Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konkurencja i wywiad marketingowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-Z-D1-KiWM-ZDMP-06
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konkurencja i wywiad marketingowy
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: WZ Przedmiotu obowiązkowe - Zarządzanie I st. sem. 6 ZDMP
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 8.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie z pojęciami związanymi iż konkurencją i jej badaniem

C2. Poznanie metod analizy konkurencji

C3. Przedstawienie i omówienie podstawowych metod badawczych w zakresie wywiadu marketingowego Umiejętność tworzenia planu badawczego dla takiego zakresu

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić co to jest marketing i badania marketingowe.

2. Student potrafi wymienić podstawowe formy badań.

3. Student potrafi stworzyć narzędzie badawcze.

4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą.

5. Student potrafi pozyskiwać informacje

Literatura:

Podstawowa:

1. Kraszewska M., Pujer K. Konkurencyjność przedsiębiorstw. Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej, Wydawnictwo Exante, Wrocław 2017

2. Mruk H., Analiza rynku, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2008

3. Nowacki R. (red): Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o. , Warszawa 2010

4. Nowak-Far A.: Globalna konkurencja. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

5. Gorynia M., Łażniewska E. (red.): Kompendium wiedzy o konkurencyjności , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

Efekty uczenia się:

EK 1- Student potrafi wyjaśnić co to jest konkurencja i jak ją badać

EK 2- Student potrafi zastosować metody badawcze w badaniu konkurencji

EK 3- Student potrafi stworzyć plan analizy badania konkurentów

EK 4- Student prezentuje wiedzę analityczną pozwalającą ocenić wyniki badania

EK 5- Student potrafi stworzyć podstawy sformalizowanego wywiadu marketingowego

Metody i kryteria oceniania:

SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)

F1. Zadania projektowe

F2. Prezentacja wykonanych zadań

P1. Egzamin pisemny

P2. Egzamin praktyczny – zadanie do wykonania, projekt badawczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-20 - 2017-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-06-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-06-12
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie z pojęciami związanymi iż konkurencją i jej badaniem

C2. Poznanie metod analizy konkurencji

C3. Przedstawienie i omówienie podstawowych metod badawczych w zakresie wywiadu marketingowego Umiejętność tworzenia planu badawczego dla takiego zakresu

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić co to jest marketing i badania marketingowe.

2. Student potrafi wymienić podstawowe formy badań.

3. Student potrafi stworzyć narzędzie badawcze.

4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą.

5. Student potrafi pozyskiwać informacje

Pełny opis:

WYKŁADY

1.Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie podstawowych pojęć i terminów związanych z konkurencją i wywiadem.1h

2. Zaprezentowanie roli informacji w zarządzaniu marketingowym.1h

3. Omówienie Systemu Informacji Marketingowej.1h

4. Przedstawienie pojęcie konkurencji i jej rodzajów.1h

5. Omówienie części metodologicznej badania.1h

6. Przedstawienie metod wtórnych.1h

7.Przedstawienie metod pierwotnych.1h

8.Prezentacja konstrukcji narzędzia badawczego.1h

9. Prezentacja losowych metod doboru próby.1h

10. Przedstawienie nielosowych metod doboru próby.1h

11. Omówienie etapu zbierania informacji.1h

12. Prezentacja sposobów archiwizowania wyników.1h

13. Przedstawienie metod analizy zebranego materiału.1h

14. Przedstawienie metod prezentacji zebranego materiału badawczego.1h

15. Podsumowanie zajęć.1h

ĆWICZENIA

1. Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie podstawowych pojęć i terminów związanych z badaniami marketingowymi.2h

2. Zaprezentowanie roli informacji w zarządzaniu marketingowym przez studentów.2h

3. Szukanie wad i zalet Systemu Informacji Marketingowej.2h

4. Budowa części metodologicznej procedury badawczej.2h

5. Budowa części metodologicznej badania, ciąg dalszy.2h

6. Poszukiwanie informacji wtórnych.2h

7. Poszukiwanie źródeł pierwotnych do konkretnych badań.2h

8.Konstruowanie narzędzia badawczego.2h

9. Prezentacja losowych metod doboru próby na wybranych przykładach.2h

10. Prezentacja nielosowych metod doboru próby na wybranych przykładach.2h

11.Omówienie etapu zbierania informacji w celu tworzenia projektów.2h

12 Prezentacja sposobów archiwizowania wyników.2h

13. Przedstawienie analizy zebranego materiału przez studentów.2h

14. Prezentacja projektów.2h

15. Prezentacja projektów i podsumowanie zajęć.2h

Literatura:

1. Kraszewska M., Pujer K. Konkurencyjność przedsiębiorstw. Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej, Wydawnictwo Exante, Wrocław 2017

2. Mruk H., Analiza rynku, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2008

3. Nowacki R. (red): Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o. , Warszawa 2010

4. Nowak-Far A.: Globalna konkurencja. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

5. Gorynia M., Łażniewska E. (red.): Kompendium wiedzy o konkurencyjności , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-06-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie z pojęciami związanymi iż konkurencją i jej badaniem

C2. Poznanie metod analizy konkurencji

C3. Przedstawienie i omówienie podstawowych metod badawczych w zakresie wywiadu marketingowego Umiejętność tworzenia planu badawczego dla takiego zakresu

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić co to jest marketing i badania marketingowe.

2. Student potrafi wymienić podstawowe formy badań.

3. Student potrafi stworzyć narzędzie badawcze.

4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą.

5. Student potrafi pozyskiwać informacje

Literatura:

Podstawowa:

1. Kraszewska M., Pujer K. Konkurencyjność przedsiębiorstw. Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej, Wydawnictwo Exante, Wrocław 2017

2. Mruk H., Analiza rynku, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2008

3. Nowacki R. (red): Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o. , Warszawa 2010

4. Nowak-Far A.: Globalna konkurencja. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

5. Gorynia M., Łażniewska E. (red.): Kompendium wiedzy o konkurencyjności , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-06-12
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bogusława Ziółkowska
Prowadzący grup: Bogusława Ziółkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie z pojęciami związanymi iż konkurencją i jej badaniem

C2. Poznanie metod analizy konkurencji

C3. Przedstawienie i omówienie podstawowych metod badawczych w zakresie wywiadu marketingowego Umiejętność tworzenia planu badawczego dla takiego zakresu

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić co to jest marketing i badania marketingowe.

2. Student potrafi wymienić podstawowe formy badań.

3. Student potrafi stworzyć narzędzie badawcze.

4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą.

5. Student potrafi pozyskiwać informacje

Literatura:

Podstawowa:

1. Kraszewska M., Pujer K. Konkurencyjność przedsiębiorstw. Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej, Wydawnictwo Exante, Wrocław 2017

2. Mruk H., Analiza rynku, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2008

3. Nowacki R. (red): Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o. , Warszawa 2010

4. Nowak-Far A.: Globalna konkurencja. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

5. Gorynia M., Łażniewska E. (red.): Kompendium wiedzy o konkurencyjności , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-06-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bogusława Ziółkowska
Prowadzący grup: Bogusława Ziółkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie z pojęciami związanymi iż konkurencją i jej badaniem

C2. Poznanie metod analizy konkurencji

C3. Przedstawienie i omówienie podstawowych metod badawczych w zakresie wywiadu marketingowego Umiejętność tworzenia planu badawczego dla takiego zakresu

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić co to jest marketing i badania marketingowe.

2. Student potrafi wymienić podstawowe formy badań.

3. Student potrafi stworzyć narzędzie badawcze.

4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą.

5. Student potrafi pozyskiwać informacje

Literatura:

Podstawowa:

1. Kraszewska M., Pujer K. Konkurencyjność przedsiębiorstw. Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej, Wydawnictwo Exante, Wrocław 2017

2. Mruk H., Analiza rynku, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2008

3. Nowacki R. (red): Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o. , Warszawa 2010

4. Nowak-Far A.: Globalna konkurencja. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

5. Gorynia M., Łażniewska E. (red.): Kompendium wiedzy o konkurencyjności , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-06-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bogusława Ziółkowska
Prowadzący grup: Bogusława Ziółkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bogusława Ziółkowska
Prowadzący grup: Bogusława Ziółkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)