Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing społeczny E

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-Z-D2-MS-MZP-E-04
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing społeczny E
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: WZ Przedmioty obowiązkowe Zarządzanie II stopień sem 4. PiZMSP
WZ Przedmioty obowiązkowe Zarządzanie II stopień sem 4. ZMDP
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 7.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Sem. letni roku 2011/2012" (zakończony)

Okres: 2012-02-20 - 2012-06-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-20 - 2017-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Krukowska-Miler
Prowadzący grup: Agata Krukowska-Miler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-06-12
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie zagadnień dotyczących marketingu społecznego.

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingu społecznego w praktyce gospodarczej.

C3. Zaprezentowanie funkcji i technik marketingu społecznego zarówno w organizacji pozarządowej, instytucji publicznej jak i prywatnej firmie.

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić na czym opierają się założenia orientacji marketingowej.

2. Student potrafi określić procedurę postępowania w zarządzaniu marketingowym.

3. Student potrafi określić założenia metodologiczne oraz przygotować narzędzie badawcze dla dowolnego celu badań marketingowych realizowanych na rynku B2C.

4. Student zna kryteria segmentacyjne i potrafi przeprowadzić procedurę segmentacyjną dla dowolnego rynku B2C.

5. Student potrafi przygotować analizę portfolio organizacji.

6. Student potrafi określić etap cyklu życia, w którym znajduje się produkt i wskazać dla tej fazy działania marketingowe, które powinny być stosowane.

7. Student potrafi dostosować strategię cenową dla określonego produktu.

8. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię dystrybucyjną dla produktu/grupy produktów.

9. Student potrafi określić założenia i dobrać narzędzia na potrzeby kampanii promocyjnej.

10. Student zna procedurę planowania marketingowego.

Pełny opis:

WYKŁADY

1. Ewolucja pojęcia marketingu. Nowoczesne trendy w marketingu. Koncepcja marketingu społecznego. Uwarunkowania rozwoju marketingu społecznego w skali mikro i makrootoczenia.2h

2.Marketing społeczny a marketing komercyjny.2h

3.Koncepcja marketingu zaangażowanego społecznie. Marketing społeczny z perspektywy przedsiębiorstw, organizacji społecznych i mediów..2h

4. Etapy przygotowania kampanii społecznych.2h

5. Rola SIM w marketingu społecznym.2h

6. Segmentacja i zachowania odbiorców kampanii społecznych.2h

7. Koncepcja marketingu – mix w marketingu społecznym. Produkt.2h

8. Pojęcie ceny w marketingu społecznym.2h

9. Pojęcie dystrybucji/miejsca w marketingu społecznym.2h

10. Promocja projektów społecznych, czI.2h

11. Promocja projektów społecznych, czII.2h

12. Reklama niekomercyjna.2h

13. Zasady zarządzania wolontariuszami.2

14.Typy kampanii społecznych, przykłady.2h

15. Typy kampanii społecznych, przykłady.2h

ĆWICZENIA

1. Zajęcia wprowadzające. Koncepcja marketingu społecznego.2h

2.Czynniki otoczenia determinujące kształt kampanii społecznych.2h

3. Marketing społeczny a marketing zaangażowany społecznie. Kampanie komercyjne a kampanie społeczne.2h

4. Postrzeganie kampanii społecznych przez różne podmioty na rynku. Przygotowanie kampanii społecznych.2h

5. Projekt badań na potrzeby kampanii społecznej. Możliwości wykorzystania wywiadu marketingowego.2h

6. Odbiorcy kampanii społecznych – charakterystyka.2

7. Projekt produktu.2h

8. Założenia dotyczące ceny/kosztów kampanii.2h

9. Założenia dotyczące miejsca/dystrybucji.2h

10. Projekt kampanii PR.2h

11. Projekt możliwości wykorzystania pozostałych instrumentów promocji mix (z wyjątkiem reklamy).2h

12. Projekt kampanii reklamowej.2h

13. Zarządzanie wolontariuszami w kampaniach społecznych.2h

14. Prezentacja zaprojektowanych kampanii społecznych.2h

15. Prezentacja zaprojektowanych kampanii społecznych, c.d..2h

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA

1. Nogeć J., Spychała P., Dejnaka A., Iwankiewicz-Rak B., Marketing społeczny w organizacjach komercyjnych i non profit, Wyższa Szkoła Bakowa, Poznań 2013.

2. Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, P. Wasilewski (red.),2008

3. Marketing społeczny oraz perspektywy jego rozwoju na świecie, A. Pabian (red.), Częstochowa 2009

4. Drabik I., Limański A., Marketing organizacji non-profit, Difin, Warszawa 2007, s.78

5. Bogunia-Borowska M., Koncepcja marketingu społecznego, „Marketing i Rynek”, nr 2, 2001.

6. Golik-Górecka G., Marketing społeczny – istota i warunki wdrażania, [w:] Ekspansja czy regres marketingu? PWE, Warszawa 2006.

7. Jaciennik B., Perspektywy marketingu społecznego w Polsce, na: www.psychologia.edu.pl

8. Łobanowski A., Marketing społeczny – odpowiedzialne sponsorowanie, na: www.sponsoring.pl.

9. Rok B., System społecznej odpowiedzialności w praktyce zarządzania, na: www.cebi.pl.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

1. Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002 – rozdział 2 – Marketing i społeczeństwo

2. E. Michalski, Marketing, podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

3. H. Mruk, B. Pilarczyk, H. Szulce, Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, AE w Poznaniu, Poznań 2007.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-06-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Pikuła-Małachowska
Prowadzący grup: Joanna Pikuła-Małachowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie zagadnień dotyczących marketingu społecznego.

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingu społecznego w praktyce gospodarczej.

C3. Zaprezentowanie funkcji i technik marketingu społecznego zarówno w organizacji pozarządowej, instytucji publicznej jak i prywatnej firmie.

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić na czym opierają się założenia orientacji marketingowej.

2. Student potrafi określić procedurę postępowania w zarządzaniu marketingowym.

3. Student potrafi określić założenia metodologiczne oraz przygotować narzędzie badawcze dla dowolnego celu badań marketingowych realizowanych na rynku B2C.

4. Student zna kryteria segmentacyjne i potrafi przeprowadzić procedurę segmentacyjną dla dowolnego rynku B2C.

5. Student potrafi przygotować analizę portfolio organizacji.

6. Student potrafi określić etap cyklu życia, w którym znajduje się produkt i wskazać dla tej fazy działania marketingowe, które powinny być stosowane.

7. Student potrafi dostosować strategię cenową dla określonego produktu.

8. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię dystrybucyjną dla produktu/grupy produktów.

9. Student potrafi określić założenia i dobrać narzędzia na potrzeby kampanii promocyjnej.

10. Student zna procedurę planowania marketingowego.

Pełny opis:

WYKŁADY

1. Ewolucja pojęcia marketingu. Nowoczesne trendy w marketingu. Koncepcja marketingu społecznego. Uwarunkowania rozwoju marketingu społecznego w skali mikro i makrootoczenia.2h

2.Marketing społeczny a marketing komercyjny.2h

3.Koncepcja marketingu zaangażowanego społecznie. Marketing społeczny z perspektywy przedsiębiorstw, organizacji społecznych i mediów..2h

4. Etapy przygotowania kampanii społecznych.2h

5. Rola SIM w marketingu społecznym.2h

6. Segmentacja i zachowania odbiorców kampanii społecznych.2h

7. Koncepcja marketingu – mix w marketingu społecznym. Produkt.2h

8. Pojęcie ceny w marketingu społecznym.2h

9. Pojęcie dystrybucji/miejsca w marketingu społecznym.2h

10. Promocja projektów społecznych, czI.2h

11. Promocja projektów społecznych, czII.2h

12. Reklama niekomercyjna.2h

13. Zasady zarządzania wolontariuszami.2

14.Typy kampanii społecznych, przykłady.2h

15. Typy kampanii społecznych, przykłady.2h

ĆWICZENIA

1. Zajęcia wprowadzające. Koncepcja marketingu społecznego.2h

2.Czynniki otoczenia determinujące kształt kampanii społecznych.2h

3. Marketing społeczny a marketing zaangażowany społecznie. Kampanie komercyjne a kampanie społeczne.2h

4. Postrzeganie kampanii społecznych przez różne podmioty na rynku. Przygotowanie kampanii społecznych.2h

5. Projekt badań na potrzeby kampanii społecznej. Możliwości wykorzystania wywiadu marketingowego.2h

6. Odbiorcy kampanii społecznych – charakterystyka.2

7. Projekt produktu.2h

8. Założenia dotyczące ceny/kosztów kampanii.2h

9. Założenia dotyczące miejsca/dystrybucji.2h

10. Projekt kampanii PR.2h

11. Projekt możliwości wykorzystania pozostałych instrumentów promocji mix (z wyjątkiem reklamy).2h

12. Projekt kampanii reklamowej.2h

13. Zarządzanie wolontariuszami w kampaniach społecznych.2h

14. Prezentacja zaprojektowanych kampanii społecznych.2h

15. Prezentacja zaprojektowanych kampanii społecznych, c.d..2h

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA

1. Nogeć J., Spychała P., Dejnaka A., Iwankiewicz-Rak B., Marketing społeczny w organizacjach komercyjnych i non profit, Wyższa Szkoła Bakowa, Poznań 2013.

2. Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, P. Wasilewski (red.),2008

3. Marketing społeczny oraz perspektywy jego rozwoju na świecie, A. Pabian (red.), Częstochowa 2009

4. Drabik I., Limański A., Marketing organizacji non-profit, Difin, Warszawa 2007, s.78

5. Bogunia-Borowska M., Koncepcja marketingu społecznego, „Marketing i Rynek”, nr 2, 2001.

6. Golik-Górecka G., Marketing społeczny – istota i warunki wdrażania, [w:] Ekspansja czy regres marketingu? PWE, Warszawa 2006.

7. Jaciennik B., Perspektywy marketingu społecznego w Polsce, na: www.psychologia.edu.pl

8. Łobanowski A., Marketing społeczny – odpowiedzialne sponsorowanie, na: www.sponsoring.pl.

9. Rok B., System społecznej odpowiedzialności w praktyce zarządzania, na: www.cebi.pl.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

1. Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002 – rozdział 2 – Marketing i społeczeństwo

2. E. Michalski, Marketing, podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

3. H. Mruk, B. Pilarczyk, H. Szulce, Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, AE w Poznaniu, Poznań 2007.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-06-12
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Pikuła-Małachowska
Prowadzący grup: Joanna Pikuła-Małachowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie zagadnień dotyczących marketingu społecznego.

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingu społecznego w praktyce gospodarczej.

C3. Zaprezentowanie funkcji i technik marketingu społecznego zarówno w organizacji pozarządowej, instytucji publicznej jak i prywatnej firmie.

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić na czym opierają się założenia orientacji marketingowej.

2. Student potrafi określić procedurę postępowania w zarządzaniu marketingowym.

3. Student potrafi określić założenia metodologiczne oraz przygotować narzędzie badawcze dla dowolnego celu badań marketingowych realizowanych na rynku B2C.

4. Student zna kryteria segmentacyjne i potrafi przeprowadzić procedurę segmentacyjną dla dowolnego rynku B2C.

5. Student potrafi przygotować analizę portfolio organizacji.

6. Student potrafi określić etap cyklu życia, w którym znajduje się produkt i wskazać dla tej fazy działania marketingowe, które powinny być stosowane.

7. Student potrafi dostosować strategię cenową dla określonego produktu.

8. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię dystrybucyjną dla produktu/grupy produktów.

9. Student potrafi określić założenia i dobrać narzędzia na potrzeby kampanii promocyjnej.

10. Student zna procedurę planowania marketingowego.

Pełny opis:

WYKŁADY

1. Ewolucja pojęcia marketingu. Nowoczesne trendy w marketingu. Koncepcja marketingu społecznego. Uwarunkowania rozwoju marketingu społecznego w skali mikro i makrootoczenia.2h

2.Marketing społeczny a marketing komercyjny.2h

3.Koncepcja marketingu zaangażowanego społecznie. Marketing społeczny z perspektywy przedsiębiorstw, organizacji społecznych i mediów..2h

