Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie fizyczne sem. 4 WZ-LOG-D1-WF-04
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Efekty uczenia się:

EFEKTY UCZENIA SIĘ

EU 1- Podwyższenie poziomu zdolności kondycyjnych i koordynacyjnych.

EU 2- Umiejętność współdziałania w grupie.

EU 3- Poprawa stanu zdrowia.

EU 4- Kształtowanie postawy świadomego uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej.

Metody i kryteria oceniania:

SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)

F1. Ocena zaangażowania w trakcie zajęć.

F2. Ocena aktywności podczas zajęć.

F3. Ocena umiejętności współdziałania w grupie.

P1. Zaliczenie na podstawie frekwencji na zajęciach.

P2. Zaliczenie na podstawie aktywności na zajęciach.

Zakres tematów:

Forma zajęć – ĆWICZENIA

1. Zapoznanie z podstawowymi zasadami Pilatesa. Prawidłowa postawa ciała. Samoocena kręgosłupa. 2

2. Podstawowe ćwiczenia wzmacniające „obręcz siły” czyli mięśnie brzucha, pośladków i najszersze mięśnie grzbietu. Wprowadzenie do ćwiczeń w technice Pilatesa. 2

3. Ćwiczenia mięśni najszerszych grzbietu i tułowia – technika wykonywania tych ćwiczeń i nauka prawidłowego oddychania. Ćwiczenia rozciągająco rozluźniające. 2

4. Ramiona i górna część ciała – wzmacnianie i rozciąganie oraz umiejętność rozluźniania górnej części ciała. 2

5. Ćwiczenia Pilatesa – wejście w poziom pierwszy – ćwiczenia wzmacniające mięśnie pleców i brzucha. 2

6. Wzmacnianie „obręczy środkowej” poprzez precyzyjny dobór ćwiczeń – kontynuacja poziomu pierwszego. 2

7. Wzmacnianie i rozciąganie nóg – od pośladków do stóp. Kontrola nad dbałością utrzymywania właściwego układu ciała – poziom pierwszy. 2

8. Wzmacniające ćwiczenia ramion. Rozluźnienie wszystkich mięśni „obręczy środkowej” – poziom pierwszy. 2

9. Wprowadzenie w poziom drugi ćwiczeń Pilatesa poprzez rozbudowanie ćwiczeń pochodzących z poziomu pierwszego. 2

10. Rozluźnianie górnej części ciała i jednocześnie rozciąganie przy użyciu piłki fit ball. Uruchamianie okolicy krzyżowej – poziom drugi. 2

11. Wzmacnianie „obręczy środkowej” i nóg przy użyciu ciężarków – poziom drugi. 2

12. Wzmacnianie ramion i pleców przy użyciu przyborów – kije, ciężarki. 2

13. Poziom trzeci Pilatesa – kontynuowanie wzmacniania mięśni zwłaszcza „obręczy środkowej”. Skoordynowanie ruchów w bardziej skomplikowanych ćwiczeniach. 2

14. Zastosowanie zaawansowanych ćwiczeń na mięśnie brzucha i nóg pochodzące z poziomu trzeciego. 2

15. Obwód ćwiczebny na mięśnie brzucha, uch i pośladków oraz mięśni grzbietu w oparciu o zastosowanie utrudnionych kombinacji ćwiczeń zaczerpniętych z wszystkich trzech poziomów technik Pilatesa (zastosowanie różnych przyborów i przyrządów). 2

Metody dydaktyczne:

NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE

Piłki fit ball.

Hantle: 0,5 kg, 1 kg, 1,5 kg, 2 kg.

Obciążniki do stóp.

Taśmy elastyczne.

Skakanki.

Hoola hopy.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
0/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-4 (2024-07-15)