Informatyczne wspomaganie procesów biznesowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-FR-Z2-IWPB-03 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Informatyczne wspomaganie procesów biznesowych |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów z istotą informatycznego wspomagania procesów biznesowych C2. Zapoznanie studentów z metodyką zarządzania procesami biznesowymi przy pomocy rozwiązań ICT C3. Przyswojenie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem 2. Student posiada podstawową wiedzę w zakresie podejścia procesowego 3. Student w stopniu podstawowym posługuje się komputerem, usługami internetowymi, pakietem MS Office,itp. |
Pełny opis: |
W1 – Zarządzanie przedsiębiorstwem w ujęciu procesowym. Istota procesu biznesowego. Rodzaje procesów biznesowych. Procesy główne i pomocnicze. 3h W2 – Wybrane metody zarządzania procesami biznesowymi – BPM. Modelowanie procesów biznesowych. 3h W3 – Systemy informacyjne i systemy informatyczne wspierające procesy biznesowe. 3h W4 - Typologia systemów informatycznych zarządzania. Znaczenie analityki biznesowej we wspieraniu procesów biznesowych. Bezpieczeństwo danych w systemach teleinformatycznych. 3h W5 – Technologie internetowe we wspomaganiu procesów biznesowych. Cloud Computing. Rozwiązania Web – SaaS, PaaS, IaaS. 3h C1 – Typy i rodzaje procesów biznesowych. Modelowanie procesów biznesowych. 3h C2 – Systemy informatyczne wspierające procesy biznesowe. Systemy informatyczne w chmurze obliczeniowej. 3h C3 – Konfiguracja i parametryzacja systemu. Podstawy pracy w systemie XPERTIS lub w wybranych systemach informatycznych funkcjonujących w modelu chmury obliczeniowej (BI. CRM, SCM, WMS). 3h C4 - Wybrane procesy biznesowe w module Kadry i Płace XPERTIS lub systemach informatycznych funkcjonujących w modelu chmury obliczeniowej np. Business Intelligence. 3h C5 – Wybrane procesy biznesowe w module Logistyka XPERTIS lub systemach informatycznych funkcjonujących w modelu chmury obliczeniowej np. CRM, SCM, WMS. 3h |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Jelonek D., Systemy informacyjne zarządzania przedsiębiorstwem. PWE 2018 2. Nowicki A., Turek T., Technologie informacyjne dla ekonomistów. Narzędzia. Zastosowania. UE Wrocław, Wrocław 2010 3. Nowicki A., Sitarska M., Procesy informacyjne w zarządzaniu, UE Wrocław, Wrocław 2010. Literatura uzupełniająca: 1. Kisielnicki J., Pańkowska M., Sroka H., Zintegrowane systemy informatyczne: dobre praktyki wdrożeń systemów klasy ERP, PWN, Warszawa 2012. 2. Beynon-Davies P., Business Information Systems. Palgrave, New York 2009. 3. Ziora L., Chluski A., The Role of Big Data Solutions in the Management of Organizations. Review of Selected Practical Examples. Universal Society for Applied Research. ICCMIT 2015, Elseviere. International Conference on Communication, Management and Information Technology. April 20-22, 2015, Prague, Czech Republic. 4. Ziora L., Dziembek D., Business Intelligence Systems in the SaaS Model as a Tool Supporting Knowledge Acquisition in the Virtual Organization. Online Journal of Applied Knowledge Management, Vol.2, 2014. 5. Jelonek D., Stępniak C., Turek T., Wpływ podejścia procesowego na przekształcenia organizacyjne i technologiczne w funkcjonowaniu przedsiębiorstw. [w:] Wielowymiarowość współczesnego zarządzania organizacjami (red.) JELONEK D., BYLOK F., Częstochowa 2017 6. Bajdor P., Dziembek D., Środowiskowe i społeczne efekty zastosowania chmury obliczeniowej w przedsiębiorstwach, w: Ekonomiczne Problemy Usług, T. 1, nr 2 (131), 2018, s. 39-48 7. Brocke J., Rosemann M., Handbook on business proces management&2, Springer, Heidelberg 2010. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego |
Efekty uczenia się: |
