Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing międzynarodowy WZ-Z-D1-MM-ZDMP-05
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Podstawowa:

1. Kotler Ph, Armstrong G., J. Saunders, Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, rozdział 5 – Rynek globalny.

2. Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2013.

3. Grzesiuk A., Marketing międzynarodowy, CeDeWu, 2007.

Uzupełniająca:

1. Red. Duliniec E., Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje. Wyd. SGH, Warszawa 2007.

2. Pietrasieński P., Aktywizowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2014.

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Efekty uczenia się:

EU 1 - Student identyfikuje i charakteryzuje podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw i przyczyny podejmowania działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych.

EU 2 - Student charakteryzuje sposoby przeprowadzania badań marketingowych rynków zagranicznych i międzynarodowej segmentacji oraz identyfikuje główne sposoby wchodzenia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne.

EU 3 - Student charakteryzuje i analizuje specyfikę marketingu mix na rynkach międzynarodowych w kontekście ich standaryzacji bądź dopasowania do specyfiki rynków docelowych.

EU 4 - Student identyfikuje i opisuje przykłady działań marketingowych firmy na rynku międzynarodowym/globalnym

Metody i kryteria oceniania:

F1 Aktywność na zajęciach/ćwiczenia w grupach

F2. Przygotowanie i prezentacja map myśli

P1 Kolokwium - test zaliczeniowy na ćwiczeniach

EU 1

2,0-Student nie potrafi zidentyfikować i scharakteryzować podstaw owych zagadnień związanych z internacjonalizacją i globalizacją przedsiębiorstw i przyczyn podejmowania działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych.

3,0-Student potrafi zidentyfikować i scharakteryzować podstaw owe zagadnienia związane z internacjonalizacją i globalizacją przedsiębiorstw i przyczyny podejmowania działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych

4,0-Student potrafi zidentyfikować i scharakteryzować zagadnienia związane z internacjonalizacją i globalizacją przedsiębiorstw i przyczyny podejmowania działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych w stopniu poszerzonym

5,0-Student potrafi zidentyfikować i scharakteryzować zagadnienia związane z internacjonalizacją i globalizacją przedsiębiorstw i przyczyny podejmowania działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych w stopniu wyczerpującym zagadnienie ze wskazaniem przykładów rynkowych

EU 2

2,0-Student nie potrafi scharakteryzować sposobów

przeprowadzania badań marketingowych rynków zagranicznych i międzynarodowej segmentacji oraz nie identyfikuje głównych sposobów wchodzenia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne

3,0-Student potrafi scharakteryzować sposoby

przeprowadzania badań marketingowych rynków zagranicznych oraz międzynarodowej segmentacji wskazując przynajmniej jeden model eurosegmentacji, a także potrafi zidentyfikować cztery kluczowe strategie internacjonalizacyjne oraz trzy główne sposoby wchodzenia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne.

4,0-Student potrafi scharakteryzować sposoby

przeprowadzania badań marketingowych rynków zagranicznych, tj. omówić kilka metod badawczych i kryteriów podziału badań marketingowych na rynku globalnym oraz rozumie zasady międzynarodowej segmentacji w stopniu poszerzonym, tj. potrafi omówić przynajmniej dwa modele eurosegmentacji, a także potrafi zidentyfikować i opisać cztery kluczowe strategie internacjonalizacyjne oraz trzy główne sposoby wchodzenia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne.

5,0-Student potrafi scharakteryzować sposoby

przeprowadzania badań marketingowych rynków zagranicznych, tj. omówić kilka metod badawczych i kryteriów podziału badań marketingowych na rynku globalnym, podać przykłady międzynarodowych instytutów badawczych i obszarów ich działań oraz rozumie zasady międzynarodowej segmentacji w stopniu wyczerpującym zagadnienie, tj. potrafi omówić przynajmniej trzy modele eurosegmentacji, a także potrafi zidentyfikować i opisać cztery kluczowe strategie internacjonalizacyjne oraz trzy główne sposoby wchodzenia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne ze wskazaniem przykładów rynkowych

EU 3

2,0-Student nie potrafi scharakteryzować specyfiki marketingu mix na rynkach międzynarodowych w kontekście ich standaryzacji bądź dopasowania do specyfiki rynków docelowych.

3,0-Student charakteryzuje specyfikę marketingu mix na rynkach międzynarodowych w kontekście ich standaryzacji bądź dopasowania do specyfiki rynków docelowych

4,0-Student charakteryzuje i analizuje specyfikę marketingu mix na rynkach międzynarodowych w kontekście ich standaryzacji bądź dopasowania do specyfiki rynków docelowych

5,0-Student charakteryzuje i analizuje specyfikę marketingu mix na rynkach międzynarodowych w kontekście ich standaryzacji bądź dopasowania do specyfiki rynków docelowych ze wskazaniem przykładów rynkowych

EU 4

2,0-Student nie identyfikuje i opisuje przykładu działań marketingowych firmy na rynku międzynarodowym/globalnym za pośrednictwem mapy myśli

3,0-Student identyfikuje i opisuje przykład działań marketingowych firmy na rynku międzynarodowym/globalnym za pośrednictwem mapy myśli, posiłkując się notatkami i wykazując słabą interakcję z mapą

4,0-Student identyfikuje i opisuje przykład działań marketingowych firmy na rynku międzynarodowym/globalnym za pośrednictwem mapy myśli, wykazując silną interakcję z mapą, ale posiłkując się notatkami

5,0-Student identyfikuje i opisuje przykład działań marketingowych firmy na rynku międzynarodowym/globalnym za pośrednictwem mapy myśli, wykazując silną interakcję z mapą i nie korzystając z notatek

Zakres tematów:

Ć 1 - Zajęcia wprowadzające – przypomnienie procedury racjonalnie prowadzonej działalności marketingowej w organizacji 1

Ć 2 – Przyswojenie zagadnień z zakresu podstaw internacjonalizacji przedsiębiorstw metodą JIGSAW 1

Ć 3/4 – Ćwiczenie w zespołach - analiza studium przypadku dotyczącego strategii marketingowych na rynku globalnym 2

Ć 5/6 - Ćwiczenie w zespołach - analiza studium przypadku dotyczącego standaryzacji i różnicowania działań marketingowych na rynku międzynarodowym 2

Ć 7 – Ćwiczenie zespołach – zasady tworzenia marki globalnej na wybranym przykładzie 1

Ć8/9 – Ćwiczenie w zespołach – stworzenie produktu kierowanego na rynek globalny w myśl zasady: „myśl globalnie, działaj lokalnie”. 2

Ć 10– Projekt w zespołach – międzynarodowa strategia promocji mix dla wybranej organizacji 1

Ć 811/12 - Prezentacja map myśli dotycząca strategii marketingowych zagranicznych firm na rynku międzynarodowym 2

Ć 13/14 - Prezentacja map myśli dotycząca strategii ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne 2

Ć 15 – Test sprawdzający wiedzę studentów z zakresu międzynarodowego marketingu mix 1

Metody dydaktyczne:

1. Podręczniki i skrypty

2. Sprzęt audiowizualny

3. Prezentacje Power Point

4. Mapy myśli na slajdach/foliach

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 8:15 - 9:00, sala WZ-2
Anna Niedzielska 17/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Zarządzania - Aula
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-4 (2024-07-15)