C1 Zajęcia organizacyjne – przedstawienie celu, programu zajęć oraz zasad zaliczenia. Prezentacja problematyki konkurencyjności przedsiębiorstw w Erze Informacji i Wiedzy. Konkurencja, konkurowanie i konkurencyjność- podstawowe pojęcia. Konkurencja i konkurencyjność w badaniach współczesnej ekonomii. Przedsiębiorstwo jako przedmiot badań konkurencyjności; cele działalności przedsiębiorstwa. 1h
C 2 Analiza rynków jako podstawa skutecznego konkurowania przedsiębiorstw. Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa. Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków. 1h
C3 Warunki konkurencji i źródła osiągania przewagi konkurencyjnej na rynkach globalnych- studium przypadku. Globalizacja konkurencji jako wyzwanie dla przedsiębiorstw. Warunki konkurencji i źródła osiągania przewagi konkurencyjnej na rynkach globalnych (szybkość, wytwarzanie w klasie światowej, globalny marketing, wysoka akumulacja finansowa). 1h
C4 Analiza czynników determinujących konkurencyjność przedsiębiorstw. Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków. 1h
C5 Konkurencyjność, innowacyjność, przedsiębiorczość. Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków. 1h
C 6 Konkurencyjność firm w oparciu o współczesne filozofie i koncepcje zarządzania.
Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków. 1h
C7 Podejście projakościowe w budowaniu przewagi konkurencyjnej firmy na globalnym rynku.
Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków. 1h
C8 Koncepcja lean management w kontekście konkurencyjności firm. Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków. 1h
C9 Idea quality of life w kontekście budowania pozycji firmy na rynku. Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków. 1h
C10 Outsourcing jako strategia konkurencyjności firm. Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków. 1h
C11 Zwiększenie konkurencyjności firm poprzez Społeczną Odpowiedzialność Biznesu (CSR). Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków. 1h
C12 Podejście zorientowane na zarządzanie kompetencjami oraz talentami w kontekście konkurencyjności firm. Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków. 1h
C13 Omówienie koncepcji nastawionej na czas TBM (Time BasedManagment) oraz koncepcji skierowanej na klienta CRM (CustomerRelationship Management) w kontekście konkurencyjności firm. Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków 1h
C14 Konkurencyjna organizacja przyszłości- zdolność do przekształcania potencjału konkurencyjnego w pozycję konkurencyjną w kontekście rewolucji przemysłowej 4.0. Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków. 1h
C15 Zaliczenie pisemne przedmiotu 1h
|