Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Budowa i projektowanie aplikacji multimedialnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WE-INF-Z1-BU-TI-07
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Budowa i projektowanie aplikacji multimedialnych
Jednostka: Wydział Elektryczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

C1. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu przekazu multimedialnego i jego rodzajów, grafiki i animacji komputerowej, metod i standardów kompresji dźwięku, obrazu i tekstu, technologii i narzędzi realizacji systemów multimedialnych.

C2. Zapoznanie studentów z pojęciami dotyczącymi rejestracji przekazu multimedialnego, metod akwizycji dźwięku i obrazu, technologii mobilnych.

C3. Nabycie przez studentów praktycznych umiejętności w zakresie zastosowania odpowiedniego środowiska graficznego do projektowania elementów interfejsu użytkownika oraz do utworzenia projektu aplikacji multimedialnej.

Pełny opis:

W1– Przekaz multimedialny i jego rodzaje.

W2 – Elementy grafiki i animacji komputerowej.

W3 – Metody i standardy kompresji dźwięku, obrazu i tekstu.

W4-5 – Technologie i narzędzia realizacji systemów multimedialnych.

W6-7 – Budowanie interfejsów graficznych

W8-9 – Grafika cyfrowa i obróbka obrazu

L1-2 – Przekaz multimedialny, stosowanie odpowiednich środowisk graficznych i programistycznych do projektowania elementów interfejsu użytkownika

L3-4 – Technologie i narzędzia realizacji systemów multimedialnych, stosowanie odpowiednich środowisk graficznych i programistycznych

L5-6 – Elementy grafiki i animacji komputerowej.

L7 – Budowanie interfejsów graficznych

L8-9 – Kolokwium zaliczeniowe

P1-2 – Projekt aplikacji multimedialnej - analiza potrzeb i wymagań klienta

P3-4 – Projekt aplikacji multimedialnej - opracowanie projektu graficznego

P5-6 – Projekt aplikacji multimedialnej - opracowanie elementów graficznych statycznych i dynamicznych

P7 – Projekt aplikacji multimedialnej - implementacja funkcjonalności aplikacji

P8-9 – Zajęcia zaliczeniowe

Literatura:

1. Giles Colborne.: Prostota i użyteczność. Projektowanie rozwiązań internetowych, mobilnych i interaktywnych, Helion Gliwice 2011

2. Mokrzycki W.: Wprowadzenie do przetwarzania informacji wizualnej, tom I. Percepcja, akwizycja, wizualizacja,EXIT, 2010

3. Butryn W.: Dźwięk cyfrowy, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności WKŁ, Warszawa 2006

Efekty uczenia się:

EK1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przekazu multimedialnego, grafiki i animacji komputerowej, metod i standardów kompresji dźwięku, obrazu i tekstu, technologii i narzędzi realizacji systemów multimedialnych.

EK2. Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne do projektowania elementów interfejsu użytkownika oraz potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne do utworzenia projektu aplikacji multimedialnej.

Metody i kryteria oceniania:

EK1 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przekazu multimedialnego, grafiki i animacji komputerowej, metod i standardów kompresji dźwięku, obrazu i tekstu, technologii i narzędzi realizacji systemów multimedialnych.

2 Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu przekazu multimedialnego, grafiki i animacji komputerowej, metod i standardów kompresji dźwięku, obrazu i tekstu, technologii i narzędzi realizacji systemów multimedialnych.

3 Student posiada podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu przekazu multimedialnego

3.5 Student posiada wiedzę teoretyczną z zakresu przekazu multimedialnego, potrafi podać wybrane techniki obróbki grafiki i dźwięku

4 Student posiada wiedzę teoretyczną z zakresu przekazu multimedialnego, potrafi podać kilka technik obróbki grafiki i dźwięku

4.5 Student posiada wiedzę teoretyczną z zakresu przekazu multimedialnego, potrafi omówić kilka technik obróbki grafiki i dźwięku, podaje przykłady

5 Student posiada wiedzę teoretyczną z zakresu przekazu multimedialnego, potrafi omówić kilka technik obróbki grafiki i dźwięku, proponuje własne rozwiązania

EK2 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne do projektowania elementów interfejsu użytkownika oraz potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne do utworzenia projektu aplikacji multimedialnej.

2 Student nie zna i nie potrafi zastosować odpowiedniego środowiska graficznego do projektowania elementów interfejsu użytkownika oraz nie potrafi zastosować odpowiedniego środowiska graficznego do utworzenia projektu aplikacji multimedialnej.

3 Student zna odpowiednie środowisko graficzne do projektowania elementów interfejsu użytkownika oraz zna odpowiednie środowisko graficzne do utworzenia projektu aplikacji multimedialnej.

3.5 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne do projektowania elementów interfejsu użytkownika oraz potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne do utworzenia elementów projektu aplikacji multimedialnej.

4 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne do projektowania elementów interfejsu użytkownika oraz potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne do utworzenia projektu aplikacji multimedialnej

4.5 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne do projektowania elementów interfejsu użytkownika oraz potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne do utworzenia projektu aplikacji multimedialnej, podaje przykłady rozwiązań

5 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne do projektowania elementów interfejsu użytkownika oraz potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne do utworzenia projektu aplikacji multimedialnej, proponuje własne rozwiązania

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 9 godzin więcej informacji
Projekt, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Iskierka
Prowadzący grup: Patryk Gałuszkiewicz, Iwona Iskierka, Ewelina Szymczykiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Laboratorium - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Projekt - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - zaliczenia lub końcowy przedmiotu

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 9 godzin więcej informacji
Projekt, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Iskierka
Prowadzący grup: Iwona Iskierka, Paweł Pełka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Laboratorium - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Projekt - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-2 (2024-03-22)