Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Audyt personalny WZ-Z-D2-04-AP-04
Wykład (WYK) Semestr letni 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Literatura:

Literatura podstawowa

1.Marciniak J., Audyt i controlling funkcji personalnej w przedsiębiorstwie, Kluwer SA Wolters, Warszawa 2015.

2.Csaba Balit Illes., Human Resources Management and Corporate Competitiveness,

Godollo 2012.

3. Nowak M., Controlling personalny w przedsiębiorstwie, , Kluwer SA Wolters, Warszawa 2008.

4.Przewoźna-Krzemińska A., Renumeration and Trainings as HR Audit Components Increasing the Employee Motivation and Commitment, http://real.mtak.hu/41646/1/Management_Organizations_and_Society-Agroinform-2017jan08-DOI_CrossRef-Chapter_2.2.pdf

Literatura uzupełniająca

1.Pocztowski A., Potoczek N. , Audyt personalny jako narzędzie zarządzania zasobami ludzkimi. W: Zarządzanie personelem dziś i jutro. Red. Z. Janowska. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2000.

2.Shiri S. , Strategic Role of HR Audit in Organizational Effectiveness. „Journal of Management & Public Policy”, nr 3(2), 2012.

3.Ludwiczyński A., Król H., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego w organizacji, PWM, Warszawa 2006.

4. Zbiegień-Maciąg L. (red.), Nowe tendencje i wyzwania w zarządzaniu personelem, Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006

Efekty uczenia się:

EFEKTY UCZENIA SIĘ

EU 1- student posługuje się pojęciami z zakresu oceny zasobów kadrowych w organizacji

EU 2- student zna metody, które stosuje się przy przeprowadzaniu audytu personalnego

EU 3- student potrafi zaprojektować elementy audytu personalnego w oparciu o wybrane narzędzia

EU 4 – student potrafi wykazać znaczenie audytu personalnego dla zarządzania organizacją

Metody i kryteria oceniania:

SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)

F1. Ocena ćwiczeń wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć

F2. Obserwacja pracy studenta, jego zaangażowania i uczestnictwa w pracy

P1. Praca zaliczeniowa i egzaminacyjna

EU 1

(2)-Student nie posługuje się pojęciami z zakresu oceny zasobów kadrowych w organizacji

(3)-Student posługuje się niektórymi pojęciami z zakresu oceny zasobów kadrowych w organizacji

(4)-Student posługuje się pojęciami z zakresu oceny zasobów kadrowych w organizacji

(5)-Student posługuje się biegle pojęciami z zakresu oceny zasobów kadrowych w organizacji

EU 2

(2)-Student nie zna metod wykorzystywanych przy przeprowadzaniu audytu personalnego

(3)-Student zna niektóre metody wykorzystywane przy przeprowadzaniu audytu personalnego

(4)-Student zna metod wykorzystywanych przy przeprowadzaniu audytu personalnego

(5)-Student zna metod wykorzystywanych przy przeprowadzaniu audytu personalnego i potrafi je zastosować

EU 3

(2)-Student nie potrafi zaprojektować elementu audytu personalnego z wykorzystaniem wybranych narzędzi

(3)-Student potrafi zaprojektować element audytu personalnego z pomocą prowadzącego

(4)-Student potrafi zaprojektować element audytu personalnego z wykorzystaniem wybranych narzędzi

(5)-Student potrafi zaprojektować element audytu personalnego z wykorzystaniem dużej grupy narzędzi

EU 4

(2)-Student nie potrafi wykazać znaczenia audytu personalnego dla zarządzania organizacją

(3)-Student potrafi wykazać niektóre elementy znaczenia audytu personalnego dla zarządzania organizacją

(4)-Student potrafi wykazać znaczenia audytu personalnego dla zarządzania wybraną organizacją

(5)-Student potrafi wykazać znaczenia audytu personalnego dla zarządzania organizacją

Zakres tematów:

W 1– Audyt personalny, audyt funkcji personalnej – pojęcia, istota ,cel. 2

W 2 - Bodźce do wdrożenia audytu personalnego organizacji. 2

W 3 – Audyt personalny, a audyt funkcji personalnej – różnice, podobieństwa. 2

W 4 – Zasady współpracy audytora z kadrami i kierownictwem. 2

W 5 – Ryzyko personalne, a cel audytu. 2

W 6 – Narzędzia wykorzystywane w trakcie przeprowadzania audytu personalnego (testy osobowości, metoda oceny 360°, Development Center, Assessment Center, Analiza Indywidualna Extended DISC, testy kompetencyjne). 2

W 7 – Plan audytu personalnego, zasady tworzenia. 2

W 8 – Audyt procedur w organizacji:, audyt procedur rozwoju i szkolenia.

W 9 - Audyt procedur rekrutacji i selekcji.

W 10 Audyt procedur adaptacji pracownika. 2

W 11 -Audyt procedur oceniania i zwalniania pracowników. 2

W 12 – Zasady tworzenia raportu (podstawa do stworzenia oraz zaimplementowania działań naprawczych i podnoszących efektywność działalności organizacji). 2

W 13 – Ocena relacji pracowników i interesariuszy organizacji.

W 14 – Korzyści wynikające z przeprowadzenia audytu personalnego, wykorzystanie audytu personalnego dla rozwoju organizacji. 2

W 15 – Podsumowanie wykładów i omówienie zasad egzaminu. 2

Metody dydaktyczne:

NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE

1. Wykład oraz prezentacje z zastosowaniem środków audiowizualnych

2. Podręczniki i skrypty (case study, przykłady przeprowadzanych audytów)

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Agata Przewoźna-Krzemińska 13/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-2 (2024-03-22)