Programowanie gier komputerowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WE-INF-D2-PR-IO-02 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Programowanie gier komputerowych |
Jednostka: | Wydział Elektryczny |
Grupy: |
Przedmioty obowiazkowe 2 sem. Informatyk II stopnia studia stacjonarne, spec. IOiGK |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
C1. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych C2. Zapoznanie studentów z pojęciami z zakresu organizacji danych w grach komputerowych, interaktywnej animacji komputerowej, dźwięku w grach komputerowych, interakcji w grach komputerowych, wydajności i optymalizacji gier komputerowych C3. Nabycie przez studentów praktycznych umiejętności w zakresie programowania gier komputerowych. |
Pełny opis: |
W1-4 – Wprowadzenie do tematyki programowania gier komputerowych. Podstawowe pojęcia, gatunki gier, architektura gier komputerowych. Organizacja danych w grach komputerowych. W5-8 – Interaktywna animacja komputerowa. Modele szkieletowe. W9-12 – Dźwięk w grach komputerowych. Interakcja w grach komputerowych. W13-14 – Zaawansowane techniki graficzne. W15 – Wydajność i optymalizacja gier komputerowych. L1-6 – Architektura silnika gry trójwymiarowej. Języki programowania w grach komputerowych. L7-11 – Podsystem interakcji, wykrywanie i reakcja na kolizje. Oświetlenie. L12-16 – Programowanie ruchu wirtualnej postaci, kontrolery animacji, inteligentne sterowanie ruchem i animacją. L17-22 – Podsystem dźwięku, odgrywanie dźwięków, optymalizacja pracy z dźwiękami i muzyką. L23-28 – Zagadnienia sieciowe w grach komputerowych, gry dla wielu graczy. L29-30 – Kolokwium zaliczeniowe |
Literatura: |
Mike Geig.: Unity. Przewodnik projektanta gier. Helion Gliwice 2015 J. Matulewski i inni.: Visual Studio 2010 dla programistów C#. Helion Gliwice 2011 Ernest Adams.: Projektowanie gier. Podstawy. Helion Gliwice 2010 Giles Colborne.: Prostota i użyteczność. Projektowanie rozwiązań internetowych, mobilnych i interaktywnych, Helion Gliwice 2011 |
Efekty uczenia się: |
EK1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych, organizacji danych w grach, wykrywania kolizji i sterowania ruchem obiektu, interaktywnej animacji komputerowej EK2. Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko przeznaczone do programowania i tworzenia gier komputerowych |
Metody i kryteria oceniania: |
EK1 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych, organizacji danych w grach, wykrywania kolizji i sterowania ruchem obiektu, interaktywnej animacji komputerowej 2 Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych. 3 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych. 3.5 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych, organizacji danych w grach, interaktywnej animacji komputerowej 4 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych, organizacji danych w grach, wykrywania kolizji i sterowania ruchem obiektu, interaktywnej animacji komputerowej 4.5 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych, organizacji danych w grach, wykrywania kolizji i sterowania ruchem obiektu, interaktywnej animacji komputerowej, podaje przykłady 5 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu programowania gier komputerowych, gatunków gier, architektury gier komputerowych, organizacji danych w grach, wykrywania kolizji i sterowania ruchem obiektu, interaktywnej animacji komputerowej, podaje przykłady, proponuje własne rozwiązania. EK2 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko przeznaczone do programowania i tworzenia gier komputerowych 2 Student nie zna i nie potrafi zastosować odpowiedniego środowiska przeznaczonego do programowania i tworzenia gier komputerowych 3 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko przeznaczone do programowania i tworzenia gier komputerowych, tworzy proste projekty. 3.5 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko przeznaczone do programowania i tworzenia gier komputerowych, tworzy projekty z interaktywną animacją. 4 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko przeznaczone do programowania i tworzenia gier komputerowych, podaje przykłady gier 4.5 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko przeznaczone do programowania i tworzenia gier komputerowych, podaje przykłady i je wykorzystuje. 5 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko przeznaczone do programowania i tworzenia gier komputerowych, podaje przykłady i proponuje własne rozwiązania. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Iskierka | |
Prowadzący grup: | Sławomir Iskierka, Marcjan Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Laboratorium - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Iskierka | |
Prowadzący grup: | Sławomir Iskierka, Marcjan Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Laboratorium - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.