Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing sem. 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-Z-D1-MAR-02
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing sem. 2
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 LUB 6.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów z celami, zasadami i koncepcjami współczesnego marketingu i jego wpływem na konkurencyjność przedsiębiorstw.

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami marketingu w praktyce gospodarczej na rynkach krajowych.

C3. Wykształcenie umiejętności zorganizowania działalności marketingowej w przedsiębiorstwie.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizacji gospodarczych.

2. Student posiada wiedzę na temat praw i mechanizmów kształtujących współczesne rynki.

3. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania.

Literatura:

1. P. Kotler, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.

2. P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010.

3. A. Pabian, Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008.

4. J.W. Wiktor, „Promocja, system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem”, Wyd. PWN, Warszawa 2005.

Literatura Uzupełniająca:

1. Ph. Kotler, K. L. Keller, Marketing, Rebis, Poznań 2016.

2. K. Romme, Calimeromarketing. W czym małe przedsiębiorstwa mogą być wielkie, MT Biznes, Warszawa 2014.

Efekty uczenia się:

EU 1- Student potrafi zaplanować i przeprowadzić badanie marketingowe na zadany temat.

EU 2 – Student potrafi przeprowadzić proces segmentacji rynku.

EU 3 - Student potrafi sporządzić program marketingu mix (program oddziaływania na rynek docelowy za pośrednictwem produktu, ceny, dystrybucji i promocji mix).

EU 4 - Student potrafi zaprojektować kampanię promocji mix w przedsiębiorstwie.

Metody i kryteria oceniania:

SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)

F1. Ćwiczenia w grupach – aktywność na zajęciach.

F2. Prezentacja projektów pisemnych przygotowywanych w zespołach 4-5 osobowych.

P1. Egzamin pisemny

Zajęcia w cyklu "Sem. letni roku 2010/2011" (zakończony)

Okres: 2011-02-21 - 2011-06-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Edward Chrzan
Prowadzący grup: Edward Chrzan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Sem. letni roku 2011/2012" (zakończony)

Okres: 2012-02-20 - 2012-06-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Edward Chrzan
Prowadzący grup: Edward Chrzan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)

Okres: 2015-02-23 - 2015-06-17
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Pikuła-Małachowska
Prowadzący grup: Joanna Pikuła-Małachowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-22 - 2016-06-17
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Pikuła-Małachowska
Prowadzący grup: Joanna Pikuła-Małachowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-20 - 2017-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Arnold Pabian
Prowadzący grup: Arnold Pabian, Joanna Pikuła-Małachowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-06-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Arnold Pabian
Prowadzący grup: Arnold Pabian, Joanna Pikuła-Małachowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-06-12
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Pikuła-Małachowska
Prowadzący grup: Joanna Pikuła-Małachowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów z celami, zasadami i koncepcjami współczesnego marketingu i jego wpływem na konkurencyjność przedsiębiorstw.

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami marketingu w praktyce gospodarczej na rynkach krajowych.

C3. Wykształcenie umiejętności zorganizowania działalności marketingowej w przedsiębiorstwie

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizacji gospodarczych.

2. Student posiada wiedzę na temat praw i mechanizmów kształtujących współczesne rynki.

3. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Wykłady

1. Istota i zasady współczesnego marketingu.2h

2 .Badania marketingowe.2h

3 .Otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa.2h

4 . Segmentacja rynku.2h

5 . Zarządzanie i planowanie marketingowe.2h

6 .Marketing mix.2h

7 .Miejsce produktu w instrumentarium marketingu mix.2h

8 .Marka produktu.2h

9 .Istota polityki cenowej przedsiębiorstwa.2h

10 .Planowanie dystrybucji.2h

11 .Znaczenie polityki komunikacji w działaniach przedsiębiorstw.2h

12 .Reklama i Public relations.2h

13 .Sprzedaż osobista i promocja sprzedaży.2h

14 .Marketing bezpośredni.2h

15 .Media społecznościowe w działaniach promocyjnych firm.2h

ĆWICZENIA

1. Wprowadzenie: przedstawienie realizowanych celów i zapoznanie z kryteriami ocen. Ustalenie składu zespołów, w których studenci będą pracowali w ciągu trwania semestru.2h

2. Zapoznanie z podstawami zagadnień marketingowych w formie ćwiczenia w grupach.2h

3 – 6. Przygotowanie badania marketingowego na wybrany temat. Praca w zespołach.8h

