Kognitywistyka w zarządzaniu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-DZP-D2-KwZ-02 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kognitywistyka w zarządzaniu |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ-Przedmioty obowiązkowe 2 sem. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-12 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-06-10 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sebastian Skolik | |
Prowadzący grup: | Sebastian Skolik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie założeń kognitywistyki i jej powiązania z innymi naukami. C2. Omówienie koncepcji ewolucyjnych w kontekście percepcji i zachowań jednostek w organizacji. C3. Wyjaśnienie działania jednostek i zespołów w organizacji w odniesieniu do ukształtowanych ewolucyjnie wyższych procesów poznawczych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawowe założenia psychologii. 2. Student ma ogólną wiedzę na temat zarządzania. 3. Student potrafi krytycznie analizować polecane teksty. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bergen B.K. (2018), Latające świnie. Jak umysł tworzy znaczenie, Copernicus Center Press, Kraków. (wybrane rozdziały) 2. Dennett D.C. (2017), Od bakterii do Bacha. O ewolucji umysłów, Copernicus Center Press, Kraków. (wybrane rozdziały) 3. Everett D.L. (2019), Jak powstał język. Historia największego wynalazku ludzkości, Prószyński i S-ka, Warszawa. (wybrane rozdziały) 4. Gamble C., Gowlett J., Dunbar R. (2017), Potęga mózgu. Jak ewolucja życia społecznego kształtowała ludzki umysł, Copernicus Center Press, Kraków. (wybrane rozdziały) 5. Osiński J. (2013), Darwinowski algorytm. Wymiana społeczna z perspektywy psychologii ewolucyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. (wybrane rozdziały) 6. Ramachandran V.S. (2012), Neuronauka o podstawach człowieczeństwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. (wybrane rozdziały) 7. Górska T., Grabowska A., Zagrodzka J. (red) (2012), Mózg a zachowanie, PWA, Warszawa. (wybrane rozdziały) Literatura uzupełniająca: 1. Buss D.M. (2003), Psychologia ewolucyjna. Jak wytłumaczyć społeczne zachowania człowieka. Najnowsze koncepcje, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. 2. Chrapek E., Kukowska K., Skolik S., (2017), Emocje i stres w organizacji – ujęcie ewolucyjne, [w:] Robak E., Karczewska A., Skiba M. (red.), Zarządzanie kapitałem ludzkim i społecznym wobec zmian we współczesnych organizacjach, WWZPCZ, Częstochowa. 3. Danel D., Pawłowski B. (2009), Atrakcyjność a mechanizmy doboru płciowego i teoria sygnalizacji biologicznej, [w:] B. Pawłowski (red.), Biologia atrakcyjności człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. 4. Seabright P. (2014), Wojna płci. Jak seks, walka i współpraca sprawiły, że samce stały się mężczyznami, a samice kobietami, Agora, Warszawa. 5. Szlendak T., Kozłowski T. (2008), Naga małpa przed telewizorem. Popkultura w świetle psychologii ewolucyjnej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa. 6. Turner J.H., Stets J.E. (2009), Socjologia emocji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. 7. Koch C. (2008), Neurobiologia na tropie świadomości, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. 8. Skolik S. (2019) Binarność i sieć. Skracanie smyczy genetyczno-kulturowej w obliczu fizycznego zagrożenia dla zbiorowości społecznych, „Teksty z Ulicy. Zeszyt memetyczny”, nr 20 https://doi.org/10.31261/tzu.2019.20.03 * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-14 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sebastian Skolik, Maciej Sobociński | |
Prowadzący grup: | Sebastian Skolik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie założeń kognitywistyki i jej powiązania z innymi naukami. C2. Omówienie koncepcji ewolucyjnych w kontekście percepcji i zachowań jednostek w organizacji. C3. Wyjaśnienie działania jednostek i zespołów w organizacji w odniesieniu do ukształtowanych ewolucyjnie wyższych procesów poznawczych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawowe założenia psychologii. 2. Student ma ogólną wiedzę na temat zarządzania. 3. Student potrafi krytycznie analizować polecane teksty. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bergen B.K. (2018), Latające świnie. Jak umysł tworzy znaczenie, Copernicus Center Press, Kraków. (wybrane rozdziały) 2. Dennett D.C. (2017), Od bakterii do Bacha. O ewolucji umysłów, Copernicus Center Press, Kraków. (wybrane rozdziały) 3. Everett D.L. (2019), Jak powstał język. Historia największego wynalazku ludzkości, Prószyński i S-ka, Warszawa. (wybrane rozdziały) 4. Gamble C., Gowlett J., Dunbar R. (2017), Potęga mózgu. Jak ewolucja życia społecznego kształtowała ludzki umysł, Copernicus Center Press, Kraków. (wybrane rozdziały) 5. Osiński J. (2013), Darwinowski algorytm. Wymiana społeczna z perspektywy psychologii ewolucyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. (wybrane rozdziały) 6. Ramachandran V.S. (2012), Neuronauka o podstawach człowieczeństwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. (wybrane rozdziały) 7. Górska T., Grabowska A., Zagrodzka J. (red) (2012), Mózg a zachowanie, PWA, Warszawa. (wybrane rozdziały) Literatura uzupełniająca: 1. Buss D.M. (2003), Psychologia ewolucyjna. Jak wytłumaczyć społeczne zachowania człowieka. Najnowsze koncepcje, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. 