Marketing w turystyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-ZTS-D1-MT-03 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing w turystyce |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przedmioty obowiązkowe Zarządzanie w turystyce i sporcie s. 3 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Sobociński, Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Prowadzący grup: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych zagadnień dotyczących istoty marketingu w turystyce. C2. Umiejętność tworzenia założeń strategii marketingowej w turystyce w warunkach rosnącej konkurencji rynkowej. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI Student zna podstawowe zagadnienia dotyczące działalności rynkowej, mechanizmy rynkowe. Student potrafi wyjaśnić czego dotyczy marketing oraz zna podstawowe pojęcia z zakresu tej tematyki. Student potrafi scharakteryzować pojęcie usługi turystycznej. Student potrafi przedstawić podstawowe instrumenty marketingu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Marketing w turystyce i rekreacji, pod red. A.Panasiuk, PWN, Warszawa 2013. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju przedsiębiorstw turystycznych pod red. E.Lipianin-Zontek, WATH, Bielso-Biała, 2015. Ph. Kotler, Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Business, 2017. Literatura uzupełniająca: B.Goranczewski, A.Szeliga-Kowalczyk, Jakość usług turystycznych i rekreacyjnych: ujęcie holistyczne, CeDeWu, 2015. K.Łazorko, Subprodukt rekreacyjno-sportowy w marketingu miejsc, Zeszyty Naukowe Problemy Usług, Iniwersystet Szczeciński, 2011, s.367-380. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Widawska-Stanisz | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Widawska-Stanisz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych zagadnień dotyczących istoty marketingu w turystyce. C2. Umiejętność tworzenia założeń strategii marketingowej w turystyce w warunkach rosnącej konkurencji rynkowej. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawowe zagadnienia dotyczące działalności rynkowej, mechanizmy rynkowe. 2. Student potrafi wyjaśnić czego dotyczy marketing oraz zna podstawowe pojęcia z zakresu tej tematyki. 3. Student potrafi scharakteryzować pojęcie usługi turystycznej. 4. Student potrafi przedstawić podstawowe instrumenty marketingu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Marketing w turystyce i rekreacji, pod red. A.Panasiuk, PWN, Warszawa 2013. 2. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju przedsiębiorstw turystycznych pod red. E.Lipianin-Zontek, WATH, Bielso-Biała, 2015. 3. Ph. Kotler, Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Business, 2017. Literatura uzupełniająca: 1. B.Goranczewski, A.Szeliga-Kowalczyk, Jakość usług turystycznych i rekreacyjnych: ujęcie holistyczne, CeDeWu, 2015. 2. K.Łazorko, Subprodukt rekreacyjno-sportowy w marketingu miejsc, Zeszyty Naukowe Problemy Usług, Iniwersystet Szczeciński, 2011, s.367-380. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Widawska-Stanisz | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Widawska-Stanisz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych zagadnień dotyczących istoty marketingu w turystyce. C2. Umiejętność tworzenia założeń strategii marketingowej w turystyce w warunkach rosnącej konkurencji rynkowej. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawowe zagadnienia dotyczące działalności rynkowej, mechanizmy rynkowe. 2. Student potrafi wyjaśnić czego dotyczy marketing oraz zna podstawowe pojęcia z zakresu tej tematyki. 3. Student potrafi scharakteryzować pojęcie usługi turystycznej. 4. Student potrafi przedstawić podstawowe instrumenty marketingu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Marketing w turystyce i rekreacji, pod red. A.Panasiuk, PWN, Warszawa 2013. 2. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju przedsiębiorstw turystycznych pod red. E.Lipianin-Zontek, WATH, Bielso-Biała, 2015. 3. Ph. Kotler, Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Business, 2017. Literatura uzupełniająca: 1. B.Goranczewski, A.Szeliga-Kowalczyk, Jakość usług turystycznych i rekreacyjnych: ujęcie holistyczne, CeDeWu, 2015. 2. K.Łazorko, Subprodukt rekreacyjno-sportowy w marketingu miejsc, Zeszyty Naukowe Problemy Usług, Iniwersystet Szczeciński, 2011, s.367-380. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Widawska-Stanisz | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Widawska-Stanisz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych zagadnień dotyczących istoty marketingu w turystyce. C2. Umiejętność tworzenia założeń strategii marketingowej w turystyce w warunkach rosnącej konkurencji rynkowej. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawowe zagadnienia dotyczące działalności rynkowej, mechanizmy rynkowe. 2. Student potrafi wyjaśnić czego dotyczy marketing oraz zna podstawowe pojęcia z zakresu tej tematyki. 3. Student potrafi scharakteryzować pojęcie usługi turystycznej. 4. Student potrafi przedstawić podstawowe instrumenty marketingu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Marketing w turystyce i rekreacji, pod red. A.Panasiuk, PWN, Warszawa 2013. 2. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju przedsiębiorstw turystycznych pod red. E.Lipianin-Zontek, WATH, Bielso-Biała, 2015. 3. Ph. Kotler, Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Business, 2017. Literatura uzupełniająca: 1. B.Goranczewski, A.Szeliga-Kowalczyk, Jakość usług turystycznych i rekreacyjnych: ujęcie holistyczne, CeDeWu, 2015. 2. K.Łazorko, Subprodukt rekreacyjno-sportowy w marketingu miejsc, Zeszyty Naukowe Problemy Usług, Iniwersystet Szczeciński, 2011, s.367-380. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych zagadnień dotyczących istoty marketingu w turystyce. C2. Umiejętność tworzenia założeń strategii marketingowej w turystyce w warunkach rosnącej konkurencji rynkowej. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawowe zagadnienia dotyczące działalności rynkowej, mechanizmy rynkowe. 2. Student potrafi wyjaśnić czego dotyczy marketing oraz zna podstawowe pojęcia z zakresu tej tematyki. 3. Student potrafi scharakteryzować pojęcie usługi turystycznej. 4. Student potrafi przedstawić podstawowe instrumenty marketingu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Marketing w turystyce i rekreacji, pod red. A.Panasiuk, PWN, Warszawa 2013. 2. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju przedsiębiorstw turystycznych pod red. E.Lipianin-Zontek, WATH, Bielso-Biała, 2015. 3. Ph. Kotler, Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Business, 2017. Literatura uzupełniająca: 1. B.Goranczewski, A.Szeliga-Kowalczyk, Jakość usług turystycznych i rekreacyjnych: ujęcie holistyczne, CeDeWu, 2015. 2. K.Łazorko, Subprodukt rekreacyjno-sportowy w marketingu miejsc, Zeszyty Naukowe Problemy Usług, Iniwersystet Szczeciński, 2011, s.367-380. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.