Zarządzanie zespołami kreatywnymi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-DZP-D1-ZZK-05 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie zespołami kreatywnymi |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przedmioty obowiązkowe 5 sem. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Lizoń-Szłapowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Lizoń-Szłapowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przekazanie i omówienie studentom podstawowej wiedzy oraz procedur dotyczących zagadnień z zakresu zarządzania zespołami kreatywnymi. C2. Zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi metodami twórczego rozwiązywania problemów w zespołach kreatywnych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student ma ogólną wiedzę na temat innowacyjności i kreatywności. 2. Student zna metody, techniki oraz narzędzia pobudzania kreatywności pracowniczej. 3. Student posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych. 4. Student potrafi opracować model pobudzania kreatywności grupowej w oparciu o indywidualne potrzeby pracownicze. 5. Student wykorzystuje nabytą wiedzę teoretyczną na temat zarządzania kreatywnością, selekcjonuje ją i wykorzystuje omawiając przebieg procesów dotyczących zarządzania zespołami kreatywnymi w organizacjach. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Biela, „Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie”, Wyd, Samo Sedno, Warszawa 2015. 2. „Zarządzanie kreatywnością i innowacją. Techniki twórczego myślenia”. Opracowanie zbiorowe. Wykłady harwardzkie dla menedżerów, Wyd. Harvard Business 2008. 3. K.J. Szmidt, „Trening kreatywności”, Wyd. Helion 2013. Literatura uzupełniająca: 1. E. Nęcka, „Trening twórczości”, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1998. 2. A. Pabian, „Kreatywność i innowacje w zarządzaniu organizacjami”, Wyd.WZ PCz, Częstochowa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-28 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Lizoń-Szłapowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Lizoń-Szłapowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przekazanie i omówienie studentom podstawowej wiedzy oraz procedur dotyczących zagadnień z zakresu zarządzania zespołami kreatywnymi. C2. Zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi metodami twórczego rozwiązywania problemów w zespołach kreatywnych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student ma ogólną wiedzę na temat innowacyjności i kreatywności. 2. Student zna metody, techniki oraz narzędzia pobudzania kreatywności pracowniczej. 3. Student posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych. 4. Student potrafi opracować model pobudzania kreatywności grupowej w oparciu o indywidualne potrzeby pracownicze. 5. Student wykorzystuje nabytą wiedzę teoretyczną na temat zarządzania kreatywnością, selekcjonuje ją i wykorzystuje omawiając przebieg procesów dotyczących zarządzania zespołami kreatywnymi w organizacjach. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Biela, „Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie”, Wyd, Samo Sedno, Warszawa 2015. 2. „Zarządzanie kreatywnością i innowacją. Techniki twórczego myślenia”. Opracowanie zbiorowe. Wykłady harwardzkie dla menedżerów, Wyd. Harvard Business 2008. 3. K.J. Szmidt, „Trening kreatywności”, Wyd. Helion 2013. Literatura uzupełniająca: 1. E. Nęcka, „Trening twórczości”, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1998. 2. A. Pabian, „Kreatywność i innowacje w zarządzaniu organizacjami”, Wyd.WZ PCz, Częstochowa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maja Skiba | |
Prowadzący grup: | Joanna Gajda, Katarzyna Kukowska, Łukasz Skiba, Maja Skiba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przekazanie i omówienie studentom podstawowej wiedzy oraz procedur dotyczących zagadnień z zakresu zarządzania zespołami kreatywnymi. C2. Zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi metodami twórczego rozwiązywania problemów w zespołach kreatywnych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student ma ogólną wiedzę na temat innowacyjności i kreatywności. 2. Student zna metody, techniki oraz narzędzia pobudzania kreatywności pracowniczej. 3. Student posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych. 4. Student potrafi opracować model pobudzania kreatywności grupowej w oparciu o indywidualne potrzeby pracownicze. 5. Student wykorzystuje nabytą wiedzę teoretyczną na temat zarządzania kreatywnością, selekcjonuje ją i wykorzystuje omawiając przebieg procesów dotyczących zarządzania zespołami kreatywnymi w organizacjach. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Biela, „Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie”, Wyd, Samo Sedno, Warszawa 2015. 2. „Zarządzanie kreatywnością i innowacją. Techniki twórczego myślenia”. Opracowanie zbiorowe. Wykłady harwardzkie dla menedżerów, Wyd. Harvard Business 2008. 3. K.J. Szmidt, „Trening kreatywności”, Wyd. Helion 2013. Literatura uzupełniająca: 1. E. Nęcka, „Trening twórczości”, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1998. 2. A. Pabian, „Kreatywność i innowacje w zarządzaniu organizacjami”, Wyd.WZ PCz, Częstochowa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Gajda | |