2. Chrapek E., Kukowska K., Skolik S., (2017), Emocje i stres w organizacji – ujęcie ewolucyjne, [w:] Robak E., Karczewska A., Skiba M. (red.), Zarządzanie kapitałem ludzkim i społecznym wobec zmian we współczesnych organizacjach, WWZPCZ, Częstochowa. 3. Danel D., Pawłowski B. (2009), Atrakcyjność a mechanizmy doboru płciowego i teoria sygnalizacji biologicznej, [w:] B. Pawłowski (red.), Biologia atrakcyjności człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. 4. Seabright P. (2014), Wojna płci. Jak seks, walka i współpraca sprawiły, że samce stały się mężczyznami, a samice kobietami, Agora, Warszawa. 5. Szlendak T., Kozłowski T. (2008), Naga małpa przed telewizorem. Popkultura w świetle psychologii ewolucyjnej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa. 6. Turner J.H., Stets J.E. (2009), Socjologia emocji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. 7. Koch C. (2008), Neurobiologia na tropie świadomości, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. 8. Skolik S. (2019) Binarność i sieć. Skracanie smyczy genetyczno-kulturowej w obliczu fizycznego zagrożenia dla zbiorowości społecznych, „Teksty z Ulicy. Zeszyt memetyczny”, nr 20 https://doi.org/10.31261/tzu.2019.20.03 * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sebastian Skolik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie założeń kognitywistyki i jej powiązania z innymi naukami. C2. Omówienie koncepcji ewolucyjnych w kontekście percepcji i zachowań jednostek w organizacji. C3. Wyjaśnienie działania jednostek i zespołów w organizacji w odniesieniu do ukształtowanych ewolucyjnie wyższych procesów poznawczych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawowe założenia psychologii. 2. Student ma ogólną wiedzę na temat zarządzania. 3. Student potrafi krytycznie analizować polecane teksty. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bergen B.K. (2018), Latające świnie. Jak umysł tworzy znaczenie, Copernicus Center Press, Kraków. (wybrane rozdziały) 2. Dennett D.C. (2017), Od bakterii do Bacha. O ewolucji umysłów, Copernicus Center Press, Kraków. (wybrane rozdziały) 3. Everett D.L. (2019), Jak powstał język. Historia największego wynalazku ludzkości, Prószyński i S-ka, Warszawa. (wybrane rozdziały) 4. Gamble C., Gowlett J., Dunbar R. (2017), Potęga mózgu. Jak ewolucja życia społecznego kształtowała ludzki umysł, Copernicus Center Press, Kraków. (wybrane rozdziały) 5. Osiński J. (2013), Darwinowski algorytm. Wymiana społeczna z perspektywy psychologii ewolucyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. (wybrane rozdziały) 6. Ramachandran V.S. (2012), Neuronauka o podstawach człowieczeństwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. (wybrane rozdziały) 7. Górska T., Grabowska A., Zagrodzka J. (red) (2012), Mózg a zachowanie, PWA, Warszawa. (wybrane rozdziały) Literatura uzupełniająca: 1. Buss D.M. (2003), Psychologia ewolucyjna. Jak wytłumaczyć społeczne zachowania człowieka. Najnowsze koncepcje, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. 2. Chrapek E., Kukowska K., Skolik S., (2017), Emocje i stres w organizacji – ujęcie ewolucyjne, [w:] Robak E., Karczewska A., Skiba M. (red.), Zarządzanie kapitałem ludzkim i społecznym wobec zmian we współczesnych organizacjach, WWZPCZ, Częstochowa. 3. Danel D., Pawłowski B. (2009), Atrakcyjność a mechanizmy doboru płciowego i teoria sygnalizacji biologicznej, [w:] B. Pawłowski (red.), Biologia atrakcyjności człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. 4. Seabright P. (2014), Wojna płci. Jak seks, walka i współpraca sprawiły, że samce stały się mężczyznami, a samice kobietami, Agora, Warszawa. 5. Szlendak T., Kozłowski T. (2008), Naga małpa przed telewizorem. Popkultura w świetle psychologii ewolucyjnej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa. 6. Turner J.H., Stets J.E. (2009), Socjologia emocji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. 7. Koch C. (2008), Neurobiologia na tropie świadomości, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. 8. Skolik S. (2019) Binarność i sieć. Skracanie smyczy genetyczno-kulturowej w obliczu fizycznego zagrożenia dla zbiorowości społecznych, „Teksty z Ulicy. Zeszyt memetyczny”, nr 20 https://doi.org/10.31261/tzu.2019.20.03 * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.