Zarządznie zasobami ludzkimi w instytucjach finansowych WZ-FR-Z1-ZSL-FB-06
Wykład (WYK)
Semestr letni 2021/2022
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 9 |
Limit miejsc: | (brak limitu) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA 1. Rogozińska-Pawełczyk A., Warwas I., ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W NOWOCZESNEJ ORGANIZACJI. ASPEKTY ORGANIZACYJNE I PSYCHOLOGICZNE, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016. 2. Stuss Magdalena M.,SPECYFIKA ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI PO FUZJACH I PRZEJĘCIACH PRZEDSIĘBIORSTW, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015. 3. Tyrańska, M. (red.), WSPÓŁCZESNE TENDENCJE W ZARZĄDZANIU ZASOBAMI LUDZKIMI, Wydawnictwo Difin, 2012. 4. Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków: Dom Wydawniczy ABC, Oficyna Ekonomiczna 2000 5. Listwan T. (red.) Zarządzanie kadrami, Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck 2002 6. Król H., Ludwiczyński A., Zarządzanie Zasobami Ludzkim. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji. PWN. Warszawa 2007, Warszawa: Wydawnictwo C.H.Beck 2005 7. Syrkiewicz-Świtała M., Holecki T., Zarządzanie zasobami ludzkimi w ochronie zdrowia, Katowice; Śląska Akademia medyczna, 2007 8. Kostera M., Zarządzanie personelem, Warszawa: PWE 1999 9. Trocki M. (red.), Instrumenty zarządzania zakładami opieki zdrowotnej, Instytut Przedsiębiorczości i Samorządności, Warszawa 2003 *Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Efekty uczenia się: |
EFEKTY UCZENIA SIĘ EU 1 – Student potrafi określić znaczenie i pozycję zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście innych obszarów szczegółowych zarządzania. EU 2- Student potrafi identyfikować i charakteryzować podstawowe działania podejmowane w ramach zarządzania zasobami ludzkimi w instytucjach finansowych. EU 3- Student potrafi sporządzać opis stanowiska pracy oraz potrafi wskazać zadania zarządzania zasobami ludzkimi, w realizacji których może być on wykorzystywany. EU 4- Student zna założenia systemów motywacyjnych w szczególności stosowanych w instytucjach finansowych. EU 5- Student potrafi opisywać i analizować problemy jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zadań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. EU 6 – Student potrafi charakteryzować elementy systemu ocen pracowniczych i rozwoju personelu. |
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA) F1. Zadanie realizowane w ramach ćwiczeń F2. Prezentacja wyników realizowanych zadań P1. Pisemne sprawdzenie wiedzy z zakresów tematycznych realizowanych na wykładach i ćwiczeniach. EU 1 ndost - Student nie potrafi określić znaczenie i pozycję zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście innych obszarów szczegółowych zarządzania. dost - Student potrafi nakreślić podstawowe obszary zarządzania zasobami ludzkimi. db - Student potrafi określić znaczenie i pozycję zarządzania zasobami ludzkimi. bdb - Student potrafi określić znaczenie i pozycję zarządzania zasobami ludzkimi w odniesieniu do innych wymiarów zarządzania organizacją. EU 2 ndost - Student nie potrafi identyfikować ani charakteryzować podstawowych działań podejmowanych w ramach zarządzania zasobami ludzkimi w instytucjach finansowych. dost - Student potrafi identyfikować podstawowe działania podejmowane w ramach zarządzania zasobami ludzkimi. db - Student potrafi identyfikować i charakteryzować podstawowe działania podejmowane w ramach zarządzania zasobami ludzkimi. bdb - Student potrafi identyfikować i charakteryzować różnorodne działania podejmowane w ramach zarządzania zasobami ludzkimi w instytucjach finansowych. EU 3 ndost - Student nie potrafi sporządzać opisu stanowiska pracy oraz nie potrafi definiować zadań zarządzania zasobami ludzkimi, w realizacji których może być on wykorzystywany. dost - Student potrafi wymienić podstawowe elementy opisu stanowiska pracy. db - Student potrafi