Analiza strategiczna firmy rodzinnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | Wz-Z-Z1-ASF-PZMŚP-06 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Analiza strategiczna firmy rodzinnej |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przedmioty obowiązkowe 6 sem.PiZMiŚP |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kempa | |
Prowadzący grup: | Ewa Kempa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Puto | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Puto | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Puto | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Puto | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Poznanie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych w zakresie funkcjonowania firmy rodzinnej C2. Przekazanie wiedzy z zakresu analizy strategicznej współczesnego przedsiębiorstwa C3. Przekazanie wiedzy o funkcjonowaniu otoczenia współczesnego przedsiębiorstwa i jego wpływie na proces konstruowania strategii |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu podstaw zarządzania przedsiębiorstwem. 2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zarządzania strategicznego. 3. Student zna podstawowe informacje z zakresu analizy otoczenia współczesnego przedsiębiorstwa. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2016, 2. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MT Biznes, Warszawa 2010, 3. J. Jeżak, W. Popczyk, A. Winnicka-Popczyk, Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój. Difin, Warszawa 2004 4. Gierszewska G., Zarządzanie strategiczne, WSPiZ, Warszawa 2000, 5. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007, 6. Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001, 7. Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007, Uzupełniająca: 8. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007, 9. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007 10. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Puto | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Puto | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Poznanie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych w zakresie funkcjonowania firmy rodzinnej C2. Przekazanie wiedzy z zakresu analizy strategicznej współczesnego przedsiębiorstwa C3. Przekazanie wiedzy o funkcjonowaniu otoczenia współczesnego przedsiębiorstwa i jego wpływie na proces konstruowania strategii |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu podstaw zarządzania przedsiębiorstwem. 2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zarządzania strategicznego. 3. Student zna podstawowe informacje z zakresu analizy otoczenia współczesnego przedsiębiorstwa. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2016, 2. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MT Biznes, Warszawa 2010, 3. J. Jeżak, W. Popczyk, A. Winnicka-Popczyk, Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój. Difin, Warszawa 2004 4. Gierszewska G., Zarządzanie strategiczne, WSPiZ, Warszawa 2000, 5. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007, 6. Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001, 7. Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007, Uzupełniająca: 8. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007, 9. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007 10. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Puto | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Puto | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Poznanie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych w zakresie funkcjonowania firmy rodzinnej C2. Przekazanie wiedzy z zakresu analizy strategicznej współczesnego przedsiębiorstwa C3. Przekazanie wiedzy o funkcjonowaniu otoczenia współczesnego przedsiębiorstwa i jego wpływie na proces konstruowania strategii |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu podstaw zarządzania przedsiębiorstwem. 2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zarządzania strategicznego. 3. Student zna podstawowe informacje z zakresu analizy otoczenia współczesnego przedsiębiorstwa. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2016, 2. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MT Biznes, Warszawa 2010, 3. J. Jeżak, W. Popczyk, A. Winnicka-Popczyk, Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój. Difin, Warszawa 2004 4. Gierszewska G., Zarządzanie strategiczne, WSPiZ, Warszawa 2000, 5. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007, 6. Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001, 7. Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007, Uzupełniająca: 8. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007, 9. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007 10. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Puto | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Puto | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Poznanie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych w zakresie funkcjonowania firmy rodzinnej C2. Przekazanie wiedzy z zakresu analizy strategicznej współczesnego przedsiębiorstwa C3. Przekazanie wiedzy o funkcjonowaniu otoczenia współczesnego przedsiębiorstwa i jego wpływie na proces konstruowania strategii |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu podstaw zarządzania przedsiębiorstwem. 2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zarządzania strategicznego. 3. Student zna podstawowe informacje z zakresu analizy otoczenia współczesnego przedsiębiorstwa. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2016, 2. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MT Biznes, Warszawa 2010, 3. J. Jeżak, W. Popczyk, A. Winnicka-Popczyk, Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój. Difin, Warszawa 2004 4. Gierszewska G., Zarządzanie strategiczne, WSPiZ, Warszawa 2000, 5. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007, 6. Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001, 7. Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007, Uzupełniająca: 8. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007, 9. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007 10. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.