7. Prezentacja projektu z badań marketingowych – Power Point.2h

8 – 9. Projekt „Segmentacja rynku” - ćwiczenia w grupach.4h

10. Prezentacja projektu przeprowadzenia segmentacji rynku – Power Point.2h

11 – 12. Projekt „Marketing mix” – ćwiczenia w grupach. Opracowanie programu marketingu mix dla wybranego przykładu. Przygotowanie i prezentacja koncepcji.4h

13 – 14. Projekt „Promocja mix” – ćwiczenia w grupach. Opracowanie programu promocji mix dla wybranego przykładu. Przygotowanie i prezentacja koncepcji.4h

15. Wpisywanie zaliczeń z przedmiotu.2h

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. P. Kotler, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.

2. P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010.

3. A. Pabian, Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008.

4. J.W. Wiktor, „Promocja, system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem”, Wyd. PWN, Warszawa 2005.

Literatura Uzupełniająca:

1. Ph. Kotler, K. L. Keller, Marketing, Rebis, Poznań 2016.

2. K. Romme, Calimeromarketing. W czym małe przedsiębiorstwa mogą być wielkie, MT Biznes, Warszawa 2014.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-06-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Arnold Pabian
Prowadzący grup: Arnold Pabian, Joanna Pikuła-Małachowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów z celami, zasadami i koncepcjami współczesnego marketingu i jego wpływem na konkurencyjność przedsiębiorstw.

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami marketingu w praktyce gospodarczej na rynkach krajowych.

C3. Wykształcenie umiejętności zorganizowania działalności marketingowej w przedsiębiorstwie.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizacji gospodarczych.

2. Student posiada wiedzę na temat praw i mechanizmów kształtujących współczesne rynki.

3. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania.

Literatura:

1. P. Kotler, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.

2. P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010.

3. A. Pabian, Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008.

4. J.W. Wiktor, „Promocja, system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem”, Wyd. PWN, Warszawa 2005.

Literatura Uzupełniająca:

1. Ph. Kotler, K. L. Keller, Marketing, Rebis, Poznań 2016.

2. K. Romme, Calimeromarketing. W czym małe przedsiębiorstwa mogą być wielkie, MT Biznes, Warszawa 2014

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-06-12
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Arnold Pabian
Prowadzący grup: Arnold Pabian, Joanna Pikuła-Małachowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów z celami, zasadami i koncepcjami współczesnego marketingu i jego wpływem na konkurencyjność przedsiębiorstw.

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami marketingu w praktyce gospodarczej na rynkach krajowych.

C3. Wykształcenie umiejętności zorganizowania działalności marketingowej w przedsiębiorstwie.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizacji gospodarczych.

2. Student posiada wiedzę na temat praw i mechanizmów kształtujących współczesne rynki.

3. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania.

Literatura:

1. P. Kotler, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.

2. P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010.

3. A. Pabian, Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008.

4. J.W. Wiktor, „Promocja, system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem”, Wyd. PWN, Warszawa 2005.

Literatura Uzupełniająca:

1. Ph. Kotler, K. L. Keller, Marketing, Rebis, Poznań 2016.

2. K. Romme, Calimeromarketing. W czym małe przedsiębiorstwa mogą być wielkie, MT Biznes, Warszawa 2014

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-06-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Arnold Pabian
Prowadzący grup: Arnold Pabian, Joanna Pikuła-Małachowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów z celami, zasadami i koncepcjami współczesnego marketingu i jego wpływem na konkurencyjność przedsiębiorstw.

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami marketingu w praktyce gospodarczej na rynkach krajowych.

C3. Wykształcenie umiejętności zorganizowania działalności marketingowej w przedsiębiorstwie.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student ma wiedzę na temat funkcjonowania organizacji gospodarczych.

2. Student posiada wiedzę na temat praw i mechanizmów kształtujących współczesne rynki.

3. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania.

Literatura:

1. P. Kotler, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.

2. P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010.

3. A. Pabian, Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008.

4. J.W. Wiktor, „Promocja, system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem”, Wyd. PWN, Warszawa 2005.

Literatura Uzupełniająca:

1. Ph. Kotler, K. L. Keller, Marketing, Rebis, Poznań 2016.

2. K. Romme, Calimeromarketing. W czym małe przedsiębiorstwa mogą być wielkie, MT Biznes, Warszawa 2014

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-2 (2024-03-22)