Język obcy sem. 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-FR-D1-JO-03 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy sem. 3 |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Kształcenie i rozwijanie podstawowych sprawności językowych (rozumienia, mówienia, czytania, pisania), niezbędnych do funkcjonowania w międzynarodowym środowisku pracy oraz w życiu codziennym. C2. Poznanie niezbędnego słownictwa ogólnotechnicznego i specjalistycznego związanego z kierunkiem studiów. C3. Nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności interkulturowych. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Znajomość języka na poziomie biegłości B1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. 2. Umiejętność pracy samodzielnej i w grupie. 3. Umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji, również w języku obcym. |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Forma zajęć - Ćwiczenia C 1 Organizacja firmy – zakres obowiązków służbowych, metody pracy. 2h C 2 Powtórzenie gramatyki (struktury porównawcze). 2h C 3 Korespondencja prywatna i służbowa (transactional letters). 2h C 4 Powtórzenie gramatyki (struktury w stronie biernej) 2h C 5 Opis procesów produkcyjnych – przepływ materiałów, magazynowanie, dystrybucja. 2h C 6 Tekst specjalistyczny. 2h C 7 Podróże służbowe. Przyjmowanie partnerów zagranicznych w firmie.2h C 8 Kolokwium I 2h C 9 Prezentacja multimedialna na zadany temat (zwroty i wyrażenia). 2h C 10 Indywidualne prezentacje studentów. 2h C 11 Język sytuacyjny – hotel, dworzec, lotnisko. Środki transportu. 2h C 12 Tekst specjalistyczny. 2h C 13 Powtórzenie gramatyki (I i II okres warunkowy). 2h C 14 Prowadzenie biznesu w różnych środowiskach kulturowych. 2h C 15 Kolokwium II. 2h RAZEM: 30h |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. J. Naunton, M. Tulip: ‘ProFile’ intermediate/pre-intermediate; OUP 2009 2. K. Harding, L. Taylor: ‘ International Express- Intermediate’; OUP 2009 3. B. Muscall, J. Comfort: ‘Best Practice’; intermediate/pre-intermediate; Thomson ELT 2007 4. H. Sanchez, A. Frias i inni: ‘English for Professional Success’; Thomson LTD 2006 5. M. Milner ‘English for Health Sciences’; Heinle 2006 Literatura uzupełniająca 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent: ‘Market Leader ‘intermediate/pre- intermediate; Pearson Longman 2002 2. Bill Mascull: ‘Business Vocabulary in Use’; Cambridge University Press 2002 3 . E. J. Williams: ‘Presentations in English’; Macmillan 2008 4. J.M. Milne: ‘Business Language Practice’; Heinle 1994 5. J. Dooley, V. Evans: Grammarway 2,3,4 Express Publishing 1999 6. M. Ibbotson: ‘Engineering, Technical English for Professionals’; CUP 2009 7. I. Williams: ’English for Science and Engineering;’ Thomson LTD 2001 8. T. Aspinall, G. Bethell: ‘Test Your Business Vocabulary in Use' CUP 2003 9. Dictionary of Contemporary English ; Pearson Longman 2009 oraz inne słowniki |
Efekty uczenia się: |
EK 1- student potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i typowych sytuacjach życia codziennego, EK 2- student posługuje się charakterystycznymi dla języka docelowego konstrukcjami gramatycznymi, EK 3- student potrafi prowadzić korespondencję prywatną i służbową, EK 4- student czyta ze zrozumieniem prosty tekst popularno-naukowy ze swojej dziedziny, EK 5- student posługuje się podstawowym słownictwem ogólnotechnicznym oraz z zakresu finansów i rachunkowości, EK 6- student potrafi przygotować i przedstawić prezentację z użyciem środków multimedialnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA) F1. ocena przygotowania do zajęć dydaktycznych F2. ocena aktywności podczas zajęć F3. ocena za test osiągnięć F4. ocena za prezentację. P1. ocena za test zaliczeniowy *) warunkiem uzyskania zaliczenia jest otrzymanie pozytywnych ocen ze wszystkich powyższych elementów FORMY OCENY – SZCZEGÓŁY EK 1 (ndst) Student nie potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i typowych sytuacjach życia codziennego (dst) Student potrafi stosować proste wypowiedzi dot. życia zawodowego i prywatnego w bardzo ograniczonym zakresie (db) Student potrafi porozumiewać się w rutynowych sytuacjach życia codziennego i zawodowego (bdb)Student potrafi płynnie i spontanicznie wypowiadać się na tematy zawodowe i społeczne oraz w kontaktach towarzyskich EK 2 (ndst) Student uzyskał wynik z testu poniżej 60%; Nie potrafi stosować konstrukcji gramatycznych w sposób prawidłowy w wypowiedziach ustnych i pisemnych (dst) Student uzyskał wynik z testu w przedziale 60-76%; Potrafi zastosować typowe konstrukcje gramatyczne charakterystyczne dla danego języka, lecz popełnia przy tym liczne błędy. (db) Student uzyskał wynik z testu w przedziale 77-92%; Posługuje się danymi konstrukcjami gramatycznymi w sposób prawidłowy, lecz okazjonalnie popełnia przy tym błędy. (bdb) Student uzyskał wynik z testu w przedziale 93-100%; Płynnie i precyzyjnie potrafi zastosować konstrukcje językowe charakterystyczne dla danego języka. EK 3 (ndst) Student nie potrafi sformułować prostych tekstów w korespondencj i prywatnej i zawodowej. (dst) Student potrafi w sposób komunikatywny, lecz w bardzo ograniczonym zakresie sformułować proste teksty w korespondencji prywatnej i zawodowej (db) Student potrafi w sposób komunikatywny wypowiadać się w formie pisemnej, lecz okazjonalnie popełnia przy tym błędy. (bdb) Student potrafi swobodnie i kreatywnie wypowiadać się pisemnie , z zachowaniem wszelkich standardów obowiązujących w korespondencji w języku docelowym EK 4 (ndst) Student nie rozumie tekstu, który czyta. Uzyskał wynik z testu obejmującego sprawność czytania poniżej 60% (dst) Student rozumie jedynie fragmenty tekstu, który czyta, ma trudności z jego interpretacją. Uzyskał wynik z testu obejmującego sprawność czytania w przedziale 60-76% (db) Student rozumie znaczenie głównych wątków tekstu i potrafi je zinterpretować. Uzyskał wynik z testu obejmującego sprawność czytania w przedziale 77-92%(bdb) Student rozumie wszystko, co przeczyta, również szczegóły. Potrafi bezbłędnie i interpretować własnymi słowami przeczytany tekst.Uzyskał wynik z testu obejmującego sprawność czytania w przedziale 93-100% EK 5 (ndst) Student uzyskał wynik z testu na słownictwo poniżej 60%; Nie zna podstawowych pojęć związanych ze swoją dziedziną. (dst) Student uzyskał wynik z testu w przedziale 60-76%; Zna w ograniczonym zakresie słownictwo ogólnotechniczne (db) Student uzyskał wynik z testu w przedziale 77-92%; Dobrze posługuje się słownictwem ogólnotechnicznym. Student uzyskał wynik z testu w przedziale 93-100%; Potrafi bezbłędnie posługiwać się terminologią techniczną EK 6 (ndst) Student nie potrafi przygotować i przedstawić prezentacji na zadany temat. (dst) Student potrafi przygotować prezentację zgodnie z przyjętymi zasadami i przedstawić ją, lecz w trakcie prezentacji popełnia liczne błędy językowe. (db) Student potrafi przygotować prezentację zgodnie z przyjętymi zasadami i potrafi ją przedstawić w sposób prosty i komunikatywny. (bdb) Student potrafi przygotować prezentację zgodnie z przyjętymi zasadami i potrafi ją przedstawić, posługując się bogatym słownictwem i konstrukcjami gramatycznymi. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Będkowska, Bożena Danecka, Małgorzata Engelking, Katarzyna Górniak-Cierpiał, Barbara Janik, Henryk Juszczak, Jadwiga Juszczak, Zofia Sobańska | |
Prowadzący grup: | Wioletta Będkowska, Bożena Danecka, Małgorzata Engelking, Katarzyna Górniak-Cierpiał, Barbara Janik, Henryk Juszczak, Jadwiga Juszczak, Zofia Sobańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-03 - 2017-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Będkowska, Małgorzata Engelking, Henryk Juszczak, Barbara Nowak, Zofia Sobańska, Marlena Wilk | |
Prowadzący grup: | Wioletta Będkowska, Małgorzata Engelking, Henryk Juszczak, Barbara Nowak, Zofia Sobańska, Marlena Wilk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-02 - 2018-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Wioletta Będkowska, Bożena Danecka, Joanna Dziurkowska, Barbara Janik, Izabela Mishchil, Joanna Pabjańczyk-Musialska, Zofia Sobańska, Urszula Tarkiewicz, Przemysław Załęcki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Będkowska, Małgorzata Engelking, Barbara Janik, Henryk Juszczak, Barbara Nowak, Joanna Pabjańczyk-Musialska, Zofia Sobańska, Marlena Wilk, Przemysław Załęcki | |
