Konkurencyjność firm
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-DZP-D1-KF-04 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konkurencyjność firm |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Wz Przedmioty obowiązkowe 4 sem. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marzena Pytel-Kopczyńska | |
Prowadzący grup: | Marzena Pytel-Kopczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Poznanie sposobów kreowania przewagi konkurencyjnej firmy oraz rozwijanie umiejętności myślenia menedżerskiego przy analizie i określaniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. C2. Przygotowanie studentów do uruchomienia i prowadzenia konkurencyjnej firmy. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawy zarządzania i marketingu współczesnego przedsiębiorstwa. 2. Student potrafi przedstawić problemy z zakresu zarządzania i kierowania przedsiębiorstwem na rynku. 3. Student zna zasady rozwiązywania problemów w grupie, z wykorzystaniem case study. 4. Umiejętności w zakresie prezentacji i uczestnictwa w merytorycznej dyskusji. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Drążek Z,Niemczynowicz B. (2003): Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. PWE, Warszawa 2. Gierszewska G. (2004): Strategie przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. R.Łazarskiego, Warszawa 3. Porter M. (2000): Strategie konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa 4. Stankiewicz M.J. (2005): Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Dom Organizatora, Toruń 5. Zelek A. (2011): Strategie rozwoju przedsiębiorstw. Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 6. Bernie J., Ingram J., Kraśnicka T.: ABC współczesnych koncepcji i metod zarządzania. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2007 7. Brilman J.: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 2002 8. Górska E., Lewandowski J.: Zarządzanie i organizacja środowiska pracy. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2010. 9. Pytel-Kopczyńska M., Budowanie przewagi konkurencyjnej firmy w oparciu o kreatywność i innowacyjność [w:] Innowacyjność i kreatywność w zarządzaniu (red.) Pachura P., Ociepa-Kubicka A., Zelga-Szmidla A., Kielesińska A., Wydawnictwo Naukowe Intellect, Waleńczów, 2018. Literatura uzupełniająca: 10. Drucker P. (2006): Zarządzanie w XXI wieku. Muza S.A., Warszawa 11. Romanowska M. (2000): Strategie rozwoju i konkurencji. CIM, Warszawa 12. Sowa K. (2006): Strategie konkurencji korporacji ponadnarodowych. Difin, Warszawa |
|
Uwagi: |
1. Informacja gdzie można zapoznać się z prezentacjami do zajęć, instrukcjami do laboratorium itp. - informacje prezentowane studentom na zajęciach, jeśli wymaga tego formuła zajęć, przesyłane są droga elektroniczną na adresy e-mailowe poszczególnych grup dziekańskich, lub na wcześniejszych zajęciach doręczane w formie wydruków. 2. Informacje na temat miejsca odbywania się zajęć - informacje znajdują się na stronie internetowej wydziału. 3. Informacje na temat terminu zajęć (dzień tygodnia/ godzina) - informacje znajdują się na stronie internetowej wydziału. 4. Informacja na temat konsultacji (godziny + miejsce) - podawane są studentom na pierwszych zajęciach, znajdują się na stronie internetowej wydziału oraz w gablocie informacyjnej Katedry Informacyjnych Systemów Zarządzania |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marzena Pytel-Kopczyńska, Maciej Sobociński | |
Prowadzący grup: | Marzena Pytel-Kopczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Poznanie sposobów kreowania przewagi konkurencyjnej firmy oraz rozwijanie umiejętności myślenia menedżerskiego przy analizie i określaniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. C2. Przygotowanie studentów do uruchomienia i prowadzenia konkurencyjnej firmy. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawy zarządzania i marketingu współczesnego przedsiębiorstwa. 2. Student potrafi przedstawić problemy z zakresu zarządzania i kierowania przedsiębiorstwem na rynku. 3. Student zna zasady rozwiązywania problemów w grupie, z wykorzystaniem case study. 4. Umiejętności w zakresie prezentacji i uczestnictwa w merytorycznej dyskusji. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Drążek Z,Niemczynowicz B. (2003): Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. PWE, Warszawa 2. Gierszewska G. (2004): Strategie przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. R.Łazarskiego, Warszawa 3. Porter M. (2000): Strategie konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa 4. Stankiewicz M.J. (2005): Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Dom Organizatora, Toruń 5. Zelek A. (2011): Strategie rozwoju przedsiębiorstw. Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 6. Bernie J., Ingram J., Kraśnicka T.: ABC współczesnych koncepcji i metod zarządzania. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2007 7. Brilman J.: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 2002 8. Górska E., Lewandowski J.: Zarządzanie i organizacja środowiska pracy. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2010. 9. Pytel-Kopczyńska M., Budowanie przewagi konkurencyjnej firmy w oparciu o kreatywność i innowacyjność [w:] Innowacyjność i kreatywność w zarządzaniu (red.) Pachura P., Ociepa-Kubicka A., Zelga-Szmidla A., Kielesińska A., Wydawnictwo Naukowe Intellect, Waleńczów, 2018. Literatura uzupełniająca: 10. Drucker P. (2006): Zarządzanie w XXI wieku. Muza S.A., Warszawa 11. Romanowska M. (2000): Strategie rozwoju i konkurencji. CIM, Warszawa 12. Sowa K. (2006): Strategie konkurencji korporacji ponadnarodowych. Difin, Warszawa |
|
Uwagi: |
1. Informacja gdzie można zapoznać się z prezentacjami do zajęć, instrukcjami do laboratorium itp. - informacje prezentowane studentom na zajęciach, jeśli wymaga tego formuła zajęć, przesyłane są droga elektroniczną na adresy e-mailowe poszczególnych grup dziekańskich, lub na wcześniejszych zajęciach doręczane w formie wydruków. 2. Informacje na temat miejsca odbywania się zajęć - informacje znajdują się na stronie internetowej wydziału. 3. Informacje na temat terminu zajęć (dzień tygodnia/ godzina) - informacje znajdują się na stronie internetowej wydziału. 4. Informacja na temat konsultacji (godziny + miejsce) - podawane są studentom na pierwszych zajęciach, znajdują się na stronie internetowej wydziału oraz w gablocie informacyjnej Katedry Informacyjnych Systemów Zarządzania |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski, Katarzyna Łazorko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Poznanie sposobów kreowania przewagi konkurencyjnej firmy oraz rozwijanie umiejętności myślenia menedżerskiego przy analizie i określaniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. C2. Przygotowanie studentów do uruchomienia i prowadzenia konkurencyjnej firmy. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawy zarządzania i marketingu współczesnego przedsiębiorstwa. 2. Student potrafi przedstawić problemy z zakresu zarządzania i kierowania przedsiębiorstwem na rynku. 3. Student zna zasady rozwiązywania problemów w grupie, z wykorzystaniem case study. 4. Umiejętności w zakresie prezentacji i uczestnictwa w merytorycznej dyskusji. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Drążek Z,Niemczynowicz B. (2003): Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. PWE, Warszawa 2. Gierszewska G. (2004): Strategie przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. R.Łazarskiego, Warszawa 3. Porter M. (2000): Strategie konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa 4. Stankiewicz M.J. (2005): Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Dom Organizatora, Toruń 5. Zelek A. (2011): Strategie rozwoju przedsiębiorstw. Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 6. Bernie J., Ingram J., Kraśnicka T.: ABC współczesnych koncepcji i metod zarządzania. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2007 7. Brilman J.: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 2002 8. Górska E., Lewandowski J.: Zarządzanie i organizacja środowiska pracy. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2010. 9. Pytel-Kopczyńska M., Budowanie przewagi konkurencyjnej firmy w oparciu o kreatywność i innowacyjność [w:] Innowacyjność i kreatywność w zarządzaniu (red.) Pachura P., Ociepa-Kubicka A., Zelga-Szmidla A., Kielesińska A., Wydawnictwo Naukowe Intellect, Waleńczów, 2018. 10. Pytel-Kopczyńska M., Oleksiak P. (2019): Sustainable Age Management as an Integral Element of Corporate Social Responsibility in the Organisation, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, T.20, z.11. Literatura uzupełniająca: 11. Drucker P. (2006): Zarządzanie w XXI wieku. Muza S.A., Warszawa 12. Romanowska M. (2000): Strategie rozwoju i konkurencji. CIM, Warszawa 13. Sowa K. (2006): Strategie konkurencji korporacji ponadnarodowych. Difin, Warszawa 14. Pytel-Kopczyńska M., Oleksiak P.(2016): Zarządzanie wiedzą w organizacji (1) - ujęcie teoretyczne, Karpacki Przegląd Naukowy, nr 1 (17). 15. Pytel-Kopczyńska M., Oleksiak P.(2016): Zarządzanie wiedzą w organizacji (2) - w praktyce polskich firm, Karpacki Przegląd Naukowy, nr 2 (18). 