Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing w turystyce

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-ZTS-D1-MT-03
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing w turystyce
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: WZ Przedmioty obowiązkowe Zarządzanie w turystyce i sporcie s. 3
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Sobociński, Izabella Sowier-Kasprzyk
Prowadzący grup: Izabella Sowier-Kasprzyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Zaliczenie
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych zagadnień dotyczących istoty marketingu w turystyce.

C2. Umiejętność tworzenia założeń strategii marketingowej w turystyce w warunkach rosnącej konkurencji rynkowej.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

Student zna podstawowe zagadnienia dotyczące działalności rynkowej, mechanizmy rynkowe.

Student potrafi wyjaśnić czego dotyczy marketing oraz zna podstawowe pojęcia z zakresu tej tematyki.

Student potrafi scharakteryzować pojęcie usługi turystycznej.

Student potrafi przedstawić podstawowe instrumenty marketingu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Marketing w turystyce i rekreacji, pod red. A.Panasiuk, PWN, Warszawa 2013.

Uwarunkowania i perspektywy rozwoju przedsiębiorstw turystycznych pod red. E.Lipianin-Zontek, WATH, Bielso-Biała, 2015.

Ph. Kotler, Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Business, 2017.

Literatura uzupełniająca:

B.Goranczewski, A.Szeliga-Kowalczyk, Jakość usług turystycznych i rekreacyjnych: ujęcie holistyczne, CeDeWu, 2015.

K.Łazorko, Subprodukt rekreacyjno-sportowy w marketingu miejsc, Zeszyty Naukowe Problemy Usług, Iniwersystet Szczeciński, 2011, s.367-380.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Widawska-Stanisz
Prowadzący grup: Agnieszka Widawska-Stanisz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych zagadnień dotyczących istoty marketingu w turystyce.

C2. Umiejętność tworzenia założeń strategii marketingowej w turystyce w warunkach rosnącej konkurencji rynkowej.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student zna podstawowe zagadnienia dotyczące działalności rynkowej, mechanizmy rynkowe.

2. Student potrafi wyjaśnić czego dotyczy marketing oraz zna podstawowe pojęcia z zakresu tej tematyki.

3. Student potrafi scharakteryzować pojęcie usługi turystycznej.

4. Student potrafi przedstawić podstawowe instrumenty marketingu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Marketing w turystyce i rekreacji, pod red. A.Panasiuk, PWN, Warszawa 2013.

2. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju przedsiębiorstw turystycznych pod red. E.Lipianin-Zontek, WATH, Bielso-Biała, 2015.

3. Ph. Kotler, Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Business, 2017.

Literatura uzupełniająca:

1. B.Goranczewski, A.Szeliga-Kowalczyk, Jakość usług turystycznych i rekreacyjnych: ujęcie holistyczne, CeDeWu, 2015.

2. K.Łazorko, Subprodukt rekreacyjno-sportowy w marketingu miejsc, Zeszyty Naukowe Problemy Usług, Iniwersystet Szczeciński, 2011, s.367-380.

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Widawska-Stanisz
Prowadzący grup: Agnieszka Widawska-Stanisz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych zagadnień dotyczących istoty marketingu w turystyce.

C2. Umiejętność tworzenia założeń strategii marketingowej w turystyce w warunkach rosnącej konkurencji rynkowej.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student zna podstawowe zagadnienia dotyczące działalności rynkowej, mechanizmy rynkowe.

2. Student potrafi wyjaśnić czego dotyczy marketing oraz zna podstawowe pojęcia z zakresu tej tematyki.

3. Student potrafi scharakteryzować pojęcie usługi turystycznej.

4. Student potrafi przedstawić podstawowe instrumenty marketingu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Marketing w turystyce i rekreacji, pod red. A.Panasiuk, PWN, Warszawa 2013.

2. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju przedsiębiorstw turystycznych pod red. E.Lipianin-Zontek, WATH, Bielso-Biała, 2015.

3. Ph. Kotler, Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Business, 2017.

Literatura uzupełniająca:

1. B.Goranczewski, A.Szeliga-Kowalczyk, Jakość usług turystycznych i rekreacyjnych: ujęcie holistyczne, CeDeWu, 2015.

2. K.Łazorko, Subprodukt rekreacyjno-sportowy w marketingu miejsc, Zeszyty Naukowe Problemy Usług, Iniwersystet Szczeciński, 2011, s.367-380.

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Widawska-Stanisz
Prowadzący grup: Agnieszka Widawska-Stanisz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych zagadnień dotyczących istoty marketingu w turystyce.

C2. Umiejętność tworzenia założeń strategii marketingowej w turystyce w warunkach rosnącej konkurencji rynkowej.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student zna podstawowe zagadnienia dotyczące działalności rynkowej, mechanizmy rynkowe.

2. Student potrafi wyjaśnić czego dotyczy marketing oraz zna podstawowe pojęcia z zakresu tej tematyki.

3. Student potrafi scharakteryzować pojęcie usługi turystycznej.

4. Student potrafi przedstawić podstawowe instrumenty marketingu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Marketing w turystyce i rekreacji, pod red. A.Panasiuk, PWN, Warszawa 2013.

2. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju przedsiębiorstw turystycznych pod red. E.Lipianin-Zontek, WATH, Bielso-Biała, 2015.

3. Ph. Kotler, Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Business, 2017.

Literatura uzupełniająca:

1. B.Goranczewski, A.Szeliga-Kowalczyk, Jakość usług turystycznych i rekreacyjnych: ujęcie holistyczne, CeDeWu, 2015.

2. K.Łazorko, Subprodukt rekreacyjno-sportowy w marketingu miejsc, Zeszyty Naukowe Problemy Usług, Iniwersystet Szczeciński, 2011, s.367-380.

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych zagadnień dotyczących istoty marketingu w turystyce.

C2. Umiejętność tworzenia założeń strategii marketingowej w turystyce w warunkach rosnącej konkurencji rynkowej.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student zna podstawowe zagadnienia dotyczące działalności rynkowej, mechanizmy rynkowe.

2. Student potrafi wyjaśnić czego dotyczy marketing oraz zna podstawowe pojęcia z zakresu tej tematyki.

3. Student potrafi scharakteryzować pojęcie usługi turystycznej.

4. Student potrafi przedstawić podstawowe instrumenty marketingu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Marketing w turystyce i rekreacji, pod red. A.Panasiuk, PWN, Warszawa 2013.

2. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju przedsiębiorstw turystycznych pod red. E.Lipianin-Zontek, WATH, Bielso-Biała, 2015.

3. Ph. Kotler, Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Business, 2017.

Literatura uzupełniająca:

1. B.Goranczewski, A.Szeliga-Kowalczyk, Jakość usług turystycznych i rekreacyjnych: ujęcie holistyczne, CeDeWu, 2015.

2. K.Łazorko, Subprodukt rekreacyjno-sportowy w marketingu miejsc, Zeszyty Naukowe Problemy Usług, Iniwersystet Szczeciński, 2011, s.367-380.

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-4 (2024-07-15)