Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., PWE, 2002
2 .Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN 2005
3. Knecht Z., Zarządzanie marketingiem, C.H.BECK, 2008
4. Lamin J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001
5. Penc- Pietrzak I., Strategiczne zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1999
Literatura uzupełniająca:
1. Wojciechowski T., Marketingowo logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Diffin 2011
2. Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.
3. Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, FELBERG, 2003
4. Cheverton P., Kluczowe umiejętności marketingowe. Strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, Wyd.Helion, 2006
* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.
|
Zakres tematów: |
W 1. Wprowadzenie do zajęć. Omówienie ogólnej tematyki zajęć. Koncepcja zarządzania marketingowego. Prezentacja i interpretacja pojęcia „proces”. 2
W 2. Nowoczesne koncepcje marketingowe – marketing w warunkach globalizacji, marketing odpowiedzialny społecznie. Zmiany w otoczeniu marketingowym organizacji. 2
W 3. Osoby zarządzające procesami marketingowymi – klasyfikacja, zakres kompetencyjny 2
W 4. Proces strategicznego planowania marketingowego. 2
W 5. Rodzaje procesów marketingowych. Procesy segmentacyjne i pozycjonowanie. 2
W 6. Proces tworzenia nowego produktu organizacji 2
W 7. Zarządzanie obecną ofertą organizacji. Zakres kompetencji menadżera produktu. 2
W 8, 9. Proces ustalania cen oraz czynniki go determinujące. Koncepcja ceny/kosztów w organizacjach niedochodowych 4
W 10. Efektywne zarządzanie dystrybucją produktów 2
W 11, 12. Zarządzanie procesami komunikacji z rynkiem 4
W 13. Specyfika procesów marketingowych w przedsiębiorstwach usługowych 2
W 14. Procesy zarządzania personelem 2
W 15. Podsumowanie wykładów 2
|