4. Etapy przygotowania kampanii społecznych.2h

5. Rola SIM w marketingu społecznym.2h

6. Segmentacja i zachowania odbiorców kampanii społecznych.2h

7. Koncepcja marketingu – mix w marketingu społecznym. Produkt.2h

8. Pojęcie ceny w marketingu społecznym.2h

9. Pojęcie dystrybucji/miejsca w marketingu społecznym.2h

10. Promocja projektów społecznych, czI.2h

11. Promocja projektów społecznych, czII.2h

12. Reklama niekomercyjna.2h

13. Zasady zarządzania wolontariuszami.2

14.Typy kampanii społecznych, przykłady.2h

15. Typy kampanii społecznych, przykłady.2h

ĆWICZENIA

1. Zajęcia wprowadzające. Koncepcja marketingu społecznego.2h

2.Czynniki otoczenia determinujące kształt kampanii społecznych.2h

3. Marketing społeczny a marketing zaangażowany społecznie. Kampanie komercyjne a kampanie społeczne.2h

4. Postrzeganie kampanii społecznych przez różne podmioty na rynku. Przygotowanie kampanii społecznych.2h

5. Projekt badań na potrzeby kampanii społecznej. Możliwości wykorzystania wywiadu marketingowego.2h

6. Odbiorcy kampanii społecznych – charakterystyka.2

7. Projekt produktu.2h

8. Założenia dotyczące ceny/kosztów kampanii.2h

9. Założenia dotyczące miejsca/dystrybucji.2h

10. Projekt kampanii PR.2h

11. Projekt możliwości wykorzystania pozostałych instrumentów promocji mix (z wyjątkiem reklamy).2h

12. Projekt kampanii reklamowej.2h

13. Zarządzanie wolontariuszami w kampaniach społecznych.2h

14. Prezentacja zaprojektowanych kampanii społecznych.2h

15. Prezentacja zaprojektowanych kampanii społecznych, c.d..2h

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA

1. Nogeć J., Spychała P., Dejnaka A., Iwankiewicz-Rak B., Marketing społeczny w organizacjach komercyjnych i non profit, Wyższa Szkoła Bakowa, Poznań 2013.

2. Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, P. Wasilewski (red.),2008

3. Marketing społeczny oraz perspektywy jego rozwoju na świecie, A. Pabian (red.), Częstochowa 2009

4. Drabik I., Limański A., Marketing organizacji non-profit, Difin, Warszawa 2007, s.78

5. Bogunia-Borowska M., Koncepcja marketingu społecznego, „Marketing i Rynek”, nr 2, 2001.

6. Golik-Górecka G., Marketing społeczny – istota i warunki wdrażania, [w:] Ekspansja czy regres marketingu? PWE, Warszawa 2006.

7. Jaciennik B., Perspektywy marketingu społecznego w Polsce, na: www.psychologia.edu.pl

8. Łobanowski A., Marketing społeczny – odpowiedzialne sponsorowanie, na: www.sponsoring.pl.

9. Rok B., System społecznej odpowiedzialności w praktyce zarządzania, na: www.cebi.pl.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

1. Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002 – rozdział 2 – Marketing i społeczeństwo

2. E. Michalski, Marketing, podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

3. H. Mruk, B. Pilarczyk, H. Szulce, Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, AE w Poznaniu, Poznań 2007.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-06-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Pikuła-Małachowska
Prowadzący grup: Joanna Pikuła-Małachowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie zagadnień dotyczących marketingu społecznego.

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingu społecznego w praktyce gospodarczej.

C3. Zaprezentowanie funkcji i technik marketingu społecznego zarówno w organizacji pozarządowej, instytucji publicznej jak i prywatnej firmie.

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić na czym opierają się założenia orientacji marketingowej.

2. Student potrafi określić procedurę postępowania w zarządzaniu marketingowym.

3. Student potrafi określić założenia metodologiczne oraz przygotować narzędzie badawcze dla dowolnego celu badań marketingowych realizowanych na rynku B2C.

4. Student zna kryteria segmentacyjne i potrafi przeprowadzić procedurę segmentacyjną dla dowolnego rynku B2C.

5. Student potrafi przygotować analizę portfolio organizacji.

6. Student potrafi określić etap cyklu życia, w którym znajduje się produkt i wskazać dla tej fazy działania marketingowe, które powinny być stosowane.

7. Student potrafi dostosować strategię cenową dla określonego produktu.

8. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię dystrybucyjną dla produktu/grupy produktów.

9. Student potrafi określić założenia i dobrać narzędzia na potrzeby kampanii promocyjnej.

10. Student zna procedurę planowania marketingowego.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić na czym opierają się założenia orientacji marketingowej.

2. Student potrafi określić procedurę postępowania w zarządzaniu marketingowym.

3. Student potrafi określić założenia metodologiczne oraz przygotować narzędzie badawcze dla dowolnego celu badań marketingowych realizowanych na rynku B2C.

4. Student zna kryteria segmentacyjne i potrafi przeprowadzić procedurę segmentacyjną dla dowolnego rynku B2C.

5. Student potrafi przygotować analizę portfolio organizacji.

6. Student potrafi określić etap cyklu życia, w którym znajduje się produkt i wskazać dla tej fazy działania marketingowe, które powinny być stosowane.

7. Student potrafi dostosować strategię cenową dla określonego produktu.

8. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię dystrybucyjną dla produktu/grupy produktów.

9. Student potrafi określić założenia i dobrać narzędzia na potrzeby kampanii promocyjnej.

10. Student zna procedurę planowania marketingowego.

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA

1. Nogeć J., Spychała P., Dejnaka A., Iwankiewicz-Rak B., Marketing społeczny w organizacjach komercyjnych i non profit, Wyższa Szkoła Bakowa, Poznań 2013.

2. Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, P. Wasilewski (red.),2008

3. Marketing społeczny oraz perspektywy jego rozwoju na świecie, A. Pabian (red.), Częstochowa 2009

4. Drabik I., Limański A., Marketing organizacji non-profit, Difin, Warszawa 2007, s.78

5. Bogunia-Borowska M., Koncepcja marketingu społecznego, „Marketing i Rynek”, nr 2, 2001.

6. Golik-Górecka G., Marketing społeczny – istota i warunki wdrażania, [w:] Ekspansja czy regres marketingu? PWE, Warszawa 2006.

7. Jaciennik B., Perspektywy marketingu społecznego w Polsce, na: www.psychologia.edu.pl

8. Łobanowski A., Marketing społeczny – odpowiedzialne sponsorowanie, na: www.sponsoring.pl.

9. Rok B., System społecznej odpowiedzialności w praktyce zarządzania, na: www.cebi.pl.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

1. Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002 – rozdział 2 – Marketing i społeczeństwo

2. E. Michalski, Marketing, podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

3. H. Mruk, B. Pilarczyk, H. Szulce, Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, AE w Poznaniu, Poznań 2007.

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-06-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie zagadnień dotyczących marketingu społecznego.

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingu społecznego w praktyce gospodarczej.

C3. Zaprezentowanie funkcji i technik marketingu społecznego zarówno w organizacji pozarządowej, instytucji publicznej jak i prywatnej firmie.

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić na czym opierają się założenia orientacji marketingowej.

2. Student potrafi określić procedurę postępowania w zarządzaniu marketingowym.

3. Student potrafi określić założenia metodologiczne oraz przygotować narzędzie badawcze dla dowolnego celu badań marketingowych realizowanych na rynku B2C.

4. Student zna kryteria segmentacyjne i potrafi przeprowadzić procedurę segmentacyjną dla dowolnego rynku B2C.

5. Student potrafi przygotować analizę portfolio organizacji.

6. Student potrafi określić etap cyklu życia, w którym znajduje się produkt i wskazać dla tej fazy działania marketingowe, które powinny być stosowane.

7. Student potrafi dostosować strategię cenową dla określonego produktu.

8. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię dystrybucyjną dla produktu/grupy produktów.

9. Student potrafi określić założenia i dobrać narzędzia na potrzeby kampanii promocyjnej.

10. Student zna procedurę planowania marketingowego.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić na czym opierają się założenia orientacji marketingowej.

2. Student potrafi określić procedurę postępowania w zarządzaniu marketingowym.

3. Student potrafi określić założenia metodologiczne oraz przygotować narzędzie badawcze dla dowolnego celu badań marketingowych realizowanych na rynku B2C.

4. Student zna kryteria segmentacyjne i potrafi przeprowadzić procedurę segmentacyjną dla dowolnego rynku B2C.

5. Student potrafi przygotować analizę portfolio organizacji.

6. Student potrafi określić etap cyklu życia, w którym znajduje się produkt i wskazać dla tej fazy działania marketingowe, które powinny być stosowane.

7. Student potrafi dostosować strategię cenową dla określonego produktu.

8. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię dystrybucyjną dla produktu/grupy produktów.

9. Student potrafi określić założenia i dobrać narzędzia na potrzeby kampanii promocyjnej.

10. Student zna procedurę planowania marketingowego.

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA

1. Nogeć J., Spychała P., Dejnaka A., Iwankiewicz-Rak B., Marketing społeczny w organizacjach komercyjnych i non profit, Wyższa Szkoła Bakowa, Poznań 2013.

2. Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, P. Wasilewski (red.),2008

3. Marketing społeczny oraz perspektywy jego rozwoju na świecie, A. Pabian (red.), Częstochowa 2009

4. Drabik I., Limański A., Marketing organizacji non-profit, Difin, Warszawa 2007, s.78

5. Bogunia-Borowska M., Koncepcja marketingu społecznego, „Marketing i Rynek”, nr 2, 2001.

6. Golik-Górecka G., Marketing społeczny – istota i warunki wdrażania, [w:] Ekspansja czy regres marketingu? PWE, Warszawa 2006.

7. Jaciennik B., Perspektywy marketingu społecznego w Polsce, na: www.psychologia.edu.pl

8. Łobanowski A., Marketing społeczny – odpowiedzialne sponsorowanie, na: www.sponsoring.pl.

9. Rok B., System społecznej odpowiedzialności w praktyce zarządzania, na: www.cebi.pl.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

1. Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002 – rozdział 2 – Marketing i społeczeństwo

2. E. Michalski, Marketing, podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

3. H. Mruk, B. Pilarczyk, H. Szulce, Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, AE w Poznaniu, Poznań 2007.

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Widawska-Stanisz
Prowadzący grup: Agnieszka Widawska-Stanisz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-2 (2024-03-22)