Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing międzynarodowy i samorządowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-Z-D2-MMiS-04
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing międzynarodowy i samorządowy
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: WZ Przedmioty obowiązkowe Zarządzanie II stopień sem 4. PiZMSP
WZ Przedmioty obowiązkowe Zarządzanie II stopień sem 4. ZK
WZ Przedmioty obowiązkowe Zarządzanie II stopień sem 4. ZMDP
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów z zasadami, metodami i narzędziami oddziaływania marketingu samorządowego na docelowe audytoria krajowe i międzynarodowe.

C2.Wykształcenie u studentów umiejętności posługiwania się zasadami, metodami i narzędziami oddziaływania marketingu samorządowego na docelowe audytoria krajowe i międzynarodowe.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student posiada wiedzę na temat funkcjonowania samorządów terytorialnych.

2. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania jednostkami samorządowymi.

3. Student posiada wiedzę z zakresu ekonomiki miast i regionów.

4. Student posiada wiedzę z zakresu strategii rozwoju gminy.

5. Student umie wyjaśnić podstawowe pojęcia związane z funkcjonowaniem organizacji na rynku międzynarodowym.

6. Student ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu.

Literatura:

Podstawowa:

1. Kreowanie wizerunku miejsca w koncepcji marketingu terytorialnego, monografia pod red. K. Łazorko i A. Niedzielskiej, publikacja polska, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011.

2. Kotler Ph, Armstrong G., J. Saunders, Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, rozdział 5 – Rynek globalny.

Uzupełniająca:

1. Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2013.

2. Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk KPZK, Tom CXVI, Warszawa 2006.

3. Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, red. A. Szromnik, edu-Libri, Warszawa 2015.

4. Duczkowska-Piasecka M., Marketing terytorialny: jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin, Warszawa 2013.

Efekty uczenia się:

EU 1 - Student charakteryzuje procedurę racjonalnie prowadzonej działalności z zakresu marketingu międzynarodowego.

EU 2 - Student charakteryzuje istotę, cele i poziomy marketingu samorządowego.

EU 3 - Student zna i potrafi omówić koncepcję terytorialnego marketingu mix.

EU 4 – Student zna i potrafi zinterpretować zasady zarządzania marketingiem samorządów terytorialnych z uwzględnieniem skali międzynarodowej.

Metody i kryteria oceniania:

SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)

F1. Aktywność na zajęciach/ocena pracy w grupach

P1 Przygotowanie pracy zaliczeniowej

P2 Kolokwium zaliczeniowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-22 - 2016-06-17
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-20 - 2017-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-06-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-06-12
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Zaliczenie
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów z zasadami, metodami i narzędziami oddziaływania marketingu samorządowego na docelowe audytoria krajowe i międzynarodowe.

C2.Wykształcenie u studentów umiejętności posługiwania się zasadami, metodami i narzędziami oddziaływania marketingu samorządowego na docelowe audytoria krajowe i międzynarodowe.

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student posiada wiedzę na temat funkcjonowania samorządów terytorialnych.

2. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania jednostkami samorządowymi.

3. Student posiada wiedzę z zakresu ekonomiki miast i regionów.

4. Student posiada wiedzę z zakresu strategii rozwoju gminy.

5. Student umie wyjaśnić podstawowe pojęcia związane z funkcjonowaniem organizacji na rynku międzynarodowym.

6. Student ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu.

Pełny opis:

WYKŁADY

1-8. Procedura racjonalnie prowadzonej działalności z zakresu marketingu międzynarodowego.8h

9-13. Charakterystyka marketingu terytorialnego.5h

14-16. Poziomy marketingu terytorialnego i docelowe audytoria marketingowe o zasięgu krajowym i międzynarodowym.3h

17-20.Pozycjonowanie jednostki terytorialnej, jej tożsamość, wizerunek i marka na rynku krajowym i międzynarodowym.4h

21-24. Terytorialny marketing mix.4h

25-28.Proces oraz zasady skutecznego komunikowania się samorządów z docelowym audytorium krajowym i międzynarodowym.4h

29-30. Zarządzanie marketingiem samorządów terytorialnych z uwzględnieniem skali międzynarodowej.2h

ĆWICZENIA

1-2. Zajęcia wprowadzające – procedura racjonalnie prowadzonej działalności marketingowej - krajowej i międzynarodowej w organizacji – praca w zespołach.2h

