Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język obcy sem. 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-FR-D1-JO-03
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Język obcy sem. 3
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Kształcenie i rozwijanie podstawowych sprawności językowych (rozumienia, mówienia, czytania, pisania), niezbędnych do funkcjonowania w międzynarodowym środowisku pracy oraz w życiu codziennym.

C2. Poznanie niezbędnego słownictwa ogólnotechnicznego i specjalistycznego związanego z kierunkiem studiów.

C3. Nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności interkulturowych.

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Znajomość języka na poziomie biegłości B1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.

2. Umiejętność pracy samodzielnej i w grupie.

3. Umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji, również w języku obcym.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Forma zajęć - Ćwiczenia

C 1 Organizacja firmy – zakres obowiązków służbowych, metody pracy. 2h

C 2 Powtórzenie gramatyki (struktury porównawcze). 2h

C 3 Korespondencja prywatna i służbowa (transactional letters). 2h

C 4 Powtórzenie gramatyki (struktury w stronie biernej) 2h

C 5 Opis procesów produkcyjnych – przepływ materiałów, magazynowanie,

dystrybucja. 2h

C 6 Tekst specjalistyczny. 2h

C 7 Podróże służbowe. Przyjmowanie partnerów zagranicznych w firmie.2h

C 8 Kolokwium I 2h

C 9 Prezentacja multimedialna na zadany temat (zwroty i wyrażenia). 2h

C 10 Indywidualne prezentacje studentów. 2h

C 11 Język sytuacyjny – hotel, dworzec, lotnisko. Środki transportu. 2h

C 12 Tekst specjalistyczny. 2h

C 13 Powtórzenie gramatyki (I i II okres warunkowy). 2h

C 14 Prowadzenie biznesu w różnych środowiskach kulturowych. 2h

C 15 Kolokwium II. 2h

RAZEM: 30h

Literatura:

Literatura podstawowa

1. J. Naunton, M. Tulip: ‘ProFile’ intermediate/pre-intermediate; OUP 2009

2. K. Harding, L. Taylor: ‘ International Express- Intermediate’; OUP 2009

3. B. Muscall, J. Comfort: ‘Best Practice’; intermediate/pre-intermediate;

Thomson ELT 2007

4. H. Sanchez, A. Frias i inni: ‘English for Professional Success’; Thomson LTD

2006

5. M. Milner ‘English for Health Sciences’; Heinle 2006

Literatura uzupełniająca

1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent: ‘Market Leader ‘intermediate/pre-

intermediate; Pearson Longman 2002

2. Bill Mascull: ‘Business Vocabulary in Use’; Cambridge University Press 2002

3 . E. J. Williams: ‘Presentations in English’; Macmillan 2008

4. J.M. Milne: ‘Business Language Practice’; Heinle 1994

5. J. Dooley, V. Evans: Grammarway 2,3,4 Express Publishing 1999

6. M. Ibbotson: ‘Engineering, Technical English for Professionals’; CUP 2009

7. I. Williams: ’English for Science and Engineering;’ Thomson LTD 2001

8. T. Aspinall, G. Bethell: ‘Test Your Business Vocabulary in Use' CUP 2003

9. Dictionary of Contemporary English ; Pearson Longman 2009 oraz inne

słowniki

Efekty uczenia się:

EK 1- student potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i typowych

sytuacjach życia codziennego,

EK 2- student posługuje się charakterystycznymi dla języka docelowego

konstrukcjami gramatycznymi,

EK 3- student potrafi prowadzić korespondencję prywatną i służbową,

EK 4- student czyta ze zrozumieniem prosty tekst popularno-naukowy ze swojej

dziedziny,

EK 5- student posługuje się podstawowym słownictwem ogólnotechnicznym

oraz z zakresu finansów i rachunkowości,

EK 6- student potrafi przygotować i przedstawić prezentację z użyciem środków

multimedialnych.

Metody i kryteria oceniania:

SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)

F1. ocena przygotowania do zajęć dydaktycznych

F2. ocena aktywności podczas zajęć

F3. ocena za test osiągnięć

F4. ocena za prezentację.