Prowadzący grup: | Joanna Gajda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przekazanie i omówienie studentom podstawowej wiedzy oraz procedur dotyczących zagadnień z zakresu zarządzania zespołami kreatywnymi. C2. Zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi metodami twórczego rozwiązywania problemów w zespołach kreatywnych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student ma ogólną wiedzę na temat innowacyjności i kreatywności. 2. Student zna metody, techniki oraz narzędzia pobudzania kreatywności pracowniczej. 3. Student posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych. 4. Student potrafi opracować model pobudzania kreatywności grupowej w oparciu o indywidualne potrzeby pracownicze. 5. Student wykorzystuje nabytą wiedzę teoretyczną na temat zarządzania kreatywnością, selekcjonuje ją i wykorzystuje omawiając przebieg procesów dotyczących zarządzania zespołami kreatywnymi w organizacjach. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Biela, „Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie”, Wyd, Samo Sedno, Warszawa 2015. 2. „Zarządzanie kreatywnością i innowacją. Techniki twórczego myślenia”. Opracowanie zbiorowe. Wykłady harwardzkie dla menedżerów, Wyd. Harvard Business 2008. 3. K.J. Szmidt, „Trening kreatywności”, Wyd. Helion 2013. Literatura uzupełniająca: 1. E. Nęcka, „Trening twórczości”, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1998. 2. A. Pabian, „Kreatywność i innowacje w zarządzaniu organizacjami”, Wyd.WZ PCz, Częstochowa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Gajda | |
Prowadzący grup: | Joanna Gajda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przekazanie i omówienie studentom podstawowej wiedzy oraz procedur dotyczących zagadnień z zakresu zarządzania zespołami kreatywnymi. C2. Zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi metodami twórczego rozwiązywania problemów w zespołach kreatywnych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student ma ogólną wiedzę na temat innowacyjności i kreatywności. 2. Student zna metody, techniki oraz narzędzia pobudzania kreatywności pracowniczej. 3. Student posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych. 4. Student potrafi opracować model pobudzania kreatywności grupowej w oparciu o indywidualne potrzeby pracownicze. 5. Student wykorzystuje nabytą wiedzę teoretyczną na temat zarządzania kreatywnością, selekcjonuje ją i wykorzystuje omawiając przebieg procesów dotyczących zarządzania zespołami kreatywnymi w organizacjach. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Biela, „Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie”, Wyd, Samo Sedno, Warszawa 2015. 2. „Zarządzanie kreatywnością i innowacją. Techniki twórczego myślenia”. Opracowanie zbiorowe. Wykłady harwardzkie dla menedżerów, Wyd. Harvard Business 2008. 3. K.J. Szmidt, „Trening kreatywności”, Wyd. Helion 2013. Literatura uzupełniająca: 1. E. Nęcka, „Trening twórczości”, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1998. 2. A. Pabian, „Kreatywność i innowacje w zarządzaniu organizacjami”, Wyd.WZ PCz, Częstochowa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-22 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przekazanie i omówienie studentom podstawowej wiedzy oraz procedur dotyczących zagadnień z zakresu zarządzania zespołami kreatywnymi. C2. Zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi metodami twórczego rozwiązywania problemów w zespołach kreatywnych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student ma ogólną wiedzę na temat innowacyjności i kreatywności. 2. Student zna metody, techniki oraz narzędzia pobudzania kreatywności pracowniczej. 3. Student posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych. 4. Student potrafi opracować model pobudzania kreatywności grupowej w oparciu o indywidualne potrzeby pracownicze. 5. Student wykorzystuje nabytą wiedzę teoretyczną na temat zarządzania kreatywnością, selekcjonuje ją i wykorzystuje omawiając przebieg procesów dotyczących zarządzania zespołami kreatywnymi w organizacjach. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Biela, „Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie”, Wyd, Samo Sedno, Warszawa 2015. 2. „Zarządzanie kreatywnością i innowacją. Techniki twórczego myślenia”. Opracowanie zbiorowe. Wykłady harwardzkie dla menedżerów, Wyd. Harvard Business 2008. 3. K.J. Szmidt, „Trening kreatywności”, Wyd. Helion 2013. Literatura uzupełniająca: 1. E. Nęcka, „Trening twórczości”, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1998. 2. A. Pabian, „Kreatywność i innowacje w zarządzaniu organizacjami”, Wyd.WZ PCz, Częstochowa 2010. |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.