3. Standaryzacja i dopasowywanie działań z zakresu marketingu międzynarodowego – praca w zespołach.1h

4. Kolokwium z zakresu marketingu międzynarodowego.1h

5-6. Przyswojenie zagadnień z zakresu istoty, celów i poziomów marketingu terytorialnego – praca w zespołach.2h

7. Ćwiczenie w zespołach – pozycjonowanie JST w oparciu o metodę rybiego szkieletu i mapy percepcji – praca w zespołach.1h

8. Analiza terytorialnego marketingu mix – praca w zespołach.1h

9. Charakterystyka działań promocyjnych dla wybranej jednostki samorządu terytorialnego – praca w zespołach.1h

10. Wybrane elementy zarządzania marketingiem samorządowym w praktyce – praca w zespołach.1h

11- 13. Prezentacja prac zaliczeniowych.3h

14.Kolokwium zaliczeniowe.1h

15. Poprawa kolokwium, zaliczenie przedmiotu i podsumowanie zajęć.1h

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA

Podstawowa:

1. Kreowanie wizerunku miejsca w koncepcji marketingu terytorialnego, monografia pod red. K. Łazorko i A. Niedzielskiej, publikacja polska, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011.

2. Kotler Ph, Armstrong G., J. Saunders, Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, rozdział 5 – Rynek globalny.

Uzupełniająca:

1. Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2013.

2. Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk KPZK, Tom CXVI, Warszawa 2006.

3. Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, red. A. Szromnik, edu-Libri, Warszawa 2015.

4. Duczkowska-Piasecka M., Marketing terytorialny: jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin, Warszawa 2013.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-06-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Zaliczenie
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów z zasadami, metodami i narzędziami oddziaływania marketingu samorządowego na docelowe audytoria krajowe i międzynarodowe.

C2.Wykształcenie u studentów umiejętności posługiwania się zasadami, metodami i narzędziami oddziaływania marketingu samorządowego na docelowe audytoria krajowe i międzynarodowe.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student posiada wiedzę na temat funkcjonowania samorządów terytorialnych.

2. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania jednostkami samorządowymi.

3. Student posiada wiedzę z zakresu ekonomiki miast i regionów.

4. Student posiada wiedzę z zakresu strategii rozwoju gminy.

5. Student umie wyjaśnić podstawowe pojęcia związane z funkcjonowaniem organizacji na rynku międzynarodowym.

6. Student ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu.

Literatura:

Podstawowa:

1. Kreowanie wizerunku miejsca w koncepcji marketingu terytorialnego, monografia pod red. K. Łazorko i A. Niedzielskiej, publikacja polska, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011.

2. Kotler Ph, Armstrong G., J. Saunders, Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, rozdział 5 – Rynek globalny.

Uzupełniająca:

1. Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2013.

2. Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk KPZK, Tom CXVI, Warszawa 2006.

3. Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, red. A. Szromnik, edu-Libri, Warszawa 2015.

4. Duczkowska-Piasecka M., Marketing terytorialny: jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin, Warszawa 2013.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-06-12
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Zaliczenie
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów z zasadami, metodami i narzędziami oddziaływania marketingu samorządowego na docelowe audytoria krajowe i międzynarodowe.

C2.Wykształcenie u studentów umiejętności posługiwania się zasadami, metodami i narzędziami oddziaływania marketingu samorządowego na docelowe audytoria krajowe i międzynarodowe.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student posiada wiedzę na temat funkcjonowania samorządów terytorialnych.

2. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania jednostkami samorządowymi.

3. Student posiada wiedzę z zakresu ekonomiki miast i regionów.

4. Student posiada wiedzę z zakresu strategii rozwoju gminy.

5. Student umie wyjaśnić podstawowe pojęcia związane z funkcjonowaniem organizacji na rynku międzynarodowym.

6. Student ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu.

Literatura:

Podstawowa:

1. Kreowanie wizerunku miejsca w koncepcji marketingu terytorialnego, monografia pod red. K. Łazorko i A. Niedzielskiej, publikacja polska, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011.

2. Kotler Ph, Armstrong G., J. Saunders, Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, rozdział 5 – Rynek globalny.

Uzupełniająca:

1. Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2013.

2. Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk KPZK, Tom CXVI, Warszawa 2006.

3. Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, red. A. Szromnik, edu-Libri, Warszawa 2015.

4. Duczkowska-Piasecka M., Marketing terytorialny: jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin, Warszawa 2013.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-06-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów z zasadami, metodami i narzędziami oddziaływania marketingu samorządowego na docelowe audytoria krajowe i międzynarodowe.

C2.Wykształcenie u studentów umiejętności posługiwania się zasadami, metodami i narzędziami oddziaływania marketingu samorządowego na docelowe audytoria krajowe i międzynarodowe.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student posiada wiedzę na temat funkcjonowania samorządów terytorialnych.

2. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania jednostkami samorządowymi.

3. Student posiada wiedzę z zakresu ekonomiki miast i regionów.

4. Student posiada wiedzę z zakresu strategii rozwoju gminy.

5. Student umie wyjaśnić podstawowe pojęcia związane z funkcjonowaniem organizacji na rynku międzynarodowym.

6. Student ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu.

Literatura:

Podstawowa:

1. Kreowanie wizerunku miejsca w koncepcji marketingu terytorialnego, monografia pod red. K. Łazorko i A. Niedzielskiej, publikacja polska, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011.

2. Kotler Ph, Armstrong G., J. Saunders, Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, rozdział 5 – Rynek globalny.

Uzupełniająca:

1. Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2013.

2. Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk KPZK, Tom CXVI, Warszawa 2006.

3. Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, red. A. Szromnik, edu-Libri, Warszawa 2015.

4. Duczkowska-Piasecka M., Marketing terytorialny: jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin, Warszawa 2013.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-06-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów z zasadami, metodami i narzędziami oddziaływania marketingu samorządowego na docelowe audytoria krajowe i międzynarodowe.

C2.Wykształcenie u studentów umiejętności posługiwania się zasadami, metodami i narzędziami oddziaływania marketingu samorządowego na docelowe audytoria krajowe i międzynarodowe.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student posiada wiedzę na temat funkcjonowania samorządów terytorialnych.

2. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania jednostkami samorządowymi.

3. Student posiada wiedzę z zakresu ekonomiki miast i regionów.

4. Student posiada wiedzę z zakresu strategii rozwoju gminy.

5. Student umie wyjaśnić podstawowe pojęcia związane z funkcjonowaniem organizacji na rynku międzynarodowym.

6. Student ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu.

Literatura:

Podstawowa:

1. Kreowanie wizerunku miejsca w koncepcji marketingu terytorialnego, monografia pod red. K. Łazorko i A. Niedzielskiej, publikacja polska, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011.

2. Kotler Ph, Armstrong G., J. Saunders, Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, rozdział 5 – Rynek globalny.

Uzupełniająca:

1. Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2013.

2. Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk KPZK, Tom CXVI, Warszawa 2006.

3. Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, red. A. Szromnik, edu-Libri, Warszawa 2015.

4. Duczkowska-Piasecka M., Marketing terytorialny: jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin, Warszawa 2013.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów z zasadami, metodami i narzędziami oddziaływania marketingu samorządowego na docelowe audytoria krajowe i międzynarodowe.

C2.Wykształcenie u studentów umiejętności posługiwania się zasadami, metodami i narzędziami oddziaływania marketingu samorządowego na docelowe audytoria krajowe i międzynarodowe.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student posiada wiedzę na temat funkcjonowania samorządów terytorialnych.

2. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania jednostkami samorządowymi.

3. Student posiada wiedzę z zakresu ekonomiki miast i regionów.

4. Student posiada wiedzę z zakresu strategii rozwoju gminy.

5. Student umie wyjaśnić podstawowe pojęcia związane z funkcjonowaniem organizacji na rynku międzynarodowym.

6. Student ma podstawową wiedzę z zakresu marketingu.

Literatura:

Podstawowa:

1. Kreowanie wizerunku miejsca w koncepcji marketingu terytorialnego, monografia pod red. K. Łazorko i A. Niedzielskiej, publikacja polska, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011.

2. Kotler Ph, Armstrong G., J. Saunders, Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, rozdział 5 – Rynek globalny.

Uzupełniająca:

1. Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2013.

2. Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk KPZK, Tom CXVI, Warszawa 2006.

3. Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, red. A. Szromnik, edu-Libri, Warszawa 2015.

4. Duczkowska-Piasecka M., Marketing terytorialny: jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin, Warszawa 2013.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)