konkurencyjnej pozycji firmy na rynku. 2h
W19 W20 . Outsourcing jako strategia konkurencyjności firm. 2h
W21 W22 Zwiększenie konkurencyjności firm poprzez społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR). Prezentacja podejścia zorientowanego na potencjał ludzki w organizacji: empowerment, koncepcja kultura organizacyjna, koncepcja społeczna odpowiedzialność organizacji (CSR) w kontekście konkurencyjności firmy na rynku. 2h
W23 W24 Podejście zorientowane na zarządzanie kompetencjami oraz talentami w kontekście konkurencyjności firm. 2h
W25 W26 Omówienie koncepcji nastawionej na czas TBM (Time BasedManagment) oraz koncepcji skierowanej na klienta CRM (CustomerRelationship Management) w kontekście konkurencyjności firm. 2h
W27 W28 Koncepcja konkurencyjności przedsiębiorstwa w koncepcji zarządzania agile. Wymiary i modele zwinności konkurencyjnego przedsiębiorstwa (bystrość, elastyczność, inteligencja, spryt). 2h
W29 W30 Konkurencyjna organizacja przyszłości- zdolność do przekształcania potencjału konkurencyjnego w pozycję konkurencyjną. 2h
|