Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania marketingowe WZ-Z-D1-BM-03
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Podstawowa:

K. Łopacińska-Mazurek, Badania marketingowe, Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016.

G. A. Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa 2002.

S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014.

Uzupełniająca:

Karcz K., Kędzior Z.: Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 2007

Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją, praca zb. pod red. W. Popławskiego i E. Skibińskiej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.

Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Efekty uczenia się:

EU 1- Student potrafi wyjaśnić co to są badania marketingowe

EU 2- Student potrafi zastosować metody badawcze

EU 3- Student potrafi stworzyć kwestionariusz badawczy i przeprowadzić badanie

EU 4- Student prezentuje wiedzę analityczną pozwalającą ocenić wyniki badania

EU 5- Student potrafi zinterpretować wnioski i zaprezentować wyniki badania

Metody i kryteria oceniania:

SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)

F1. Aktywność na zajęciach w grupach.

F2. Przygotowanie i prezentacja projektów.

P1. Kolokwium - test zaliczeniowy.

P2. Zaliczenie projektu.

EU 1

2,0-Student nie potrafi wyjaśnić co to są badania marketingowe

3,0-Student potrafi wyjaśnić co to są badania marketingowe własnymi słowami i bez przykładów

4,0-Student potrafi wyjaśnić co to są badania marketingowe, zaprezentować proste przykłady i podać ich metodologię

5,0-Student potrafi wyjaśnić co to są badania marketingowe, podać przykłady, podać ich metodologię i cel.

EU 2

2,0-Student nie potrafi zastosować metody badawcze

3,0-Student potrafi zastosować podstawowe metody badawcze

4,0-Student potrafi zastosować bardziej skomplikowane metody badawcze

5,0-Student potrafi zastosować kombinacyjne metody badawcze, wykazać ich przydatność w odniesieniu do konkretnego celu

EU 3

2,0-Student nie potrafi stworzyć kwestionariusza badawczego

3,0-Student potrafi stworzyć prosty kwestionariusz badawczy

4,0-Student potrafi stworzyć kwestionariusz badawczy i przeprowadzić badanie w oparciu o niego

5,0-Student potrafi stworzyć kwestionariusz badawczy i przeprowadzić badanie, opisać je i przedstawić wnioski.

EU 4

2,0-Student nie prezentuje umiejętności analitycznych

3,0-Student prezentuje wiedzę analityczną pozwalającą ocenić wyniki prostego badania

4,0-Student prezentuje wiedzę analityczną pozwalającą ocenić wyniki badania, podaje własne interpretacje

5,0-Student prezentuje wiedzę analityczną pozwalającą ocenić wyniki badania, podaje interpretacje, weryfikuje hipotezy

EU 5

2,0-Student nie potrafi zinterpretować wniosków

3,0-Student potrafi zinterpretować wnioski i zaprezentować wyniki badania

4,0-Student potrafi zinterpretować wnioski i zaprezentować wyniki badania w formie prezentacji multimedialnej

5,0-Student potrafi zinterpretować wnioski i zaprezentować wyniki badania w formie prezentacji multimedialnej, wykazuje dużą aktywność i dociekliwość.

Zakres tematów:

C 1- Organizacja zajęć. Podanie informacji dotyczących konsultacji. Wprowadzenie do przedmiotu oraz warunki zaliczenia. Podział Studentów na podgrupy. 2

C 2- Szczegółowe omówienie projektu zaliczeniowego. Wybór tematu projektu. 2

C 3- Realizacja projektu badawczego cz. 1 Wprowadzenie do projektu 2

C 4- Realizacja projektu badawczego cz. 2 Wprowadzenie do projektu 2

C 5- Realizacja projektu badawczego cz. 3 Wprowadzenie do projektu 2

C 6- Realizacja projektu badawczego cz. 4 Problem badawczy i cel badania. Odniesienie postawionego problemu do istniejącego stanu wiedzy. 2

C 7- Realizacja projektu badawczego cz. 5 Zakresy badawcze. Hipotezy badawcze. 2

C 8- Zadanie dla Studentów do samodzielnego wykonania. Omówienie wyników. 2

C 9- Realizacja projektu badawczego cz. 6 Metoda doboru. Metoda badawcza, technika badawcza oraz narzędzie badawcze 2

C 10- Realizacja projektu badawczego cz. 7 Konstruowanie narzędzia badawczego. Pilotaż 2

C 11- Realizacja projektu badawczego cz. 8 Analiza zebranego przez studentów materiału 2

C 12- Test zaliczeniowy 2

C 13- Prezentacja projektów cz. 1 2

C 14- Prezentacja projektów cz. 2 2

C 15- Podsumowanie zajęć. Wpisy zaliczeń. 2

Metody dydaktyczne:

NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE

1. Podręczniki i skrypty

2. Sprzęt audiowizualny

3. Komputery z dostępem do sieci

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 13:15 - 15:00, Wydział Inżynierii Produkcji i Technologii Materiałów - Budynek B, sala 212-Z
Agata Krukowska-Miler, Sławomir Kowalski, Agnieszka Widawska-Stanisz 23/ szczegóły
2 każdy piątek, 15:15 - 17:00, Wydział Zarządzania - Pawilon B, sala 305
Agata Krukowska-Miler, Sławomir Kowalski, Agnieszka Widawska-Stanisz 15/ szczegóły
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)