Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie procesami marketingowymi WZ-Z-D1-ZPM-05
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., PWE, 2002

2 .Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN 2005

3. Knecht Z., Zarządzanie marketingiem, C.H.BECK, 2008

4. Lamin J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001

5. Penc- Pietrzak I., Strategiczne zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1999

Literatura uzupełniająca:

1. Wojciechowski T., Marketingowo logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Diffin 2011

2. Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.

3. Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, FELBERG, 2003

4. Cheverton P., Kluczowe umiejętności marketingowe. Strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, Wyd.Helion, 2006

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Efekty uczenia się:

EU 1- Student potrafi określić zakres działań określanych jako zarządzanie marketingiem

EU 2- Student potrafi wskazać kompetencje i zakres odpowiedzialności poszczególnych osób zarządzających procesami marketingowymi

EU 3- Student potrafi wskazać czynniki w otoczeniu organizacji determinujące zmiany w procesach marketingowych

EU 4- Student potrafi przygotować założenia poszczególnych procesów marketingowych dla organizacji komercyjnych i organizacji nie nastawionych na zysk

Metody i kryteria oceniania:

F1. Zadania projektowe w trakcie zajęć

F2. Prezentacja wykonanych zajęć

F3. Aktywne uczestnictwo w dyskusji

P1. Praca/kolokwium zaliczeniowe

EU 1

2,0-Student nie potrafi określić zakresu działań określanych jako zarządzanie marketingiem

3,0-Student potrafi ogólnie określić zakres działań określanych jako zarządzanie marketingiem

4,0-Student potrafi dokładnie wskazać działania określane jako zarządzanie marketingiem

5,0-Student potrafi dokładnie wskazać i omówić działania określane jako zarządzanie marketingiem i poprzeć to licznymi przykładami

EU 2

2,0-Student nie potrafi wskazać kompetencji i zakresów odpowiedzialności poszczególnych osób zarządzających procesami marketingowymi

3,0-Student potrafi wskazać kompetencje i zakres odpowiedzialności niektórych osób zarządzających procesami marketingowymi

4,0-Student potrafi wskazać wszystkie osoby odpowiedzialne za zarządzanie procesami marketingowymi i ich kompetencje

5,0-Student potrafi wskazać wszystkie osoby odpowiedzialne za zarządzanie procesami marketingowymi i ich kompetencje oraz wskazuje różnice w tym zakresie między organizacjami for – i non-profit

EU 3

2,0-Student nie potrafi wskazać czynników w otoczeniu organizacji determinujących zmiany w procesach marketingowych

3,0-Student potrafi wskazać niektóre czynniki w otoczeniu organizacji determinujące zmiany w procesach marketingowych

4,0-Student potrafi wskazać czynniki w otoczeniu organizacji determinujące zmiany w procesach marketingowych i w wybranych przypadkach określić ich wpływ na zarządzanie marketingiem

5,0-Student potrafi wyraźnie rozróżnić czynniki w otoczeniu organizacji niedochodowych i komercyjnych determinujące zmiany w procesach marketingowych

EU 4

2,0-Student nie potrafi przedstawić podstawowych założeń poszczególnych procesów marketingowych dla organizacji komercyjnych i

organizacji non-profit

3,0-Student potrafi przedstawić podstawowe założenia poszczególnych procesów marketingowych dla organizacji komercyjnych i organizacji non-profit

4,0-Student potrafi przedstawić założenia poszczególnych procesów marketingowych dla organizacji komercyjnych i

organizacji non-profit

5,0-Student potrafi przedstawić założenia wszystkich procesów marketingowych dla organizacji komercyjnych i

organizacji non-profi

Zakres tematów:

C1. Wprowadzenie do ćwiczeń. Omówienie programu zajęć i zaliczenia ćwiczeń. 2

C 2. Przedstawienie ogólnych pojęć związanych z zarządzaniem procesami marketingowymi. Przypomnienie podstawowych założeń koncepcji marketingu. 2

C 3. Dyskusja o nowoczesnych koncepcjach marketingowych 2

C 4. Osoby odpowiedzialne za marketing w różnych typach organizacji. Konflikty. 2

C 5. Ćwiczenie podsumowujące dotychczasowe rozważania (zaliczenie) 2

C 6,7. Przygotowanie strategicznego planu marketingowego dla wybranej organizacji, wraz z kompetencjami poszczególnych menedżerów 4

C 8. Wskazanie założeń procesu tworzenia nowego produktu dla wybranej organizacji 2

C 9. Strategie cenowe wybranych organizacji na rynku; Procesy ustalania cen 2

C10. Proces ustalania cen w wybranej organizacji 2

C11. Zaplanowanie efektywnej dystrybucji dla wybranej organizacji 2

C12. Dobre praktyki w zakresie zarządzania procesami komunikacji z rynkami docelowymi; Najnowsze trendy w analizowanym obszarze. 2

C13,14. Przygotowanie założeń procesu komunikacji z rynkiem wraz z oszacowaniem jego kosztów. 4

C15. Podsumowanie ćwiczeń. Wnioski końcowe 2

Metody dydaktyczne:

NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE

1. Podręczniki i skrypty

2. Artykuły w czasopismach specjalistycznych.

3. Sprzęt audiowizualny

4. Studia przypadków

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 12:15 - 14:00, sala S-20A
Sławomir Kowalski 16/ szczegóły
2 każda środa, 14:15 - 16:00, sala S-20A
Sławomir Kowalski 28/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Zarządzania DS. 4
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)