Badania marketingowe i segmentacja rynków logistycznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-LOG-D1-BMiSRL-04 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Badania marketingowe i segmentacja rynków logistycznych |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przemioty obowiązkowe- Logistyka sem 4 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-22 - 2016-06-17 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Prowadzący grup: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Prowadzący grup: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Prowadzący grup: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Prowadzący grup: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
1. CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych zasad, metod i narzędzi badań marketingowych oraz zagadnień związanych z segmentacją rynków logistycznych. C2.Wykształcenie u studentów umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami badań marketingowych oraz przeprowadzania segmentacji rynków logistycznych. 2. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu. 2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu usług logistycznych. 3. Student potrafi stworzyć narzędzie badawcze. 4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą. 5. Student potrafi pozyskiwać informacje. 6. Student posiada wiedzę z zakresu segmentacji rynku. |
|
Pełny opis: |
W 1 (1) – Wprowadzenie do przedmiotu. Przypomnienie podstawowych pojęć i terminów związanych z marketingiem oraz marketingiem na rynkach logistycznych. Prezentacja roli informacji w zarządzaniu marketingowym. W 2 (1) – Omówienie Systemu Informacji Marketingowej. Definicja badań marketingowych oraz podział badań. W 3 (1) – Przedstawienie etapów procedury badawczej. Omówienie części metodologicznej badania. Przedstawienie metod wtórnych i pierwotnych. W 4 (1) – Prezentacja konstruowania narzędzia badawczego. W 5 – W6 (1) – Przedstawienie losowych i nielosowych metod doboru próby. W 7 (1) (1) – Prezentacja etapu zbierania informacji. W8 – W 9 –(1) Prezentacja sposobów archiwizowania wyników. W 10 – W 11 (1) - Przedstawienie metod analizy zebranego materiału badawczego. W 12 – W13 (1) - Definicja, etapy i kryteria segmentacji na rynkach logistycznych. W 14 –(1) Specyfika procesu segmentacji na rynkach logistycznych. W 15 (1) – Podsumowanie wykładów C 1 – (1) Zajęcia wprowadzające – omówienie programu zajęć, wyznaczenie zadań do realizacji, podanie literatury, omówienie sposobu oceniania oraz przypomnienie wiedzy z zakresu marketingu i marketingu usług logistycznych oraz zarządzania marketingowego. C 2 – (1) Praca w zespołach – wybór tematów do projektu realizowanego przez cały semestr. Charakterystyka firmy działającej w sektorze logistycznym. C 3 – (1) Budowanie części metodologicznej procedury badawczej. C 4 – (1) Budowanie części metodologicznej procedury badawczej cd. C 5 - 6(1) Praca w zespołach – opracowanie kwestionariusza ankiety na potrzeby firmy świadczącej usługi logistyczne. Testowanie kwestionariusza ankiety – pilotaż. C 7 – 8 (1) – Praca w zespołach – Prezentacja sposobów archiwizowania wyników. Archiwizacja wyników badań. C 9 – (1) Analiza zebranego przez Studentów materiału. C 10 –(1) Przeprowadzenie segmentacji rynku usług logistycznych. C 11 –(1) Sprawdzenie wiedzy w zakresie podstawowej wiedzy z badań marketingowych i segmentacji rynku za pośrednictwem krzyżówki tematycznej. C 12 – 13 –(1) Prezentacje multimedialne studentów dotyczące projektów z badań marketingowych i segmentacji rynków logistycznych realizowanych w trakcie całego semestru. C 14 – (1) (1) Test pisemny sprawdzający wiedzę studentów w zakresie badań marketingowych i segmentacji rynków logistycznych. C 15 – Podsumowanie zajęć, omówienie wyników, uwagi, wpisy zaliczeń itd. |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M., Badania marketingowe - nowe podejście oraz metody na współczesnym rynku. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2014. 2. T. Wojciechowski, Marketingowo - logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011. 3. Popławski W., Skawińska E., Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2012. Uzupełniająca: 1. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe: podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2014 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych zasad, metod i narzędzi badań marketingowych oraz zagadnień związanych z segmentacją rynków logistycznych. C2.Wykształcenie u studentów umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami badań marketingowych oraz przeprowadzania segmentacji rynków logistycznych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu. 2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu usług logistycznych. 3. Student potrafi stworzyć narzędzie badawcze. 4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą. 5. Student potrafi pozyskiwać informacje. 6. Student posiada wiedzę z zakresu segmentacji rynku. |
|
Literatura: |
LITERATURA Podstawowa: 1. Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M., Badania marketingowe - nowe podejście oraz metody na współczesnym rynku. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2014. 2. T. Wojciechowski, Marketingowo - logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011. 3. Popławski W., Skawińska E., Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2012. Uzupełniająca: 1. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe: podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2014. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Prowadzący grup: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych zasad, metod i narzędzi badań marketingowych oraz zagadnień związanych z segmentacją rynków logistycznych. C2.Wykształcenie u studentów umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami badań marketingowych oraz przeprowadzania segmentacji rynków logistycznych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu. 2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu usług logistycznych. 3. Student potrafi stworzyć narzędzie badawcze. 4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą. 5. Student potrafi pozyskiwać informacje. 6. Student posiada wiedzę z zakresu segmentacji rynku. |
