Marketing sem. 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-Z-D1-MAR-02 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing sem. 2 |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
LUB
6.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów z celami, zasadami i koncepcjami współczesnego marketingu i jego wpływem na konkurencyjność przedsiębiorstw. C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami marketingu w praktyce gospodarczej na rynkach krajowych. C3. Wykształcenie umiejętności zorganizowania działalności marketingowej w przedsiębiorstwie. |
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizacji gospodarczych. 2. Student posiada wiedzę na temat praw i mechanizmów kształtujących współczesne rynki. 3. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania. |
Literatura: |
1. P. Kotler, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005. 2. P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010. 3. A. Pabian, Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008. 4. J.W. Wiktor, „Promocja, system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem”, Wyd. PWN, Warszawa 2005. Literatura Uzupełniająca: 1. Ph. Kotler, K. L. Keller, Marketing, Rebis, Poznań 2016. 2. K. Romme, Calimeromarketing. W czym małe przedsiębiorstwa mogą być wielkie, MT Biznes, Warszawa 2014. |
Efekty uczenia się: |
EU 1- Student potrafi zaplanować i przeprowadzić badanie marketingowe na zadany temat. EU 2 – Student potrafi przeprowadzić proces segmentacji rynku. EU 3 - Student potrafi sporządzić program marketingu mix (program oddziaływania na rynek docelowy za pośrednictwem produktu, ceny, dystrybucji i promocji mix). EU 4 - Student potrafi zaprojektować kampanię promocji mix w przedsiębiorstwie. |
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA) F1. Ćwiczenia w grupach – aktywność na zajęciach. F2. Prezentacja projektów pisemnych przygotowywanych w zespołach 4-5 osobowych. P1. Egzamin pisemny |
Zajęcia w cyklu "Sem. letni roku 2010/2011" (zakończony)
Okres: | 2011-02-21 - 2011-06-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Edward Chrzan | |
Prowadzący grup: | Edward Chrzan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Sem. letni roku 2011/2012" (zakończony)
Okres: | 2012-02-20 - 2012-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Edward Chrzan | |
Prowadzący grup: | Edward Chrzan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)
Okres: | 2015-02-23 - 2015-06-17 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Pikuła-Małachowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Pikuła-Małachowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-22 - 2016-06-17 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Pikuła-Małachowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Pikuła-Małachowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arnold Pabian | |
Prowadzący grup: | Arnold Pabian, Joanna Pikuła-Małachowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arnold Pabian | |
Prowadzący grup: | Arnold Pabian, Joanna Pikuła-Małachowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Pikuła-Małachowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Pikuła-Małachowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów z celami, zasadami i koncepcjami współczesnego marketingu i jego wpływem na konkurencyjność przedsiębiorstw. C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami marketingu w praktyce gospodarczej na rynkach krajowych. C3. Wykształcenie umiejętności zorganizowania działalności marketingowej w przedsiębiorstwie WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizacji gospodarczych. 2. Student posiada wiedzę na temat praw i mechanizmów kształtujących współczesne rynki. 3. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Wykłady 1. Istota i zasady współczesnego marketingu.2h 2 .Badania marketingowe.2h 3 .Otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa.2h 4 . Segmentacja rynku.2h 5 . Zarządzanie i planowanie marketingowe.2h 6 .Marketing mix.2h 7 .Miejsce produktu w instrumentarium marketingu mix.2h 8 .Marka produktu.2h 9 .Istota polityki cenowej przedsiębiorstwa.2h 10 .Planowanie dystrybucji.2h 11 .Znaczenie polityki komunikacji w działaniach przedsiębiorstw.2h 12 .Reklama i Public relations.2h 13 .Sprzedaż osobista i promocja sprzedaży.2h 14 .Marketing bezpośredni.2h 15 .Media społecznościowe w działaniach promocyjnych firm.2h ĆWICZENIA 1. Wprowadzenie: przedstawienie realizowanych celów i zapoznanie z kryteriami ocen. Ustalenie składu zespołów, w których studenci będą pracowali w ciągu trwania semestru.2h 2. Zapoznanie z podstawami zagadnień marketingowych w formie ćwiczenia w grupach.2h 3 – 6. Przygotowanie badania marketingowego na wybrany temat. Praca w zespołach.8h 7. Prezentacja projektu z badań marketingowych – Power Point.2h 8 – 9. Projekt „Segmentacja rynku” - ćwiczenia w grupach.4h 10. Prezentacja projektu przeprowadzenia segmentacji rynku – Power Point.2h 11 – 12. Projekt „Marketing mix” – ćwiczenia w grupach. Opracowanie programu marketingu mix dla wybranego przykładu. Przygotowanie i prezentacja koncepcji.4h 13 – 14. Projekt „Promocja mix” – ćwiczenia w grupach. Opracowanie programu promocji mix dla wybranego przykładu. Przygotowanie i prezentacja koncepcji.4h 15. Wpisywanie zaliczeń z przedmiotu.2h |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. P. Kotler, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005. 