wymienić podstawowe elementy opisu stanowiska pracy oraz potrafi wskazać podstawowe zadania zarządzania zasobami ludzkimi, w realizacji których może być on wykorzystywany. bdb - Student potrafi sporządzać opis stanowiska pracy oraz potrafi wskazać różnorodne zadania zarządzania zasobami ludzkimi, w realizacji których może być on wykorzystywany. EU 4 ndost - Student nie zna założenia systemów motywacyjnych w szczególności stosowanych w instytucjach finansowych. dost - Student zna podstawowe założenia systemów motywacyjnych. db - Student zna różnorodne założenia systemów motywacyjnych. bdb - Student zna założenia systemów motywacyjnych w szczególności stosowanych w instytucjach finansowych. EU 5 ndost - Student nie potrafi opisywać ani analizować problemów jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zadań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. dost - Student potrafi wskazać problemy jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zadań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. db - Student potrafi opisywać problemy jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zadań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. bdb - Student potrafi opisywać i analizować problemy jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zadań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w szczególności w instytucjach finansowych. EU 6 ndost - Student nie potrafi charakteryzować elementów systemu ocen pracowniczych i rozwoju personelu. dost - Student potrafi wymienić elementy systemu ocen pracowniczych i rozwoju personelu. db - Student potrafi wymienić i opisać elementy systemu ocen pracowniczych i rozwoju personelu. bdb - Student potrafi wymienić i opisać elementy systemu ocen pracowniczych i rozwoju personelu w szczególności w instytucjach finansowych. |
Zakres tematów: |
Forma zajęć – WYKŁADY – 9 h Liczba godzin W 1, W 2, W 3- Wprowadzenie do Zarządzania Zasobami Ludzkimi (ZZL). Przedstawienie przedmiotu i znaczenia ZZL. Charakterystyka funkcji personalnej. Modele ZZL. Charakterystyka składników strategicznego ZZL. 3 W 4,W 5, W 6- Wprowadzenie do zagadnienia procesu kadrowego. Charakterystyka systemów motywacyjnych, z uwzględnieniem specyfiki instytucji finansowych. Omówienie stylów kierowania, znaczenia stylu kierowania w procesach wprowadzenia zmian w organizacji oraz dla rozwoju i podnoszenia kwalifikacji personelu. 3 W 7, W 8, W 9 - Przedstawienie zagadnień w zakresie komunikacji w organizacji i zarządzania komunikacją. Charakterystyka zmian organizacyjnych oraz rola ZZL w procesach wdrażania zmian organizacyjnych. Konflikty organizacyjne i metody ich rozwiązywania. 3 Forma zajęć – ĆWICZENIA – 9 h Liczba godzin Cw-1, Cw-2, Cw-3 – Zajęcia organizacyjne – zasady zaliczenia. Charakterystyka zagadnień kultury organizacyjnej oraz sposobów kształtowania jej poprzez politykę personalną. Planowanie zatrudnienia w ujęciu wąskim i szerokim. Rekrutacja, jej rodzaje i formy. 3 Cw-4, Cw-5, Cw-6 – Omówienie zasad sporządzania dokumentów aplikacyjnych oraz przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych. Opis stanowiska pracy jako jeden z podstawowych dokumentów dla celów projektowania działań kadrowych 3 Cw-7, Cw-8, Cw-9 – Opracowanie planu zatrudnienia w wybranej instytucji finansowej z uwzględnieniem projektowania kampanii rekrutacyjnej. Wprowadzenie pracownika do organizacji i jego adaptacja społeczno – zawodowa. Szkolenie i doskonalenie pracowników. Oceny pracownicze w ujęciu systemowym oraz główne kryteria i metody ocen – projektowanie systemu ocen dla wybranego stanowiska pracy. Sprawdzian wiadomości. 3 |
Metody dydaktyczne: |
NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE 1. Podręczniki i skrypty 2. Sprzęt audiowizualny 3. Tablica i kreda |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda niedziela, 13:10 - 15:35,
(sala nieznana)
|
Joanna Gajda | 27/ |
|
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.