Konkurencja i wywiad marketingowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-Z-D1-KiWM-ZDMP-06 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konkurencja i wywiad marketingowy |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przedmiotu obowiązkowe - Zarządzanie I st. sem. 6 ZDMP |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
8.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie z pojęciami związanymi iż konkurencją i jej badaniem C2. Poznanie metod analizy konkurencji C3. Przedstawienie i omówienie podstawowych metod badawczych w zakresie wywiadu marketingowego Umiejętność tworzenia planu badawczego dla takiego zakresu |
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student potrafi wyjaśnić co to jest marketing i badania marketingowe. 2. Student potrafi wymienić podstawowe formy badań. 3. Student potrafi stworzyć narzędzie badawcze. 4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą. 5. Student potrafi pozyskiwać informacje |
Literatura: |
Podstawowa: 1. Kraszewska M., Pujer K. Konkurencyjność przedsiębiorstw. Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej, Wydawnictwo Exante, Wrocław 2017 2. Mruk H., Analiza rynku, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2008 3. Nowacki R. (red): Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o. , Warszawa 2010 4. Nowak-Far A.: Globalna konkurencja. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000. 5. Gorynia M., Łażniewska E. (red.): Kompendium wiedzy o konkurencyjności , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. |
Efekty uczenia się: |
EK 1- Student potrafi wyjaśnić co to jest konkurencja i jak ją badać EK 2- Student potrafi zastosować metody badawcze w badaniu konkurencji EK 3- Student potrafi stworzyć plan analizy badania konkurentów EK 4- Student prezentuje wiedzę analityczną pozwalającą ocenić wyniki badania EK 5- Student potrafi stworzyć podstawy sformalizowanego wywiadu marketingowego |
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA) F1. Zadania projektowe F2. Prezentacja wykonanych zadań P1. Egzamin pisemny P2. Egzamin praktyczny – zadanie do wykonania, projekt badawczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie z pojęciami związanymi iż konkurencją i jej badaniem C2. Poznanie metod analizy konkurencji C3. Przedstawienie i omówienie podstawowych metod badawczych w zakresie wywiadu marketingowego Umiejętność tworzenia planu badawczego dla takiego zakresu WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student potrafi wyjaśnić co to jest marketing i badania marketingowe. 2. Student potrafi wymienić podstawowe formy badań. 3. Student potrafi stworzyć narzędzie badawcze. 4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą. 5. Student potrafi pozyskiwać informacje |
|
Pełny opis: |
WYKŁADY 1.Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie podstawowych pojęć i terminów związanych z konkurencją i wywiadem.1h 2. Zaprezentowanie roli informacji w zarządzaniu marketingowym.1h 3. Omówienie Systemu Informacji Marketingowej.1h 4. Przedstawienie pojęcie konkurencji i jej rodzajów.1h 5. Omówienie części metodologicznej badania.1h 6. Przedstawienie metod wtórnych.1h 7.Przedstawienie metod pierwotnych.1h 8.Prezentacja konstrukcji narzędzia badawczego.1h 9. Prezentacja losowych metod doboru próby.1h 10. Przedstawienie nielosowych metod doboru próby.1h 11. Omówienie etapu zbierania informacji.1h 12. Prezentacja sposobów archiwizowania wyników.1h 13. Przedstawienie metod analizy zebranego materiału.1h 14. Przedstawienie metod prezentacji zebranego materiału badawczego.1h 15. Podsumowanie zajęć.1h ĆWICZENIA 1. Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie podstawowych pojęć i terminów związanych z badaniami marketingowymi.2h 2. Zaprezentowanie roli informacji w zarządzaniu marketingowym przez studentów.2h 3. Szukanie wad i zalet Systemu Informacji Marketingowej.2h 4. Budowa części metodologicznej procedury badawczej.2h 5. Budowa części metodologicznej badania, ciąg dalszy.2h 6. Poszukiwanie informacji wtórnych.2h 7. Poszukiwanie źródeł pierwotnych do konkretnych badań.2h 8.Konstruowanie narzędzia badawczego.2h 9. Prezentacja losowych metod doboru próby na wybranych przykładach.2h 10. Prezentacja nielosowych metod doboru próby na wybranych przykładach.2h 11.Omówienie etapu zbierania informacji w celu tworzenia projektów.2h 12 Prezentacja sposobów archiwizowania wyników.2h 13. Przedstawienie analizy zebranego materiału przez studentów.2h 14. Prezentacja projektów.2h 15. Prezentacja projektów i podsumowanie zajęć.2h |
|
Literatura: |
