Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-FRB-D1-M-01
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Krukowska-Miler
Prowadzący grup: Agata Krukowska-Miler, Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Zaliczenie
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie głównych założeń marketingu

C2. Przedstawienie i omówienie instrumentarium marketingowego

C3. Przedstawienie i omówienie miejsca marketingu w organizacji i jego zastosowania w zarządzaniu organizacją

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student zna podstawy działania gospodarki Polski

2. Student zna założenia działania przedsiębiorstw w Polsce

3. Student potrafi wskazać na ogólne zasady zarządzania przedsiębiorstwami

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Philip Kotler , Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa : Wydaw. Gebethner & Ska, 1994.

2. Marketing, Lechosław Garbarski, Ireneusz Rutkowski, Wojciech Wrzosek, Warszawa : Państw. Wydaw. Ekon., 1994.

3. Podstawy marketingu , oprac. Henryk Mruk. Poznań : Wydaw. Akademii Ekonomicznej, 1996.

4. Marketing, Ph. Kotler, K. L. Keller, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012

5. Podstawy marketingu: praca zbiorowa pod red. Jerzego Altkorna, raków : Instytut Marketingu, 1996.

Literatura uzupełniająca

1. Podstawy marketingu bankowego, Wojciech Grzegorczyk., Łódż: Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 1997.

2. Instructor's Manual to Accompany Marketing, Courtland L. Bovee, John V. Thill, George Dovel, New York : McGraw-Hill, Inc., 1992.

3. Marketing, Courtland L. Bovee, Thill John V. (McGraw-Hill Series in Marketing), New York : McGraw-Hill, Inc., 1992.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Krukowska-Miler, Agnieszka Widawska-Stanisz
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski, Agata Krukowska-Miler, Anna Niedzielska, Krzysztof Ratman, Agnieszka Widawska-Stanisz, Bogusława Ziółkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie głównych założeń marketingu

C2. Przedstawienie i omówienie instrumentarium marketingowego

C3. Przedstawienie i omówienie miejsca marketingu w organizacji i jego zastosowania w zarządzaniu organizacją

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student zna podstawy działania gospodarki Polski

2. Student zna założenia działania przedsiębiorstw w Polsce

3. Student potrafi wskazać na ogólne zasady zarządzania przedsiębiorstwami

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Philip Kotler , Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa : Wydaw. Gebethner & Ska, 1994.

2. Marketing, Lechosław Garbarski, Ireneusz Rutkowski, Wojciech Wrzosek, Warszawa : Państw. Wydaw. Ekon., 1994.

3. Podstawy marketingu , oprac. Henryk Mruk. Poznań : Wydaw. Akademii Ekonomicznej, 1996.

4. Marketing, Ph. Kotler, K. L. Keller, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012

5. Podstawy marketingu: praca zbiorowa pod red. Jerzego Altkorna, raków : Instytut Marketingu, 1996.

Literatura uzupełniająca

1. Podstawy marketingu bankowego, Wojciech Grzegorczyk., Łódż: Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 1997.

2. Instructor's Manual to Accompany Marketing, Courtland L. Bovee, John V. Thill, George Dovel, New York : McGraw-Hill, Inc., 1992.

3. Marketing, Courtland L. Bovee, Thill John V. (McGraw-Hill Series in Marketing), New York : McGraw-Hill, Inc., 1992.

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bogusława Ziółkowska
Prowadzący grup: Bogusława Ziółkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie głównych założeń marketingu

C2. Przedstawienie i omówienie instrumentarium marketingowego

C3. Przedstawienie i omówienie miejsca marketingu w organizacji i jego zastosowania w zarządzaniu organizacją

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student zna podstawy działania gospodarki Polski

2. Student zna założenia działania przedsiębiorstw w Polsce

3. Student potrafi wskazać na ogólne zasady zarządzania przedsiębiorstwami

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Philip Kotler , Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa : Wydaw. Gebethner & Ska, 1994.

2. Marketing, Lechosław Garbarski, Ireneusz Rutkowski, Wojciech Wrzosek, Warszawa : Państw. Wydaw. Ekon., 1994.

3. Podstawy marketingu , oprac. Henryk Mruk. Poznań : Wydaw. Akademii Ekonomicznej, 1996.

4. Marketing, Ph. Kotler, K. L. Keller, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012

5. Podstawy marketingu: praca zbiorowa pod red. Jerzego Altkorna, raków : Instytut Marketingu, 1996.

Literatura uzupełniająca

1. Podstawy marketingu bankowego, Wojciech Grzegorczyk., Łódż: Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 1997.

2. Instructor's Manual to Accompany Marketing, Courtland L. Bovee, John V. Thill, George Dovel, New York : McGraw-Hill, Inc., 1992.

3. Marketing, Courtland L. Bovee, Thill John V. (McGraw-Hill Series in Marketing), New York : McGraw-Hill, Inc., 1992.

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-4 (2024-07-15)