Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing międzynarodowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-Z-D1-MM-ZDMP-05
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing międzynarodowy
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: WZ Przedmiotu obowiązkowe - Zarządzanie I st. sem. 5 ZDMP
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-03 - 2017-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-02 - 2018-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

1. CEL PRZEDMIOTU

C1. Przekazanie studentom wiedzy w zakresie zasad, metod i narzędzi marketingu międzynarodowego

C2.Wykształcenie u studentów umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami marketingu międzynarodowego w praktyce gospodarczej.

Pełny opis:

2. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw marketingu

2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu mikro i makroekonomii

3. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania

4. Student umie wyjaśnić podstawowe pojęcia związane z funkcjonowaniem organizacji na rynku

5. Student umie przedstawić procedurę racjonalnie prowadzonej działalności marketingowej

6. Student orientuje się w aktualnej sytuacji polityczno-społeczno-gospodarczej na świecie

Literatura:

Podstawowa:

1. Kotler Ph, Armstrong G., J. Saunders, Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, rozdział 5 – Rynek globalny.

2. Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2013.

3. Grzesiuk A., Marketing międzynarodowy, CeDeWu, 2007.

Uzupełniająca:

1. Red. Duliniec E., Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje. Wyd. SGH, Warszawa 2007.

2. Pietrasieński P., Aktywizowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2014.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

1. CEL PRZEDMIOTU

C1. Przekazanie studentom wiedzy w zakresie zasad, metod i narzędzi marketingu międzynarodowego

C2.Wykształcenie u studentów umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami marketingu międzynarodowego w praktyce gospodarczej.

Pełny opis:

2. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw marketingu

2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu mikro i makroekonomii

3. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania

4. Student umie wyjaśnić podstawowe pojęcia związane z funkcjonowaniem organizacji na rynku

5. Student umie przedstawić procedurę racjonalnie prowadzonej działalności marketingowej

6. Student orientuje się w aktualnej sytuacji polityczno-społeczno-gospodarczej na świecie

Literatura:

Podstawowa:

1. Kotler Ph, Armstrong G., J. Saunders, Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, rozdział 5 – Rynek globalny.

2. Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2013.

3. Grzesiuk A., Marketing międzynarodowy, CeDeWu, 2007.

Uzupełniająca:

1. Red. Duliniec E., Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje. Wyd. SGH, Warszawa 2007.

2. Pietrasieński P., Aktywizowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2014.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Arnold Pabian
Prowadzący grup: Anna Niedzielska, Arnold Pabian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przekazanie studentom wiedzy w zakresie zasad, metod i narzędzi marketingu międzynarodowego

C2.Wykształcenie u studentów umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami marketingu międzynarodowego w praktyce gospodarczej.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw marketingu

2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu mikro i makroekonomii

3. Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania

4. Student umie wyjaśnić podstawowe pojęcia związane z funkcjonowaniem organizacji na rynku

5. Student umie przedstawić procedurę racjonalnie prowadzonej działalności marketingowej

6. Student orientuje się w aktualnej sytuacji polityczno-społeczno-gospodarczej na świecie

Literatura:

Podstawowa:

1. Kotler Ph, Armstrong G., J. Saunders, Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, rozdział 5 – Rynek globalny.

2. Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2013.

3. Grzesiuk A., Marketing międzynarodowy, CeDeWu, 2007.

Uzupełniająca:

1. Red. Duliniec E., Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje. Wyd. SGH, Warszawa 2007.

2. Pietrasieński P., Aktywizowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2014.

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Arnold Pabian
Prowadzący grup: Anna Niedzielska, Arnold Pabian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-4 (2024-07-15)