Logistyczna obsługa klienta
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-LOG-D1-LOK-06 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Logistyczna obsługa klienta |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przemioty obowiązkowe- Logistyka sem 6 SL WZ Przemioty obowiązkowe- Logistyka sem 6 ZT |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Sem. letni roku 2010/2011" (zakończony)
Okres: | 2011-02-21 - 2011-06-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Sem. letni roku 2011/2012" (zakończony)
Okres: | 2012-02-20 - 2012-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Sukiennik | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Sukiennik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Kadłubek | |
Prowadzący grup: | Anna Budzik, Marta Kadłubek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Kadłubek | |
Prowadzący grup: | Mateusz Chłąd, Marta Kadłubek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
1. CEL PRZEDMIOTU C1. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu podstaw teoretycznych obsługi klienta w logistyce C2. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu identyfikacji i analizy celów logistycznej obsługi klienta w przedsiębiorstwie i mierników umożliwiających pomiar ich realizacji 2. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Znajomość procesów logistycznych i podstaw marketingu 2. Znajomość współzależności kosztowych procesów logistycznych 3. Umiejętność analizowania procesów gospodarczych 4. Umiejętność formułowania wniosków na podstawie dostępnych informacji |
|
Pełny opis: |
W1 (1)- Wprowadzenie do przedmiotu W2 (1) - Obsługa klienta w zarządzaniu W3 (1) - Istota obsługi klienta W4 (1) - Definicja obsługi klienta w logistyce W5 (1) - Elementy logistycznej obsługi klienta - cz.1 W6 (1) - Elementy logistycznej obsługi klienta - cz.2 W7 (1) - Standaryzacja obsługi klienta w logistyce W8 (1) - Pomiar logistycznej obsługi klienta W9 (1) -Formuły obliczania mierników logistycznej obsługi klienta W10 (1) - Poziom logistycznej obsługi klienta W11 (1) - Polityka obsługi klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem W12 (1) - Rentowność klientów W13 - Koncepcja efektywnej obsługi klienta ECR W14 (1) - Koncepcja luk w obsłudze klienta W15 (1) - Metoda SERVQUAL w obsłudze klienta Ćw1 (6) - Specyfika procesu logistycznej obsługi klienta w teorii i praktyce Ćw2 (6) - Omówienie wad i zalet poszczególnych działań w obszarze logistycznej obsługi klienta Ćw3 (6) - Analiza składników kosztowych logistycznej obsługi klienta Ćw4 (6) - Analiza celów i mierników logistycznej obsługi klienta dla wybranych przedsiębiorstw Ćw5 -(6) Ocena poziomu logistycznej obsługi klienta przy wykorzystaniu różnych koncepcji i metod pomiaru |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. M. Kramarz: Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji: pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa 2014. 2. J.J. Coyle, E.J.Bardi, C.J. Langley: Zarządzanie logistyczne, PWE Warszawa 2010. 3. S. Smyk: Obsługa logistyczna, Wyd. Akademii Obrony Narodowej, Warszawa 2016. Literatura uzupełniająca: 1. A. Koliński, B. Śliwczyński: Organizacja i monitorowanie procesów dystrybucji, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2014. 2. M. Kadłubek: Management of Logistic Customer Service in Organizational Structures of Transportation Companies, (w:) The Proceedings of VI International Scientific Conference MANAGEMENT 2016, 29 września–02 października 2016 r., Nowy Smokowiec, Słowacja, 2016, s. 93-97; dostęp online: https://www.unipo.sk /public/media/3948/ZBORNIK%202016.pdf. 3. M. Kadłubek, Mierniki terminowości i bezbłędności w zarządzaniu usługami transportowymi, Przegląd Organizacji, nr 6 (941), 2018. 4. I. Kott: Wartość dodana w obsłudze klienta na przykładzie centrów logistycznych. W: Uwarunkowania przedsiębiorczości i rozwoju organizacji. Monografia. Red. nauk. Helena Kościelniak, Beata Skowron-Grabowska, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Sukiennik | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Sukiennik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu podstaw teoretycznych obsługi klienta w logistyce C2. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu identyfikacji i analizy celów logistycznej obsługi klienta w przedsiębiorstwie i mierników umożliwiających pomiar ich realizacji |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Znajomość procesów logistycznych i podstaw marketingu 2. Znajomość współzależności kosztowych procesów logistycznych 3. Umiejętność analizowania procesów gospodarczych 4. Umiejętność formułowania wniosków na podstawie dostępnych informacji |
|
Literatura: |
