Zarządzanie strategiczne we współczesnym przedsiębiorstwie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-FR-Z1-ZSwWP-03 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie strategiczne we współczesnym przedsiębiorstwie |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej i praktycznej umiejętności z zakresu analizy, planowania, implementacji i kontroli realizowanych przez przedsiębiorstwa strategii. C2. Celem zajęć jest nabycie umiejętności odnajdywania i porządkowania informacji strategicznej w otoczeniu oraz zastosowanie w praktyce metody analizy potencjału strategicznego przedsiębiorstwa, przeprowadzenie analizy otoczenia konkurencyjnego i zbudowania wielowariantowych scenariusze stanu makrootoczenia, wyznaczenie optymalnej trajektorii strategicznej. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawowe pojęcia z zakresu nauki o przedsiębiorstwie. 2. Student zna podstawowe pojęcia z zakresu organizacji i zarządzania. 3. Student potrafi przedstawić problemy z zakresu zarządzania i kierowania rozwojem przedsiębiorstwa w długim okresie. 4. Student zna techniki twórczego rozwiązywania problemów. 5. Student potrafi rozwiązywać zadania typu case study (studia przypadków). 6. Student posiada umiejętności w zakresie prezentacji i uczestnictwa w merytorycznej dyskusji. |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA Podstawowa: 1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2017, 2. Romanowska M., Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2017. 3. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MT Biznes, Warszawa 2010. 4. Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011. 5. Pierścionek Z., Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 2011. 6. Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007, Uzupełniająca: 7. Nowodziński P., Zarządzanie strategiczne współczesnym przedsiębiorstwie. Otoczenie a strategia, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2013. 8. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007. 9. Nowodziński P., Strategy of Sustainable Development at EZO's. A Case Study, Challenges in Contemporary Management (red.) LEMAŃSKA-MAJDZIK Anna, TOMSKI Piotr, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2013. 10. Nowodziński P., Choosen Issues Affecting Company's Strategy in Competitive Environment. Theoretical Findings, Managing a Business - Strategic Management. Monograph. Ed. DejanErić, Helena Kościelniak, Paweł Nowodziński, Institute of Economic Sciences, Belgrade 2011. 11. E. Kempa Wybrane aspekty strategii firm rodzinnych działających w turbulentnym otoczeniu, W: Wyzwania i perspektywy przedsiębiorczej organizacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu. Zrównoważony rozwój. Strategie zarządzania, T.2 (red.) K. Olejniczak-Szuster. R. Królik, WWZPCz., Częstochowa 2018. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej i praktycznej umiejętności z zakresu analizy, planowania, implementacji i kontroli realizowanych przez przedsiębiorstwa strategii. C2. Celem zajęć jest nabycie umiejętności odnajdywania i porządkowania informacji strategicznej w otoczeniu oraz zastosowanie w praktyce metody analizy potencjału strategicznego przedsiębiorstwa, przeprowadzenie analizy otoczenia konkurencyjnego i zbudowania wielowariantowych scenariusze stanu makrootoczenia, wyznaczenie optymalnej trajektorii strategicznej. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawowe pojęcia z zakresu nauki o przedsiębiorstwie. 2. Student zna podstawowe pojęcia z zakresu organizacji i zarządzania. 3. Student potrafi przedstawić problemy z zakresu zarządzania i kierowania rozwojem przedsiębiorstwa w długim okresie. 4. Student zna techniki twórczego rozwiązywania problemów. 5. Student potrafi rozwiązywać zadania typu case study (studia przypadków). 6. Student posiada umiejętności w zakresie prezentacji i uczestnictwa w merytorycznej dyskusji. |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA Podstawowa: 1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2017, 2. Romanowska M., Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2017. 3. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MT Biznes, Warszawa 2010. 4. Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011. 5. Pierścionek Z., Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 2011. 6. Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007, Uzupełniająca: 7. Nowodziński P., Zarządzanie strategiczne współczesnym przedsiębiorstwie. Otoczenie a strategia, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2013. 8. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007. 9. Nowodziński P., Strategy of Sustainable Development at EZO's. A Case Study, Challenges in Contemporary Management (red.) LEMAŃSKA-MAJDZIK Anna, TOMSKI Piotr, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2013. 10. Nowodziński P., Choosen Issues Affecting Company's Strategy in Competitive Environment. Theoretical Findings, Managing a Business - Strategic Management. Monograph. Ed. DejanErić, Helena Kościelniak, Paweł Nowodziński, Institute of Economic Sciences, Belgrade 2011. 11. E. Kempa Wybrane aspekty strategii firm rodzinnych działających w turbulentnym otoczeniu, W: Wyzwania i perspektywy przedsiębiorczej organizacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu. Zrównoważony rozwój. Strategie zarządzania, T.2 (red.) K. Olejniczak-Szuster. R. Królik, WWZPCz., Częstochowa 2018. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.