EK 1- Student rozróżnia podstawowe typy i rodzaje systemów informatycznych wspierających zarządzanie przedsiębiorstwem EK 2- Student potrafi wskazać główne procesy biznesowe w przedsiębiorstwie, potrafi również dopasować rozwiązania i systemy informatyczne do procesów EK 3- Student potrafi wykonać podstawowe operacje w systemie informatycznym: (wprowadzanie danych, edycja, usuwanie, sortowanie filtrowanie) EK 4- Student potrafi odwzorować w systemie informatycznym podstawowe procesy biznesowe (moduł KiP, moduł Logistyka) |
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA) F1. Ocena z modelowania procesów oraz zadań w e-learningu F2. Ocena z ćwiczeń w systemie XPERTIS F3. Ocena z ćwiczeń Cloud Computing P1. Ocena końcowa z przedmiotu FORMY OCENY - SZCZEGÓŁY EK1 (ndst) Student nie rozróżnia typów i rodzajów systemów informat. zarządzania (dst) Student rozróżnia podstawowe typy i rodzaje systemów informat. zarządzania (db) Student prawidłowo porusza się w obszarze typów i rodzajów systemów informat. zarządzania (bdb) Student prawidłowo porusza się w obszarze typów i rodzajów systemów informat. zarządzania. Podaje praktyczne przykłady wdrożeń. EK2 (ndst) Student nie rozumie stoty procesów biznesowych (dst) Student poprawnie rozumie istotę procesów biznesowych. Potrafi dopasować systemy informatyczne do procesów. (db) Student dobrze rozumie istotę procesów biznesowych. Potrafi dopasować systemy informatyczne do procesów. (bdb) Student bardzo dobrze rozumie istotę procesów biznesowych. Potrafi dopasować systemy informatyczne do procesów. Podaje przykłady praktycznych wdrożeń EK3 (ndst) Student nie przyswoił sobie podstawowych operacji w systemie informatycznym. (dst) Student wykonuje podstawowe operacje w systemie informatycznym. (db) Student wykonuje operacje w systemie informatycznym. (bdb) Student wykonuje operacje w systemie informatycznym. Potrafi budować zaawansowane filtry i maski na danych. EK4 (ndst) Student nie potrafi odwzorować w systemie informatycznym podstawowych procesów biznesowych. (dst) Student z pomocą prowadzącego zajęcia odwzorowuje w systemie informatycznym podstawowe procesy biznesowe. (db) Student samodzielnie odwzorowuje w systemie informatycznym podstawowe procesy biznesowe. (bdb) Student samodzielnie odwzorowuje w systemie informatycznym podstawowe procesy biznesowe. Potrafi wskazywać zależności pomiędzy procesami w różnych modułach systemu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-03 - 2017-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Ziora | |
Prowadzący grup: | Tomasz Turek, Leszek Ziora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Laboratorium - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-02 - 2018-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paula Bajdor, Leszek Ziora | |
Prowadzący grup: | Paula Bajdor, Leszek Ziora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Laboratorium - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Ziora | |
Prowadzący grup: | Paula Bajdor, Leszek Ziora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Laboratorium - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Ziora | |
Prowadzący grup: | Andrzej Chluski, Leszek Ziora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Laboratorium - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów z istotą informatycznego wspomagania procesów biznesowych C2. Zapoznanie studentów z metodyką zarządzania procesami biznesowymi przy pomocy rozwiązań ICT C3. Przyswojenie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem 2. Student posiada podstawową wiedzę w zakresie podejścia procesowego 3. Student w stopniu podstawowym posługuje się komputerem, usługami internetowymi, pakietem MS Office, itp. |
|
Literatura: |
8. LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA Literatura podstawowa: 1. Jelonek D., Systemy informacyjne zarządzania przedsiębiorstwem. PWE 2018 2. Nowicki A., Turek T., Technologie informacyjne dla ekonomistów. Narzędzia. Zastosowania. UE Wrocław, Wrocław 2010 3. Nowicki A., Sitarska M., Procesy informacyjne w zarządzaniu, UE Wrocław, Wrocław 2010. Literatura uzupełniająca: 1. Kisielnicki J., Pańkowska M., Sroka H., Zintegrowane systemy informatyczne: dobre praktyki wdrożeń systemów klasy ERP, PWN, Warszawa 2012. 2. Beynon-Davies P., Business Information Systems. Palgrave, New York 2009. 3. Ziora L., Chluski A., The Role of Big Data Solutions in the Management of Organizations. Review of Selected Practical Examples. Universal Society for Applied Research. ICCMIT 2015, Elseviere. International Conference on Communication, Management and Information Technology. April 20-22, 2015, Prague, Czech Republic. 4. Ziora L., Dziembek D., Business Intelligence Systems in the SaaS Model as a Tool Supporting Knowledge Acquisition in the Virtual Organization. Online Journal of Applied Knowledge Management, Vol.2, 2014. 5. Jelonek D., Stępniak C., Turek T., Wpływ podejścia procesowego na przekształcenia organizacyjne i technologiczne w funkcjonowaniu przedsiębiorstw. [w:] Wielowymiarowość współczesnego zarządzania organizacjami (red.) JELONEK D., BYLOK F., Częstochowa 2017 6. Bajdor P., Dziembek D., Środowiskowe i społeczne efekty zastosowania chmury obliczeniowej w przedsiębiorstwach, w: Ekonomiczne Problemy Usług, T. 1, nr 2 (131), 2018, s. 39-48 7. Brocke J., Rosemann M., Handbook on business proces management&2, Springer, Heidelberg 2010. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Ziora | |
Prowadzący grup: | Andrzej Chluski, Leszek Ziora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Laboratorium - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów z istotą informatycznego wspomagania procesów biznesowych C2. Zapoznanie studentów z metodyką zarządzania procesami biznesowymi przy pomocy rozwiązań ICT C3. Przyswojenie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem 2. Student posiada podstawową wiedzę w zakresie podejścia procesowego 3. Student w stopniu podstawowym posługuje się komputerem, usługami internetowymi, pakietem MS Office, itp. |
|
Literatura: |
8. LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA Literatura podstawowa: 1. Jelonek D., Systemy informacyjne zarządzania przedsiębiorstwem. PWE 2018 2. Nowicki A., Turek T., Technologie informacyjne dla ekonomistów. Narzędzia. Zastosowania. UE Wrocław, Wrocław 2010 3. Nowicki A., Sitarska M., Procesy informacyjne w zarządzaniu, UE Wrocław, Wrocław 2010. Literatura uzupełniająca: 1. Kisielnicki J., Pańkowska M., Sroka H., Zintegrowane systemy informatyczne: dobre praktyki wdrożeń systemów klasy ERP, PWN, Warszawa 2012. 2. Beynon-Davies P., Business Information Systems. Palgrave, New York 2009. 3. Ziora L., Chluski A., The Role of Big Data Solutions in the Management of Organizations. Review of Selected Practical Examples. Universal Society for Applied Research. ICCMIT 2015, Elseviere. International Conference on Communication, Management and Information Technology. April 20-22, 2015, Prague, Czech Republic. 4. Ziora L., Dziembek D., Business Intelligence Systems in the SaaS Model as a Tool Supporting Knowledge Acquisition in the Virtual Organization. Online Journal of Applied Knowledge Management, Vol.2, 2014. 5. Jelonek D., Stępniak C., Turek T., Wpływ podejścia procesowego na przekształcenia organizacyjne i technologiczne w funkcjonowaniu przedsiębiorstw. [w:] Wielowymiarowość współczesnego zarządzania organizacjami (red.) JELONEK D., BYLOK F., Częstochowa 2017 6. Bajdor P., Dziembek D., Środowiskowe i społeczne efekty zastosowania chmury obliczeniowej w przedsiębiorstwach, w: Ekonomiczne Problemy Usług, T. 1, nr 2 (131), 2018, s. 39-48 7. Brocke J., Rosemann M., Handbook on business proces management&2, Springer, Heidelberg 2010. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.