Projektowanie spekulatywne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-DZP-D2-PS-03 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie spekulatywne |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przedmioty obowiązkowe 3 sem. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
Projekt, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sebastian Skolik | |
Prowadzący grup: | Sebastian Skolik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Projekt - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie założeń projektowania spekulatywnego. C2. Omówienie nurtów związanych z projektowaniem spekulatywnym. C3. Wykształcenie praktycznych umiejętności stosowania zasad projektowania spekulatywnego. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawowe pojęcia z zakresu projektowania. 2. Student potrafi wykonać ogólny projekt wizualny przedmiotu z wykorzystaniem wybranej przez siebie techniki (rysunek, grafika 2D/3D, makieta). 3. Student potrafi pracować samodzielnie i w grupie, potrafi wyrażać opinie w sposób konstruktywny. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Anthony Dunne, Fiona Raby, Speculative everything. Design, fiction and social dreaming, MIT press, Cambridge MA, 2013. 2. Marta Flisykowska, Design for the future, ASP w Gdańsku, Gdańsk 2019 http://zbrojowniasztuki.pl/publikacje/monografie/design-for-the-future-br-marta-flisykowska, 2012. 3. Paweł Hess (red.) Foresight obywatelski, Fundacja Pracownia Badań i Innowacji Społecznych Stocznia, Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: 1. SpeculativeEdu (Speculative Design – Educational Resource Toolkit) https://speculativeedu.eu/. 2. Repozytorium GitHub z materiałami https://github.com/speculativeedu/The-SpeculativeEdu-Online-Repository. 3. Human-Centered Design (Design Kit) https://www.designkit.org/methods 4. Michio Kaku, Wizje, Prószyński i s-ka, Warszawa 2000. 5. Jerzy Szacki, Spotkania z utopią, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2000 6. Maciej Sobociński, Marka w fantastyce – wybrane zagadnienia, (w:) Dąsal M., Migoń-Sasuła J., Sasuła Ł. (red.), Częstochowskie rozważania o literaturze, historii i fantastyce, Częstochowskie Stowarzyszenie Miłośników Kultury, Literatury i Fantastyki Salt Lake City, Częstochowa 2017 https://www.researchgate.net/publication/320211612_Marka_w_fantastyce_- _wybrane_zagadnienia. Notka dla mnie do kopiowania: * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Projekt, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sebastian Skolik | |
Prowadzący grup: | Sebastian Skolik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Projekt - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie założeń projektowania spekulatywnego. C2. Omówienie nurtów związanych z projektowaniem spekulatywnym. C3. Wykształcenie praktycznych umiejętności stosowania zasad projektowania spekulatywnego. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawowe pojęcia z zakresu projektowania. 2. Student potrafi wykonać ogólny projekt wizualny przedmiotu z wykorzystaniem wybranej przez siebie techniki (rysunek, grafika 2D/3D, makieta). 3. Student potrafi pracować samodzielnie i w grupie, potrafi wyrażać opinie w sposób konstruktywny. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Anthony Dunne, Fiona Raby, Speculative everything. Design, fiction and social dreaming, MIT press, Cambridge MA, 2013. 2. Marta Flisykowska, Design for the future, ASP w Gdańsku, Gdańsk 2019 http://zbrojowniasztuki.pl/publikacje/monografie/design-for-the-future-br-marta-flisykowska, 2012. 3. Paweł Hess (red.) Foresight obywatelski, Fundacja Pracownia Badań i Innowacji Społecznych Stocznia, Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: 1. SpeculativeEdu (Speculative Design – Educational Resource Toolkit) https://speculativeedu.eu/. 2. Repozytorium GitHub z materiałami https://github.com/speculativeedu/The-SpeculativeEdu-Online-Repository. 3. Human-Centered Design (Design Kit) https://www.designkit.org/methods 4. Michio Kaku, Wizje, Prószyński i s-ka, Warszawa 2000. 5. Jerzy Szacki, Spotkania z utopią, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2000 6. Maciej Sobociński, Marka w fantastyce – wybrane zagadnienia, (w:) Dąsal M., Migoń-Sasuła J., Sasuła Ł. (red.), Częstochowskie rozważania o literaturze, historii i fantastyce, Częstochowskie Stowarzyszenie Miłośników Kultury, Literatury i Fantastyki Salt Lake City, Częstochowa 2017 https://www.researchgate.net/publication/320211612_Marka_w_fantastyce_- _wybrane_zagadnienia. Notka dla mnie do kopiowania: * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.