LITERATURA Literatura podstawowa: 1. M. Kramarz: Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji: pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa 2014. 2. J.J. Coyle, E.J.Bardi, C.J. Langley: Zarządzanie logistyczne, PWE Warszawa 2010. 3. S. Smyk: Obsługa logistyczna, Wyd. Akademii Obrony Narodowej, Warszawa 2016. Literatura uzupełniająca: 1. A. Koliński, B. Śliwczyński: Organizacja i monitorowanie procesów dystrybucji, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2014. 2. M. Kadłubek: Management of Logistic Customer Service in Organizational Structures of Transportation Companies, (w:) The Proceedings of VI International Scientific Conference MANAGEMENT 2016, 29 września–02 października 2016 r., Nowy Smokowiec, Słowacja, 2016, s. 93-97; dostęp online: https://www.unipo.sk /public/media/3948/ZBORNIK%202016.pdf. 3. M. Kadłubek, Mierniki terminowości i bezbłędności w zarządzaniu usługami transportowymi, Przegląd Organizacji, nr 6 (941), 2018. 4. I. Kott: Wartość dodana w obsłudze klienta na przykładzie centrów logistycznych. W: Uwarunkowania przedsiębiorczości i rozwoju organizacji. Monografia. Red. nauk. Helena Kościelniak, Beata Skowron-Grabowska, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Nowakowska-Grunt | |
Prowadzący grup: | Joanna Nowakowska-Grunt, Katarzyna Sukiennik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu podstaw teoretycznych obsługi klienta w logistyce C2. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu identyfikacji i analizy celów logistycznej obsługi klienta w przedsiębiorstwie i mierników umożliwiających pomiar ich realizacji |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Znajomość procesów logistycznych i podstaw marketingu 2. Znajomość współzależności kosztowych procesów logistycznych 3. Umiejętność analizowania procesów gospodarczych 4. Umiejętność formułowania wniosków na podstawie dostępnych informacji |
|
Literatura: |
LITERATURA Literatura podstawowa: 1. M. Kramarz: Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji: pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa 2014. 2. J.J. Coyle, E.J.Bardi, C.J. Langley: Zarządzanie logistyczne, PWE Warszawa 2010. 3. S. Smyk: Obsługa logistyczna, Wyd. Akademii Obrony Narodowej, Warszawa 2016. Literatura uzupełniająca: 1. A. Koliński, B. Śliwczyński: Organizacja i monitorowanie procesów dystrybucji, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2014. 2. M. Kadłubek: Management of Logistic Customer Service in Organizational Structures of Transportation Companies, (w:) The Proceedings of VI International Scientific Conference MANAGEMENT 2016, 29 września–02 października 2016 r., Nowy Smokowiec, Słowacja, 2016, s. 93-97; dostęp online: https://www.unipo.sk /public/media/3948/ZBORNIK%202016.pdf. 3. M. Kadłubek, Mierniki terminowości i bezbłędności w zarządzaniu usługami transportowymi, Przegląd Organizacji, nr 6 (941), 2018. 4. I. Kott: Wartość dodana w obsłudze klienta na przykładzie centrów logistycznych. W: Uwarunkowania przedsiębiorczości i rozwoju organizacji. Monografia. Red. nauk. Helena Kościelniak, Beata Skowron-Grabowska, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-06-10 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Chłąd | |
Prowadzący grup: | Anna Budzik, Mateusz Chłąd | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu podstaw teoretycznych obsługi klienta w logistyce C2. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu identyfikacji i analizy celów logistycznej obsługi klienta w przedsiębiorstwie i mierników umożliwiających pomiar ich realizacji |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Znajomość procesów logistycznych i podstaw marketingu 2. Znajomość współzależności kosztowych procesów logistycznych 3. Umiejętność analizowania procesów gospodarczych 4. Umiejętność formułowania wniosków na podstawie dostępnych informacji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. Kramarz: Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji: pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa 2014. J.J. Coyle, E.J.Bardi, C.J. Langley: Zarządzanie logistyczne, PWE Warszawa 2010. S. Smyk: Obsługa logistyczna, Wyd. Akademii Obrony Narodowej, Warszawa 2016. Literatura uzupełniająca: A. Koliński, B. Śliwczyński: Organizacja i monitorowanie procesów dystrybucji, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2014. K. Sukiennik, J. Jaroszyński, Budowanie relacji z klientami w przedsiębiorstwach internetowych, [w:] Integracja - dezintegracja - entropia. Wyzwania dla zarządzania przedsiębiorstwem (red.) A. Pachura, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskie Częstochowa 2016 K. Sukiennik, K. Grondys, K.Brendzel-Skowera, T. Szczepanik, Evaluation of Logistics Customer Service in Performance of Courier Services, Supply Chain Management Journal,vol7, nr2, 2016 * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-14 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Chłąd | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Belof, Anna Budzik, Mateusz Chłąd | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu podstaw teoretycznych obsługi klienta w logistyce C2. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu identyfikacji i analizy celów logistycznej obsługi klienta w przedsiębiorstwie i mierników umożliwiających pomiar ich realizacji |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Znajomość procesów logistycznych i podstaw marketingu 2. Znajomość współzależności kosztowych procesów logistycznych 3. Umiejętność analizowania procesów gospodarczych 4. Umiejętność formułowania wniosków na podstawie dostępnych informacji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. Kramarz: Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji: pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa 2014. J.J. Coyle, E.J.Bardi, C.J. Langley: Zarządzanie logistyczne, PWE Warszawa 2010. S. Smyk: Obsługa logistyczna, Wyd. Akademii Obrony Narodowej, Warszawa 2016. Literatura uzupełniająca: A. Koliński, B. Śliwczyński: Organizacja i monitorowanie procesów dystrybucji, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2014. K. Sukiennik, J. Jaroszyński, Budowanie relacji z klientami w przedsiębiorstwach internetowych, [w:] Integracja - dezintegracja - entropia. Wyzwania dla zarządzania przedsiębiorstwem (red.) A. Pachura, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskie Częstochowa 2016 K. Sukiennik, K. Grondys, K.Brendzel-Skowera, T. Szczepanik, Evaluation of Logistics Customer Service in Performance of Courier Services, Supply Chain Management Journal,vol7, nr2, 2016 * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Chłąd | |
Prowadzący grup: | Anna Budzik, Mateusz Chłąd, Olha Husieva, Aneta Ziobrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu podstaw teoretycznych obsługi klienta w logistyce C2. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu identyfikacji i analizy celów logistycznej obsługi klienta w przedsiębiorstwie i mierników umożliwiających pomiar ich realizacji |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Znajomość procesów logistycznych i podstaw marketingu 2. Znajomość współzależności kosztowych procesów logistycznych 3. Umiejętność analizowania procesów gospodarczych 4. Umiejętność formułowania wniosków na podstawie dostępnych informacji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. Kramarz: Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji: pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa 2014. J.J. Coyle, E.J.Bardi, C.J. Langley: Zarządzanie logistyczne, PWE Warszawa 2010. S. Smyk: Obsługa logistyczna, Wyd. Akademii Obrony Narodowej, Warszawa 2016. Literatura uzupełniająca: A. Koliński, B. Śliwczyński: Organizacja i monitorowanie procesów dystrybucji, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2014. K. Sukiennik, J. Jaroszyński, Budowanie relacji z klientami w przedsiębiorstwach internetowych, [w:] Integracja - dezintegracja - entropia. Wyzwania dla zarządzania przedsiębiorstwem (red.) A. Pachura, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskie Częstochowa 2016 K. Sukiennik, K. Grondys, K.Brendzel-Skowera, T. Szczepanik, Evaluation of Logistics Customer Service in Performance of Courier Services, Supply Chain Management Journal,vol7, nr2, 2016 * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Chłąd | |
Prowadzący grup: | Anna Budzik, Mateusz Chłąd | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu podstaw teoretycznych obsługi klienta w logistyce C2. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu identyfikacji i analizy celów logistycznej obsługi klienta w przedsiębiorstwie i mierników umożliwiających pomiar ich realizacji |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Znajomość procesów logistycznych i podstaw marketingu 2. Znajomość współzależności kosztowych procesów logistycznych 3. Umiejętność analizowania procesów gospodarczych 4. Umiejętność formułowania wniosków na podstawie dostępnych informacji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. Kramarz: Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji: pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa 2014. J.J. Coyle, E.J.Bardi, C.J. Langley: Zarządzanie logistyczne, PWE Warszawa 2010. S. Smyk: Obsługa logistyczna, Wyd. Akademii Obrony Narodowej, Warszawa 2016. Literatura uzupełniająca: A. Koliński, B. Śliwczyński: Organizacja i monitorowanie procesów dystrybucji, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2014. K. Sukiennik, J. Jaroszyński, Budowanie relacji z klientami w przedsiębiorstwach internetowych, [w:] Integracja - dezintegracja - entropia. Wyzwania dla zarządzania przedsiębiorstwem (red.) A. Pachura, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskie Częstochowa 2016 K. Sukiennik, K. Grondys, K.Brendzel-Skowera, T. Szczepanik, Evaluation of Logistics Customer Service in Performance of Courier Services, Supply Chain Management Journal,vol7, nr2, 2016 * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.