Kształtowanie relacji pracowniczych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-Z-D2-KRP-04 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kształtowanie relacji pracowniczych |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przedmioty obowiązkowe Zarządzanie II stopień sem 4. ZK |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Wykształcenie umiejętności rozumienia istoty i prawidłowości relacji pracowniczych w organizacyjnych, ich uwarunkowań oraz wpływu na funkcjonowanie organizacji i zarządzania. C2. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania niektórych problemów wiążących się z relacjami, interakcjami i koniecznością współpracy z ludźmi w ramach organizacyjnych. |
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Znajomość ogólnych zagadnień z zakresu socjologii i psychologii społecznej i procesów społecznych, przedsiębiorczości i zarządzania |
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA 1. Juchnowicz M. Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji, Difin, Warszawa 2007 2. Jamka B., Potencjał ludzki w rozwoju przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej, Difin, Warszawa 2012 3. Grzanka I., Kapitał społeczny w relacjach z klientami, CeDeWu Warszawa2009 4. Rudnicka A., CSR- doskonalenie relacji społecznych w firmie, Oficyna Wolters Kluwer Warszawa2011. |
Efekty uczenia się: |
EU 1 - Poznanie istoty oraz uwarunkowań relacji pracowniczych w organizacyjnych. EU 2 - Poznanie przyczyn zaburzeń relacji pracowniczych, oraz sposobów ich rozwiązywania EU 3 - Umiejętność diagnozowania kapitału relacyjnego w organizacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA) F1. Ocena projektów własnych studentów. F2. Ocena przygotowania i udziału w dyskusjach na ćwiczeniach P1. Pisemny egzamin. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-22 - 2016-06-17 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosław Harciarek | |
Prowadzący grup: | Mirosław Harciarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosław Harciarek | |
Prowadzący grup: | Mirosław Harciarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kwiatek | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kwiatek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Wykształcenie umiejętności rozumienia istoty i prawidłowości relacji pracowniczych w organizacyjnych, ich uwarunkowań oraz wpływu na funkcjonowanie organizacji i zarządzania. C2. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania niektórych problemów wiążących się z relacjami, interakcjami i koniecznością współpracy z ludźmi w ramach organizacyjnych. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Znajomość ogólnych zagadnień z zakresu socjologii i psychologii społecznej i procesów społecznych, przedsiębiorczości i zarządzania |
|
Pełny opis: |
WYKŁADY 1. Istota oraz zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania relacji w organizacji. Wiadomości wstępne o tematyce przedmiotu.2h 2.Autorytet i przywództwo. Wpływ kierownika na budowanie i rodzaj relacji pracowniczych.4h 3. Konflikty interpersonalne – wewnątrz- i międzygrupowe jako przykład dysfunkcji relacji.2h 4. Kapitał relacyjny w organizacji.2h 5. Budowanie sieci relacji w oparciu o komunikację społeczną w organizacji. Bariery w sprawnej komunikacji.4h 6. Planowanie rozwoju i ścieżek karier pracowniczych w oparciu o kapitał relacyjny. Coaching i mentoring w organizacji.4h 7. Zarządzanie talentami. Narzędzia rozwoju i wspieranie innowacyjności pracowników.2h 8. Budowanie relacji w oparciu o kulturę organizacyjną. Komunikacja międzykulturowa w organizacjach międzynarodowych.4h 9. Różnorodność organizacyjna. Zarządzanie różnorodnością w organizacji.2h 10. Etyka w relacjach pracowniczych.2h 11. Rekapitulacja tematyki wykładów.2h ĆWICZENIA 1. Zajęcia wprowadzające – omówienie tematyki ćwiczeń. Dyskusja nad uwarunkowaniami relacji pracowniczych.1h 2. Dyskusja nad rolą kierownika w kształtowaniu relacji pracowniczych. Analiza na wybranych przykładach, wywierania wpływu i różnych rodzajów przywództwa.2h 3. Prezentacja sytuacji konfliktowych. Analiza relacji w sytuacjach konfliktu.1h 4. Analiza kapitału społecznego na przykładach wybranych klastrów.1h 5. Dyskusja nad budowaniem relacji w procesach komunikacji w organizacji. Zajęcia warsztatowe- prezentacja sytuacji dialogowych – analiza transakcyjna.2h 6. Analiza ścieżek karier na przykładzie różnych organizacji i firm. Tworzenie przez studentów projektów własnych ścieżek karier. Dyskusja nad nowoczesnymi metodami rozwoju pracowników. Współczesny coaching i mentoring. Tworzenie modelu kompetencji.2h 7. Analiza procesu zarządzania talentami w organizacjach. Metody oceny potencjału pracowników.1h 8. Analiza różnych typów kultury organizacyjnej na podstawie wybranych przykładów. Kultura narodowa a kultura organizacyjna – dyskusja nad badaniami G. Howstede.2h 9. Analiza procesu zarządzania różnorodnością. Dyskusja nad problemami dyskryminacji w organizacjach.1h 10. Dyskusja nad nakazami moralnymi i ich wpływem na kształtowanie relacji pracownik-pracownik, pracownik-pracodawca. Przestrzeganie zasad etycznych.1h 11. Sprawdzian pisemny. Podsumowanie przedmiotu.1h |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA 1. Juchnowicz M. Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji, Difin, Warszawa 2007 2. Jamka B., Potencjał ludzki w rozwoju przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej, Difin, Warszawa 2012 3. Grzanka I., Kapitał społeczny w relacjach z klientami, CeDeWu Warszawa2009 4. Rudnicka A., CSR- doskonalenie relacji społecznych w firmie, Oficyna Wolters Kluwer Warszawa2011. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Robak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Robak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Wykształcenie umiejętności rozumienia istoty i prawidłowości relacji pracowniczych w organizacyjnych, ich uwarunkowań oraz wpływu na funkcjonowanie organizacji i zarządzania. C2. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania niektórych problemów wiążących się z relacjami, interakcjami i koniecznością współpracy z ludźmi w ramach organizacyjnych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Znajomość ogólnych zagadnień z zakresu socjologii i psychologii społecznej i procesów społecznych, przedsiębiorczości i zarządzania |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA 1. Juchnowicz M. Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji, Difin, Warszawa 2007 2. Jamka B., Potencjał ludzki w rozwoju przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej, Difin, Warszawa 2012 3. Grzanka I., Kapitał społeczny w relacjach z klientami, CeDeWu Warszawa2009 4. Rudnicka A., CSR- doskonalenie relacji społecznych w firmie, Oficyna Wolters Kluwer Warszawa2011. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kwiatek | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kwiatek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Wykształcenie umiejętności rozumienia istoty i prawidłowości relacji pracowniczych w organizacyjnych, ich uwarunkowań oraz wpływu na funkcjonowanie organizacji i zarządzania. C2. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania niektórych problemów wiążących się z relacjami, interakcjami i koniecznością współpracy z ludźmi w ramach organizacyjnych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Znajomość ogólnych zagadnień z zakresu socjologii i psychologii społecznej i procesów społecznych, przedsiębiorczości i zarządzania |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA 1. Juchnowicz M. Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji, Difin, Warszawa 2007 2. Jamka B., Potencjał ludzki w rozwoju przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej, Difin, Warszawa 2012 3. Grzanka I., Kapitał społeczny w relacjach z klientami, CeDeWu Warszawa2009 4. Rudnicka A., CSR- doskonalenie relacji społecznych w firmie, Oficyna Wolters Kluwer Warszawa2011. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kwiatek | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kwiatek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Wykształcenie umiejętności rozumienia istoty i prawidłowości relacji pracowniczych w organizacyjnych, ich uwarunkowań oraz wpływu na funkcjonowanie organizacji i zarządzania. C2. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania niektórych problemów wiążących się z relacjami, interakcjami i koniecznością współpracy z ludźmi w ramach organizacyjnych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Znajomość ogólnych zagadnień z zakresu socjologii i psychologii społecznej i procesów społecznych, przedsiębiorczości i zarządzania |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA 1. Juchnowicz M. Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji, Difin, Warszawa 2007 2. Jamka B., Potencjał ludzki w rozwoju przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej, Difin, Warszawa 2012 3. Grzanka I., Kapitał społeczny w relacjach z klientami, CeDeWu Warszawa2009 4. Rudnicka A., CSR- doskonalenie relacji społecznych w firmie, Oficyna Wolters Kluwer Warszawa2011. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-14 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kwiatek | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kwiatek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Wykształcenie umiejętności rozumienia istoty i prawidłowości relacji pracowniczych w organizacyjnych, ich uwarunkowań oraz wpływu na funkcjonowanie organizacji i zarządzania. C2. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania niektórych problemów wiążących się z relacjami, interakcjami i koniecznością współpracy z ludźmi w ramach organizacyjnych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Znajomość ogólnych zagadnień z zakresu socjologii i psychologii społecznej i procesów społecznych, przedsiębiorczości i zarządzania |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA 1. Juchnowicz M. Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji, Difin, Warszawa 2007 2. Jamka B., Potencjał ludzki w rozwoju przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej, Difin, Warszawa 2012 3. Grzanka I., Kapitał społeczny w relacjach z klientami, CeDeWu Warszawa2009 4. Rudnicka A., CSR- doskonalenie relacji społecznych w firmie, Oficyna Wolters Kluwer Warszawa2011. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Cichobłaziński | |
Prowadzący grup: | Leszek Cichobłaziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Wykształcenie umiejętności rozumienia istoty i prawidłowości relacji pracowniczych w organizacyjnych, ich uwarunkowań oraz wpływu na funkcjonowanie organizacji i zarządzania. C2. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania niektórych problemów wiążących się z relacjami, interakcjami i koniecznością współpracy z ludźmi w ramach organizacyjnych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Znajomość ogólnych zagadnień z zakresu socjologii i psychologii społecznej i procesów społecznych, przedsiębiorczości i zarządzania |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA 1. Juchnowicz M. Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji, Difin, Warszawa 2007 2. Jamka B., Potencjał ludzki w rozwoju przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej, Difin, Warszawa 2012 3. Grzanka I., Kapitał społeczny w relacjach z klientami, CeDeWu Warszawa2009 4. Rudnicka A., CSR- doskonalenie relacji społecznych w firmie, Oficyna Wolters Kluwer Warszawa2011. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.