|
Literatura: |
LITERATURA Podstawowa: 1. Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M., Badania marketingowe - nowe podejście oraz metody na współczesnym rynku. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2014. 2. T. Wojciechowski, Marketingowo - logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011. 3. Popławski W., Skawińska E., Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2012. Uzupełniająca: 1. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe: podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2014. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-06-10 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Prowadzący grup: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych zasad, metod i narzędzi badań marketingowych oraz zagadnień związanych z segmentacją rynków logistycznych. C2.Wykształcenie u studentów umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami badań marketingowych oraz przeprowadzania segmentacji rynków logistycznych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu. 2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu usług logistycznych. 3. Student potrafi stworzyć narzędzie badawcze. 4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą. 5. Student potrafi pozyskiwać informacje. 6. Student posiada wiedzę z zakresu segmentacji rynku. |
|
Literatura: |
LITERATURA Podstawowa: 1. Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M., Badania marketingowe - nowe podejście oraz metody na współczesnym rynku. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2014. 2. T. Wojciechowski, Marketingowo - logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011. 3. Popławski W., Skawińska E., Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2012. Uzupełniająca: 1. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe: podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2014. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-14 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WYK
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Krukowska-Miler | |
Prowadzący grup: | Agata Krukowska-Miler, Anna Niedzielska, Krzysztof Ratman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych zasad, metod i narzędzi badań marketingowych oraz zagadnień związanych z segmentacją rynków logistycznych. C2.Wykształcenie u studentów umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami badań marketingowych oraz przeprowadzania segmentacji rynków logistycznych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu. 2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu usług logistycznych. 3. Student potrafi stworzyć narzędzie badawcze. 4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą. 5. Student potrafi pozyskiwać informacje. 6. Student posiada wiedzę z zakresu segmentacji rynku. |
|
Literatura: |
LITERATURA Podstawowa: 1. Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M., Badania marketingowe - nowe podejście oraz metody na współczesnym rynku. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2014. 2. T. Wojciechowski, Marketingowo - logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011. 3. Popławski W., Skawińska E., Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2012. Uzupełniająca: 1. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe: podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2014. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Krukowska-Miler | |
Prowadzący grup: | Agata Krukowska-Miler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych zasad, metod i narzędzi badań marketingowych oraz zagadnień związanych z segmentacją rynków logistycznych. C2.Wykształcenie u studentów umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami badań marketingowych oraz przeprowadzania segmentacji rynków logistycznych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu. 2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu usług logistycznych. 3. Student potrafi stworzyć narzędzie badawcze. 4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą. 5. Student potrafi pozyskiwać informacje. 6. Student posiada wiedzę z zakresu segmentacji rynku. |
|
Literatura: |
LITERATURA Podstawowa: 1. Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M., Badania marketingowe - nowe podejście oraz metody na współczesnym rynku. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2014. 2. T. Wojciechowski, Marketingowo - logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011. 3. Popławski W., Skawińska E., Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2012. Uzupełniająca: 1. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe: podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2014. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Krukowska-Miler | |
Prowadzący grup: | Agata Krukowska-Miler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych zasad, metod i narzędzi badań marketingowych oraz zagadnień związanych z segmentacją rynków logistycznych. C2.Wykształcenie u studentów umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami badań marketingowych oraz przeprowadzania segmentacji rynków logistycznych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu. 2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu usług logistycznych. 3. Student potrafi stworzyć narzędzie badawcze. 4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą. 5. Student potrafi pozyskiwać informacje. 6. Student posiada wiedzę z zakresu segmentacji rynku. |
|
Literatura: |
LITERATURA Podstawowa: 1. Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M., Badania marketingowe - nowe podejście oraz metody na współczesnym rynku. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2014. 2. T. Wojciechowski, Marketingowo - logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011. 3. Popławski W., Skawińska E., Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2012. Uzupełniająca: 1. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe: podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2014. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.