P1. ocena za test zaliczeniowy

*) warunkiem uzyskania zaliczenia jest otrzymanie pozytywnych ocen ze wszystkich powyższych elementów

FORMY OCENY – SZCZEGÓŁY EK 1 (ndst) Student nie potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i

typowych sytuacjach życia codziennego (dst) Student potrafi stosować

proste wypowiedzi dot. życia zawodowego i prywatnego w bardzo

ograniczonym zakresie (db) Student potrafi porozumiewać się w

rutynowych sytuacjach życia codziennego i zawodowego (bdb)Student

potrafi płynnie i spontanicznie wypowiadać się na tematy zawodowe i

społeczne oraz w kontaktach towarzyskich

EK 2 (ndst) Student uzyskał wynik z testu poniżej 60%; Nie potrafi stosować

konstrukcji gramatycznych w sposób prawidłowy w wypowiedziach ustnych i

pisemnych (dst) Student uzyskał wynik z testu w przedziale 60-76%;

Potrafi zastosować typowe konstrukcje gramatyczne charakterystyczne dla

danego języka, lecz popełnia przy tym liczne błędy. (db) Student uzyskał

wynik

z testu w przedziale 77-92%; Posługuje się danymi konstrukcjami

gramatycznymi w sposób prawidłowy, lecz okazjonalnie popełnia przy tym

błędy. (bdb) Student uzyskał wynik z testu w przedziale 93-100%; Płynnie i

precyzyjnie potrafi zastosować konstrukcje językowe charakterystyczne dla

danego języka.

EK 3 (ndst) Student nie potrafi sformułować prostych tekstów w korespondencj

i prywatnej i zawodowej. (dst) Student potrafi w sposób komunikatywny,

lecz w bardzo ograniczonym zakresie sformułować proste teksty w

korespondencji prywatnej i zawodowej (db) Student potrafi w sposób

komunikatywny wypowiadać się w formie pisemnej, lecz okazjonalnie

popełnia przy tym błędy.

(bdb) Student potrafi swobodnie i kreatywnie wypowiadać się pisemnie , z

zachowaniem wszelkich standardów obowiązujących w korespondencji w

języku docelowym

EK 4 (ndst) Student nie rozumie tekstu, który czyta. Uzyskał wynik z testu

obejmującego sprawność czytania poniżej 60% (dst) Student rozumie

jedynie fragmenty tekstu, który czyta, ma trudności z jego interpretacją.

Uzyskał wynik z testu obejmującego sprawność czytania w przedziale

60-76% (db) Student rozumie znaczenie głównych wątków tekstu i potrafi

je zinterpretować. Uzyskał wynik z testu obejmującego sprawność czytania

w przedziale 77-92%(bdb) Student rozumie wszystko, co przeczyta, również

szczegóły. Potrafi bezbłędnie i interpretować własnymi słowami

przeczytany tekst.Uzyskał wynik z testu obejmującego sprawność czytania

w przedziale 93-100%

EK 5 (ndst) Student uzyskał wynik z testu na słownictwo poniżej 60%; Nie zna

podstawowych pojęć związanych ze swoją dziedziną. (dst) Student

uzyskał wynik z testu w przedziale 60-76%; Zna w ograniczonym zakresie

słownictwo ogólnotechniczne (db) Student uzyskał wynik z testu w

przedziale 77-92%; Dobrze posługuje się słownictwem

ogólnotechnicznym. Student uzyskał wynik z testu w przedziale 93-100%;

Potrafi bezbłędnie posługiwać się terminologią techniczną

EK 6 (ndst) Student nie potrafi przygotować i przedstawić prezentacji na

zadany temat. (dst) Student potrafi przygotować prezentację zgodnie z

przyjętymi zasadami i przedstawić ją, lecz w trakcie prezentacji popełnia

liczne błędy językowe. (db) Student potrafi przygotować prezentację

zgodnie z przyjętymi zasadami i potrafi ją przedstawić w sposób prosty i

komunikatywny.

(bdb) Student potrafi przygotować prezentację zgodnie z przyjętymi

zasadami i potrafi ją przedstawić, posługując się bogatym słownictwem i

konstrukcjami gramatycznymi.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-01-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Będkowska, Bożena Danecka, Małgorzata Engelking, Katarzyna Górniak-Cierpiał, Barbara Janik, Henryk Juszczak, Jadwiga Juszczak, Zofia Sobańska
Prowadzący grup: Wioletta Będkowska, Bożena Danecka, Małgorzata Engelking, Katarzyna Górniak-Cierpiał, Barbara Janik, Henryk Juszczak, Jadwiga Juszczak, Zofia Sobańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-03 - 2017-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Będkowska, Małgorzata Engelking, Henryk Juszczak, Barbara Nowak, Zofia Sobańska, Marlena Wilk
Prowadzący grup: Wioletta Będkowska, Małgorzata Engelking, Henryk Juszczak, Barbara Nowak, Zofia Sobańska, Marlena Wilk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-02 - 2018-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Wioletta Będkowska, Bożena Danecka, Joanna Dziurkowska, Barbara Janik, Izabela Mishchil, Joanna Pabjańczyk-Musialska, Zofia Sobańska, Urszula Tarkiewicz, Przemysław Załęcki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Będkowska, Małgorzata Engelking, Barbara Janik, Henryk Juszczak, Barbara Nowak, Joanna Pabjańczyk-Musialska, Zofia Sobańska, Marlena Wilk, Przemysław Załęcki
Prowadzący grup: Wioletta Będkowska, Małgorzata Engelking, Barbara Janik, Henryk Juszczak, Barbara Nowak, Joanna Pabjańczyk-Musialska, Zofia Sobańska, Marlena Wilk, Przemysław Załęcki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Będkowska, Joanna Dziurkowska, Małgorzata Engelking, Barbara Janik, Joanna Pabjańczyk-Musialska, Marlena Wilk, Przemysław Załęcki
Prowadzący grup: Wioletta Będkowska, Joanna Dziurkowska, Małgorzata Engelking, Barbara Janik, Joanna Pabjańczyk-Musialska, Marlena Wilk, Przemysław Załęcki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Uwagi:

1. Wszelkie informacje dla studentów danego kierunku wraz z:

- programem nauczania dot. języka obcego

- harmonogramem odbywania zajęć

dostępne są na stronie internetowej Studium Języków Obcych P. Cz. –

www.sjo.pcz.pl, tablicy ogłoszeniowej SJO PCZ lub bezpośrednio u

prowadzącego.

2. Zajęcia z języków obcych odbywają się w Studium Języków Obcych PCz,

ul Dąbrowskiego 69 II p.

3. Informacja na temat konsultacji przekazywana jest studentom podczas

pierwszych zajęć z danego przedmiotu a także jest zamieszczona na stronie

internetowej SJO- www.sjo.pcz.pl

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Imiołczyk, Barbara Janik, Henryk Juszczak, Dorota Morawska-Walasek, Joanna Pabjańczyk-Musialska, Przemysław Załęcki
Prowadzący grup: Dorota Imiołczyk, Barbara Janik, Henryk Juszczak, Dorota Morawska-Walasek, Joanna Pabjańczyk-Musialska, Przemysław Załęcki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Kształcenie i rozwijanie podstawowych sprawności językowych (rozumienia, mówienia, czytania, pisania), niezbędnych do funkcjonowania w międzynarodowym środowisku pracy oraz w życiu codziennym.

C2. Poznanie niezbędnego słownictwa specjalistycznego związanego z kierunkiem studiów.

C3. Nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności interkulturowych.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Znajomość języka na poziomie biegłości B1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.

2. Umiejętność pracy samodzielnej i w grupie.

3. Umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji, również w języku obcym.

Literatura:

Literatura podstawowa

1. J. Naunton, M. Tulip: ‘ProFile’ intermediate/pre-intermediate; OUP 2009

2. K. Harding, L. Taylor: ‘ International Express- Intermediate’; OUP 2009

3. B. Muscall, J. Comfort: ‘Best Practice’; intermediate/pre-intermediate; Thomson ELT 2007

4. H. Sanchez, A. Frias i inni: ‘English for Professional Success’; Thomson LTD 2006

5. M. Milner ‘English for Health Sciences’; Heinle 2006

Literatura uzupełniająca

1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent: ‘Market Leader ‘intermediate/pre-intermediate; Pearson Longman 2002

2. Bill Mascull: ‘Business Vocabulary in Use’; Cambridge University Press 2002

3. E. J. Williams: ‘Presentations in English’; Macmillan 2008

4. J.M. Milne: ‘Business Language Practice’; Heinle 1994

5. J. Dooley, V. Evans: Grammarway 2,3,4 Express Publishing 1999

6. M. Ibbotson: ‘Engineering, Technical English for Professionals’; CUP 2009

7. I. Williams: ’English for Science and Engineering;’ Thomson LTD 2001

8. T. Aspinall, G. Bethell: ‘Test Your Business Vocabulary in Use' CUP 2003

9. Dictionary of Contemporary English ; Pearson Longman 2009 oraz inne słowniki

Uwagi:

1. Wszelkie informacje dla studentów danego kierunku wraz z:

- programem nauczania dot. języka obcego

- harmonogramem odbywania zajęć

dostępne są na stronie internetowej Studium Języków Obcych P. Cz. –

www.sjo.pcz.pl, tablicy ogłoszeniowej SJO PCZ lub bezpośrednio u

prowadzącego.

2. Zajęcia z języków obcych odbywają się w Studium Języków Obcych PCz,

ul Dąbrowskiego 69 II p.

3. Informacja na temat konsultacji przekazywana jest studentom podczas

pierwszych zajęć z danego przedmiotu a także jest zamieszczona na stronie

internetowej SJO- www.sjo.pcz.pl

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-2 (2024-03-22)