Zarządzanie strategiczne we współczesnym przedsiębiorstwie sem.3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-FR-D1-ZSwWP-03 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie strategiczne we współczesnym przedsiębiorstwie sem.3 |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
1. CEL PRZEDMIOTU C1. Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej i praktycznej umiejętności z zakresu analizy, planowania, implementacji i kontroli realizowanych przez przedsiębiorstwa strategii. C2. Celem zajęć jest nabycie umiejętności odnajdywania i porządkowania informacji strategicznej w otoczeniu oraz zastosowanie w praktyce metody analizy potencjału strategicznego współczesnego przedsiębiorstwa. 2. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawowe pojęcia z zakresu nauki o przedsiębiorstwie. 2. Student zna podstawowe pojęcia z zakresu organizacji i zarządzania. 3. Student potrafi przedstawić problemy z zakresu zarządzania i kierowania rozwojem przedsiębiorstwa w długim okresie. 4. Student zna techniki twórczego rozwiązywania problemów. |
Pełny opis: |
Wykład 15 h W 1- Nurty w ogólnej nauce o zrządzaniu 1h W 2- Omówienie metod formułowania strategii przedsiębiorstwa. 1h W 3- Prezentacja typologia strategii współczesnych przedsiębiorstw. 2h W 4- Otoczenie współczesnego przedsiębiorstwa. 2h W 5- Globalizacja, hiperkonkurencja. 2h W 6- Strategiczna rola menagera współczesnego przeds. 2h W 7- Porównanie organizacji dawnej i nowoczesnej. 2h W 8- Elementy twardego i miękkiego zarządzania. 1h W 9- Misie i wizje nowoczesnej organizacji. 2h |
Literatura: |
Podstawowa: 1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2016, 2. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MT Biznes, Warszawa 2010, 3. Gierszewska G., Zarządzanie strategiczne, WSPiZ, Warszawa 2000, 4. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007, Uzupełniająca: 5. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007, 6. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007. |
Efekty uczenia się: |
EU 1 Student potrafi określić istotę strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem. EU 2 Student potrafi przedstawić podstawowe uwarunkowania decyzji strategicznych w przedsiębiorstwie. EU 3 Student potrafi rozróżnić strategie (oraz ich charakterystyki) stosowane przez współczesne organizacje rynkowe. |
Metody i kryteria oceniania: |
6. SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA) F1. Obecność i aktywność na zajęciach. EU1: 2-Student nie potrafi zaprezentować ani określić istoty zarządzania strategicznego 3-Student potrafi zaprezentować genezę zarządzania strategicznego 4-Student potrafi zaprezentować genezę zarządzania strategicznego, określić współczesny kontekst zarządzania strategicznego. 5-Student potrafi zaprezentować genezę zarządzania strategicznego, określić współczesny kontekst zarządzania strategicznego oraz podać przykłady prostych decyzji strategicznych. EU2: 2-Student nie rozumie procesu podejmowania decyzji strategicznych w organizacji. 3-Student potrafi zdefiniować i opisać proces podejmowania decyzji strategicznych w organizacji. 4-Student potrafi zdefiniować i opisać proces podejmowania decyzji strategicznych w organizacji oraz scharakteryzować determinanty tych decyzji. 5-Student potrafi zdefiniować i opisać proces podejmowania decyzji strategicznych w organizacji, scharakteryzować determinanty podejmowania decyzji strategicznych na podstawie określonego przedsiębiorstwa. EU3: 2-Student nie potrafi rozróżnić strategii stosowanych przez współczesne organizacje rynkowe. 3-Student potrafi rozróżnić strategie stosowane przez współczesne organizacje rynkowe. 4-Student potrafi rozróżnić strategie stosowane przez przedsiębiorstwa oraz przedstawić ich charakterystyki. 5-Student potrafi rozróżnić strategie stosowane przez przedsiębiorstwa, przedstawić ich charakterystyki w kontekście rozwiązań logistycznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-02 - 2018-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ryszard Królik | |
Prowadzący grup: | Ryszard Królik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ryszard Królik | |
Prowadzący grup: | Ryszard Królik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ryszard Królik | |
Prowadzący grup: | Ryszard Królik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
|
Skrócony opis: |
1. CEL PRZEDMIOTU C1. Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej i praktycznej umiejętności z zakresu analizy, planowania, implementacji i kontroli realizowanych przez przedsiębiorstwa strategii. C2. Celem zajęć jest nabycie umiejętności odnajdywania i porządkowania informacji strategicznej w otoczeniu oraz zastosowanie w praktyce metody analizy potencjału strategicznego współczesnego przedsiębiorstwa. 2. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna podstawowe pojęcia z zakresu nauki o przedsiębiorstwie. 2. Student zna podstawowe pojęcia z zakresu organizacji i zarządzania. 3. Student potrafi przedstawić problemy z zakresu zarządzania i kierowania rozwojem przedsiębiorstwa w długim okresie. 4. Student zna techniki twórczego rozwiązywania problemów. |
|
Pełny opis: |
Wykład 15 h W 1- Nurty w ogólnej nauce o zrządzaniu 1h W 2- Omówienie metod formułowania strategii przedsiębiorstwa. 1h W 3- Prezentacja typologia strategii współczesnych przedsiębiorstw. 2h W 4- Otoczenie współczesnego przedsiębiorstwa. 2h W 5- Globalizacja, hiperkonkurencja. 2h W 6- Strategiczna rola menagera współczesnego przeds. 2h W 7- Porównanie organizacji dawnej i nowoczesnej. 2h W 8- Elementy twardego i miękkiego zarządzania. 1h W 9- Misie i wizje nowoczesnej organizacji. 2h |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2016, 2. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MT Biznes, Warszawa 2010, 3. Gierszewska G., Zarządzanie strategiczne, WSPiZ, Warszawa 2000, 4. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007, Uzupełniająca: 5. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007, 6. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007. |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.