Politechnika Częstochowska - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Programowanie gier komputerowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WE-INF-D2-PR-IO-02 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Programowanie gier komputerowych
Jednostka: Wydział Elektryczny
Grupy: Przedmioty obowiazkowe 2 sem. Informatyk II stopnia studia stacjonarne, spec. IOiGK
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

C1. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych

C2. Zapoznanie studentów z pojęciami z zakresu organizacji danych w grach komputerowych, interaktywnej animacji komputerowej, dźwięku w grach komputerowych, interakcji w grach komputerowych, wydajności i optymalizacji gier komputerowych

C3. Nabycie przez studentów praktycznych umiejętności w zakresie programowania gier komputerowych.

Pełny opis:

W1-4 – Wprowadzenie do tematyki programowania gier komputerowych. Podstawowe pojęcia, gatunki gier, architektura gier komputerowych. Organizacja danych w grach komputerowych.

W5-8 – Interaktywna animacja komputerowa. Modele szkieletowe.

W9-12 – Dźwięk w grach komputerowych. Interakcja w grach komputerowych.

W13-14 – Zaawansowane techniki graficzne.

W15 – Wydajność i optymalizacja gier komputerowych.

L1-6 – Architektura silnika gry trójwymiarowej. Języki programowania w grach komputerowych.

L7-11 – Podsystem interakcji, wykrywanie i reakcja na kolizje. Oświetlenie.

L12-16 – Programowanie ruchu wirtualnej postaci, kontrolery animacji, inteligentne sterowanie ruchem i animacją.

L17-22 – Podsystem dźwięku, odgrywanie dźwięków, optymalizacja pracy z dźwiękami i muzyką.

L23-28 – Zagadnienia sieciowe w grach komputerowych, gry dla wielu graczy.

L29-30 – Kolokwium zaliczeniowe

Literatura:

Mike Geig.: Unity. Przewodnik projektanta gier. Helion Gliwice 2015

J. Matulewski i inni.: Visual Studio 2010 dla programistów C#. Helion Gliwice 2011

Ernest Adams.: Projektowanie gier. Podstawy. Helion Gliwice 2010

Giles Colborne.: Prostota i użyteczność. Projektowanie rozwiązań internetowych, mobilnych i interaktywnych, Helion Gliwice 2011

Efekty uczenia się:

EK1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych, organizacji danych w grach, wykrywania kolizji i sterowania ruchem obiektu, interaktywnej animacji komputerowej

EK2. Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko przeznaczone do programowania i tworzenia gier komputerowych

Metody i kryteria oceniania:

EK1 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych, organizacji danych w grach, wykrywania kolizji i sterowania ruchem obiektu, interaktywnej animacji komputerowej

2 Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych.

3 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych.

3.5 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych, organizacji danych w grach, interaktywnej animacji komputerowej

4 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych, organizacji danych w grach, wykrywania kolizji i sterowania ruchem obiektu, interaktywnej animacji komputerowej

4.5 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych, organizacji danych w grach, wykrywania kolizji i sterowania ruchem obiektu, interaktywnej animacji komputerowej, podaje przykłady

5 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych, organizacji danych w grach, wykrywania kolizji i sterowania ruchem obiektu, interaktywnej animacji komputerowej, podaje przykłady, proponuje własne rozwiązania.

EK2 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko przeznaczone do programowania i tworzenia gier komputerowych

2 Student nie zna i nie potrafi zastosować odpowiedniego środowiska przeznaczonego do programowania i tworzenia gier komputerowych

3 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko przeznaczone do programowania i tworzenia gier komputerowych, tworzy proste projekty.

3.5 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko przeznaczone do programowania i tworzenia gier komputerowych, tworzy projekty z interaktywną animacją.

4 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko przeznaczone do programowania i tworzenia gier komputerowych, podaje przykłady gier

4.5 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko przeznaczone do programowania i tworzenia gier komputerowych, podaje przykłady i je wykorzystuje.

5 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko przeznaczone do programowania i tworzenia gier komputerowych, podaje przykłady i proponuje własne rozwiązania.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-01-25
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Iskierka
Prowadzący grup: Sławomir Iskierka, Marcjan Nowak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Laboratorium - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - zaliczenia lub końcowy przedmiotu

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-29
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Iskierka
Prowadzący grup: Sławomir Iskierka, Marcjan Nowak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Laboratorium - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.