16. Pytel-Kopczyńska M., Oleksiak P.(2016): Age Management as an Integral Part of Corporate Social Responsibility, [in:] The Role of Management Functions in Successful Enterprise Performance (eds.) Bylok F., Tangl A., Agroinform Publishing House, Budapest. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Poznanie sposobów kreowania przewagi konkurencyjnej firmy oraz rozwijanie umiejętności myślenia menedżerskiego przy analizie i określaniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. C2. Przygotowanie studentów do uruchomienia i prowadzenia konkurencyjnej firmy. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawy zarządzania i marketingu współczesnego przedsiębiorstwa. 2. Student potrafi przedstawić problemy z zakresu zarządzania i kierowania przedsiębiorstwem na rynku. 3. Student zna zasady rozwiązywania problemów w grupie, z wykorzystaniem case study. 4. Umiejętności w zakresie prezentacji i uczestnictwa w merytorycznej dyskusji. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Drążek Z,Niemczynowicz B. (2003): Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. PWE, Warszawa 2. Gierszewska G. (2004): Strategie przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. R.Łazarskiego, Warszawa 3. Porter M. (2000): Strategie konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa 4. Stankiewicz M.J. (2005): Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Dom Organizatora, Toruń 5. Zelek A. (2011): Strategie rozwoju przedsiębiorstw. Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 6. Bernie J., Ingram J., Kraśnicka T.: ABC współczesnych koncepcji i metod zarządzania. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2007 7. Brilman J.: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 2002 8. Górska E., Lewandowski J.: Zarządzanie i organizacja środowiska pracy. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2010. 9. Pytel-Kopczyńska M., Budowanie przewagi konkurencyjnej firmy w oparciu o kreatywność i innowacyjność [w:] Innowacyjność i kreatywność w zarządzaniu (red.) Pachura P., Ociepa-Kubicka A., Zelga-Szmidla A., Kielesińska A., Wydawnictwo Naukowe Intellect, Waleńczów, 2018. 10. Pytel-Kopczyńska M., Oleksiak P. (2019): Sustainable Age Management as an Integral Element of Corporate Social Responsibility in the Organisation, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, T.20, z.11. Literatura uzupełniająca: 11. Drucker P. (2006): Zarządzanie w XXI wieku. Muza S.A., Warszawa 12. Romanowska M. (2000): Strategie rozwoju i konkurencji. CIM, Warszawa 13. Sowa K. (2006): Strategie konkurencji korporacji ponadnarodowych. Difin, Warszawa 14. Pytel-Kopczyńska M., Oleksiak P.(2016): Zarządzanie wiedzą w organizacji (1) - ujęcie teoretyczne, Karpacki Przegląd Naukowy, nr 1 (17). 15. Pytel-Kopczyńska M., Oleksiak P.(2016): Zarządzanie wiedzą w organizacji (2) - w praktyce polskich firm, Karpacki Przegląd Naukowy, nr 2 (18). 16. Pytel-Kopczyńska M., Oleksiak P.(2016): Age Management as an Integral Part of Corporate Social Responsibility, [in:] The Role of Management Functions in Successful Enterprise Performance (eds.) Bylok F., Tangl A., Agroinform Publishing House, Budapest. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Poznanie sposobów kreowania przewagi konkurencyjnej firmy oraz rozwijanie umiejętności myślenia menedżerskiego przy analizie i określaniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. C2. Przygotowanie studentów do uruchomienia i prowadzenia konkurencyjnej firmy. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawy zarządzania i marketingu współczesnego przedsiębiorstwa. 2. Student potrafi przedstawić problemy z zakresu zarządzania i kierowania przedsiębiorstwem na rynku. 3. Student zna zasady rozwiązywania problemów w grupie, z wykorzystaniem case study. 4. Umiejętności w zakresie prezentacji i uczestnictwa w merytorycznej dyskusji. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Drążek Z,Niemczynowicz B. (2003): Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. PWE, Warszawa 2. Gierszewska G. (2004): Strategie przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. R.Łazarskiego, Warszawa 3. Porter M. (2000): Strategie konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa 4. Stankiewicz M.J. (2005): Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Dom Organizatora, Toruń 5. Zelek A. (2011): Strategie rozwoju przedsiębiorstw. Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 6. Bernie J., Ingram J., Kraśnicka T.: ABC współczesnych koncepcji i metod zarządzania. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2007 7. Brilman J.: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 2002 8. Górska E., Lewandowski J.: Zarządzanie i organizacja środowiska pracy. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2010. 9. Pytel-Kopczyńska M., Budowanie przewagi konkurencyjnej firmy w oparciu o kreatywność i innowacyjność [w:] Innowacyjność i kreatywność w zarządzaniu (red.) Pachura P., Ociepa-Kubicka A., Zelga-Szmidla A., Kielesińska A., Wydawnictwo Naukowe Intellect, Waleńczów, 2018. 10. Pytel-Kopczyńska M., Oleksiak P. (2019): Sustainable Age Management as an Integral Element of Corporate Social Responsibility in the Organisation, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, T.20, z.11. Literatura uzupełniająca: 11. Drucker P. (2006): Zarządzanie w XXI wieku. Muza S.A., Warszawa 12. Romanowska M. (2000): Strategie rozwoju i konkurencji. CIM, Warszawa 13. Sowa K. (2006): Strategie konkurencji korporacji ponadnarodowych. Difin, Warszawa 14. Pytel-Kopczyńska M., Oleksiak P.(2016): Zarządzanie wiedzą w organizacji (1) - ujęcie teoretyczne, Karpacki Przegląd Naukowy, nr 1 (17). 15. Pytel-Kopczyńska M., Oleksiak P.(2016): Zarządzanie wiedzą w organizacji (2) - w praktyce polskich firm, Karpacki Przegląd Naukowy, nr 2 (18). 16. Pytel-Kopczyńska M., Oleksiak P.(2016): Age Management as an Integral Part of Corporate Social Responsibility, [in:] The Role of Management Functions in Successful Enterprise Performance (eds.) Bylok F., Tangl A., Agroinform Publishing House, Budapest. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bogusława Ziółkowska | |
Prowadzący grup: | Bogusława Ziółkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Poznanie sposobów kreowania przewagi konkurencyjnej firmy oraz rozwijanie umiejętności myślenia menedżerskiego przy analizie i określaniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. C2. Przygotowanie studentów do uruchomienia i prowadzenia konkurencyjnej firmy. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawy zarządzania i marketingu współczesnego przedsiębiorstwa. 2. Student potrafi przedstawić problemy z zakresu zarządzania i kierowania przedsiębiorstwem na rynku. 3. Student zna zasady rozwiązywania problemów w grupie, z wykorzystaniem case study. 4. Umiejętności w zakresie prezentacji i uczestnictwa w merytorycznej dyskusji. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Drążek Z,Niemczynowicz B. (2003): Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. PWE, Warszawa 2. Gierszewska G. (2004): Strategie przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. R.Łazarskiego, Warszawa 3. Porter M. (2000): Strategie konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa 4. Stankiewicz M.J. (2005): Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Dom Organizatora, Toruń 5. Zelek A. (2011): Strategie rozwoju przedsiębiorstw. Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 6. Bernie J., Ingram J., Kraśnicka T.: ABC współczesnych koncepcji i metod zarządzania. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2007 7. Brilman J.: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 2002 8. Górska E., Lewandowski J.: Zarządzanie i organizacja środowiska pracy. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2010. 9. Pytel-Kopczyńska M., Budowanie przewagi konkurencyjnej firmy w oparciu o kreatywność i innowacyjność [w:] Innowacyjność i kreatywność w zarządzaniu (red.) Pachura P., Ociepa-Kubicka A., Zelga-Szmidla A., Kielesińska A., Wydawnictwo Naukowe Intellect, Waleńczów, 2018. 10. Pytel-Kopczyńska M., Oleksiak P. (2019): Sustainable Age Management as an Integral Element of Corporate Social Responsibility in the Organisation, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, T.20, z.11. Literatura uzupełniająca: 11. Drucker P. (2006): Zarządzanie w XXI wieku. Muza S.A., Warszawa 12. Romanowska M. (2000): Strategie rozwoju i konkurencji. CIM, Warszawa 13. Sowa K. (2006): Strategie konkurencji korporacji ponadnarodowych. Difin, Warszawa 14. Pytel-Kopczyńska M., Oleksiak P.(2016): Zarządzanie wiedzą w organizacji (1) - ujęcie teoretyczne, Karpacki Przegląd Naukowy, nr 1 (17). 15. Pytel-Kopczyńska M., Oleksiak P.(2016): Zarządzanie wiedzą w organizacji (2) - w praktyce polskich firm, Karpacki Przegląd Naukowy, nr 2 (18). 16. Pytel-Kopczyńska M., Oleksiak P.(2016): Age Management as an Integral Part of Corporate Social Responsibility, [in:] The Role of Management Functions in Successful Enterprise Performance (eds.) Bylok F., Tangl A., Agroinform Publishing House, Budapest. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.