1. Kraszewska M., Pujer K. Konkurencyjność przedsiębiorstw. Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej, Wydawnictwo Exante, Wrocław 2017 2. Mruk H., Analiza rynku, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2008 3. Nowacki R. (red): Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o. , Warszawa 2010 4. Nowak-Far A.: Globalna konkurencja. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000. 5. Gorynia M., Łażniewska E. (red.): Kompendium wiedzy o konkurencyjności , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie z pojęciami związanymi iż konkurencją i jej badaniem C2. Poznanie metod analizy konkurencji C3. Przedstawienie i omówienie podstawowych metod badawczych w zakresie wywiadu marketingowego Umiejętność tworzenia planu badawczego dla takiego zakresu |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student potrafi wyjaśnić co to jest marketing i badania marketingowe. 2. Student potrafi wymienić podstawowe formy badań. 3. Student potrafi stworzyć narzędzie badawcze. 4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą. 5. Student potrafi pozyskiwać informacje |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Kraszewska M., Pujer K. Konkurencyjność przedsiębiorstw. Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej, Wydawnictwo Exante, Wrocław 2017 2. Mruk H., Analiza rynku, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2008 3. Nowacki R. (red): Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o. , Warszawa 2010 4. Nowak-Far A.: Globalna konkurencja. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000. 5. Gorynia M., Łażniewska E. (red.): Kompendium wiedzy o konkurencyjności , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bogusława Ziółkowska | |
Prowadzący grup: | Bogusława Ziółkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie z pojęciami związanymi iż konkurencją i jej badaniem C2. Poznanie metod analizy konkurencji C3. Przedstawienie i omówienie podstawowych metod badawczych w zakresie wywiadu marketingowego Umiejętność tworzenia planu badawczego dla takiego zakresu |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student potrafi wyjaśnić co to jest marketing i badania marketingowe. 2. Student potrafi wymienić podstawowe formy badań. 3. Student potrafi stworzyć narzędzie badawcze. 4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą. 5. Student potrafi pozyskiwać informacje |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Kraszewska M., Pujer K. Konkurencyjność przedsiębiorstw. Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej, Wydawnictwo Exante, Wrocław 2017 2. Mruk H., Analiza rynku, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2008 3. Nowacki R. (red): Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o. , Warszawa 2010 4. Nowak-Far A.: Globalna konkurencja. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000. 5. Gorynia M., Łażniewska E. (red.): Kompendium wiedzy o konkurencyjności , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bogusława Ziółkowska | |
Prowadzący grup: | Bogusława Ziółkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie z pojęciami związanymi iż konkurencją i jej badaniem C2. Poznanie metod analizy konkurencji C3. Przedstawienie i omówienie podstawowych metod badawczych w zakresie wywiadu marketingowego Umiejętność tworzenia planu badawczego dla takiego zakresu |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student potrafi wyjaśnić co to jest marketing i badania marketingowe. 2. Student potrafi wymienić podstawowe formy badań. 3. Student potrafi stworzyć narzędzie badawcze. 4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą. 5. Student potrafi pozyskiwać informacje |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Kraszewska M., Pujer K. Konkurencyjność przedsiębiorstw. Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej, Wydawnictwo Exante, Wrocław 2017 2. Mruk H., Analiza rynku, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2008 3. Nowacki R. (red): Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o. , Warszawa 2010 4. Nowak-Far A.: Globalna konkurencja. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000. 5. Gorynia M., Łażniewska E. (red.): Kompendium wiedzy o konkurencyjności , Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-14 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bogusława Ziółkowska | |
Prowadzący grup: | Bogusława Ziółkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bogusława Ziółkowska | |
Prowadzący grup: | Bogusława Ziółkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.