Prowadzący grup: | Wioletta Będkowska, Małgorzata Engelking, Barbara Janik, Henryk Juszczak, Barbara Nowak, Joanna Pabjańczyk-Musialska, Zofia Sobańska, Marlena Wilk, Przemysław Załęcki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Będkowska, Joanna Dziurkowska, Małgorzata Engelking, Barbara Janik, Joanna Pabjańczyk-Musialska, Marlena Wilk, Przemysław Załęcki | |
Prowadzący grup: | Wioletta Będkowska, Joanna Dziurkowska, Małgorzata Engelking, Barbara Janik, Joanna Pabjańczyk-Musialska, Marlena Wilk, Przemysław Załęcki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
|
Uwagi: |
1. Wszelkie informacje dla studentów danego kierunku wraz z: - programem nauczania dot. języka obcego - harmonogramem odbywania zajęć dostępne są na stronie internetowej Studium Języków Obcych P. Cz. – www.sjo.pcz.pl, tablicy ogłoszeniowej SJO PCZ lub bezpośrednio u prowadzącego. 2. Zajęcia z języków obcych odbywają się w Studium Języków Obcych PCz, ul Dąbrowskiego 69 II p. 3. Informacja na temat konsultacji przekazywana jest studentom podczas pierwszych zajęć z danego przedmiotu a także jest zamieszczona na stronie internetowej SJO- www.sjo.pcz.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Imiołczyk, Barbara Janik, Henryk Juszczak, Dorota Morawska-Walasek, Joanna Pabjańczyk-Musialska, Przemysław Załęcki | |
Prowadzący grup: | Dorota Imiołczyk, Barbara Janik, Henryk Juszczak, Dorota Morawska-Walasek, Joanna Pabjańczyk-Musialska, Przemysław Załęcki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Kształcenie i rozwijanie podstawowych sprawności językowych (rozumienia, mówienia, czytania, pisania), niezbędnych do funkcjonowania w międzynarodowym środowisku pracy oraz w życiu codziennym. C2. Poznanie niezbędnego słownictwa specjalistycznego związanego z kierunkiem studiów. C3. Nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności interkulturowych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Znajomość języka na poziomie biegłości B1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. 2. Umiejętność pracy samodzielnej i w grupie. 3. Umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji, również w języku obcym. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. J. Naunton, M. Tulip: ‘ProFile’ intermediate/pre-intermediate; OUP 2009 2. K. Harding, L. Taylor: ‘ International Express- Intermediate’; OUP 2009 3. B. Muscall, J. Comfort: ‘Best Practice’; intermediate/pre-intermediate; Thomson ELT 2007 4. H. Sanchez, A. Frias i inni: ‘English for Professional Success’; Thomson LTD 2006 5. M. Milner ‘English for Health Sciences’; Heinle 2006 Literatura uzupełniająca 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent: ‘Market Leader ‘intermediate/pre-intermediate; Pearson Longman 2002 2. Bill Mascull: ‘Business Vocabulary in Use’; Cambridge University Press 2002 3. E. J. Williams: ‘Presentations in English’; Macmillan 2008 4. J.M. Milne: ‘Business Language Practice’; Heinle 1994 5. J. Dooley, V. Evans: Grammarway 2,3,4 Express Publishing 1999 6. M. Ibbotson: ‘Engineering, Technical English for Professionals’; CUP 2009 7. I. Williams: ’English for Science and Engineering;’ Thomson LTD 2001 8. T. Aspinall, G. Bethell: ‘Test Your Business Vocabulary in Use' CUP 2003 9. Dictionary of Contemporary English ; Pearson Longman 2009 oraz inne słowniki |
|
Uwagi: |
1. Wszelkie informacje dla studentów danego kierunku wraz z: - programem nauczania dot. języka obcego - harmonogramem odbywania zajęć dostępne są na stronie internetowej Studium Języków Obcych P. Cz. – www.sjo.pcz.pl, tablicy ogłoszeniowej SJO PCZ lub bezpośrednio u prowadzącego. 2. Zajęcia z języków obcych odbywają się w Studium Języków Obcych PCz, ul Dąbrowskiego 69 II p. 3. Informacja na temat konsultacji przekazywana jest studentom podczas pierwszych zajęć z danego przedmiotu a także jest zamieszczona na stronie internetowej SJO- www.sjo.pcz.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.