2. P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010. 3. A. Pabian, Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008. 4. J.W. Wiktor, „Promocja, system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem”, Wyd. PWN, Warszawa 2005. Literatura Uzupełniająca: 1. Ph. Kotler, K. L. Keller, Marketing, Rebis, Poznań 2016. 2. K. Romme, Calimeromarketing. W czym małe przedsiębiorstwa mogą być wielkie, MT Biznes, Warszawa 2014. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arnold Pabian | |
Prowadzący grup: | Arnold Pabian, Joanna Pikuła-Małachowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów z celami, zasadami i koncepcjami współczesnego marketingu i jego wpływem na konkurencyjność przedsiębiorstw. C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami marketingu w praktyce gospodarczej na rynkach krajowych. C3. Wykształcenie umiejętności zorganizowania działalności marketingowej w przedsiębiorstwie. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizacji gospodarczych. 2. Student posiada wiedzę na temat praw i mechanizmów kształtujących współczesne rynki. 3. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania. |
|
Literatura: |
1. P. Kotler, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005. 2. P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010. 3. A. Pabian, Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008. 4. J.W. Wiktor, „Promocja, system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem”, Wyd. PWN, Warszawa 2005. Literatura Uzupełniająca: 1. Ph. Kotler, K. L. Keller, Marketing, Rebis, Poznań 2016. 2. K. Romme, Calimeromarketing. W czym małe przedsiębiorstwa mogą być wielkie, MT Biznes, Warszawa 2014 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arnold Pabian | |
Prowadzący grup: | Arnold Pabian, Joanna Pikuła-Małachowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów z celami, zasadami i koncepcjami współczesnego marketingu i jego wpływem na konkurencyjność przedsiębiorstw. C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami marketingu w praktyce gospodarczej na rynkach krajowych. C3. Wykształcenie umiejętności zorganizowania działalności marketingowej w przedsiębiorstwie. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizacji gospodarczych. 2. Student posiada wiedzę na temat praw i mechanizmów kształtujących współczesne rynki. 3. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania. |
|
Literatura: |
1. P. Kotler, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005. 2. P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010. 3. A. Pabian, Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008. 4. J.W. Wiktor, „Promocja, system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem”, Wyd. PWN, Warszawa 2005. Literatura Uzupełniająca: 1. Ph. Kotler, K. L. Keller, Marketing, Rebis, Poznań 2016. 2. K. Romme, Calimeromarketing. W czym małe przedsiębiorstwa mogą być wielkie, MT Biznes, Warszawa 2014 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arnold Pabian | |
Prowadzący grup: | Arnold Pabian, Joanna Pikuła-Małachowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów z celami, zasadami i koncepcjami współczesnego marketingu i jego wpływem na konkurencyjność przedsiębiorstw. C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami marketingu w praktyce gospodarczej na rynkach krajowych. C3. Wykształcenie umiejętności zorganizowania działalności marketingowej w przedsiębiorstwie. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizacji gospodarczych. 2. Student posiada wiedzę na temat praw i mechanizmów kształtujących współczesne rynki. 3. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania. |
|
Literatura: |
1. P. Kotler, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005. 2. P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010. 3. A. Pabian, Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008. 4. J.W. Wiktor, „Promocja, system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem”, Wyd. PWN, Warszawa 2005. Literatura Uzupełniająca: 1. Ph. Kotler, K. L. Keller, Marketing, Rebis, Poznań 2016. 2. K. Romme, Calimeromarketing. W czym małe przedsiębiorstwa mogą być wielkie, MT Biznes, Warszawa 2014 |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.