Społeczna odpowiedzialność biznesu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-Z-D1-SOB-01 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przedmiotu obowiązkowe - Zarządzanie I st. sem. 1 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Olejniczak-Szuster | |
Prowadzący grup: | Agata Kielesińska, Katarzyna Olejniczak-Szuster | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CELE PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu jako elementu zarządzania współczesną organizacją. C2. Nabycie umiejętności do samodzielnego podejmowania decyzji/rozwiązania problemów w oparciu o zasady społecznej odpowiedzialności biznesu w procesie zarządzania |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada ogólną wiedzę dotyczącą funkcjonowania przedsiębiorstw. 2. Student wiedzę analityczną i badawczą. 3. Student potrafi pozyskiwać informacje. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka. PWE, Warszawa 2009 2. Olejniczak-Szuster K., Przedsiębiorca społecznie odpowiedzialny – motywy i strategie działania w dobie pandemii COVID-19, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2021 3. Olejniczak K., Społeczna odpowiedzialność a kreowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2012 4. Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C. H. Beck, Warszawa 2014 5. Żemigała M.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, budowa zdrowej, efektywnej organizacji, Wolters Kluwer Polska Sp.z.o.o, Kraków 2007 Literatura uzupełniająca: 1. Buglewicz K., Społeczna odpowiedzialność biznesu: nowa wartość konkurencyjna, PWE, Warszawa 2017 2. Bartkowiak G., Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Diffin, Warszawa 2011 3. Social Responsibility of Organizations: CSR 1.0, CSR 2.0 and what's next? Ed. Magdalena Rojek-Nowosielska, Publishing House of Wroclaw University of Economics, Wroclaw 20 4. Wyzwania i perspektywy przedsiębiorczej organizacji. Przedsiębiorczość akademicka, IT, CSR. T.3, red. nauk. Skowron-Grabowska B., Brendzel-Skowera K., WWZP, Częstochowa 2015 5. Wyzwania i perspektywy przedsiębiorczej organizacji. Koncepcje i metody zarządzania. T.2, red. nauk. Łukasik K., Puto A., WWZP, Częstochowa 2017 6. Wyzwania i perspektywy przedsiębiorczej organizacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu. Zrównoważony rozwój. Strategie zarządzania. T.2, red. nauk Olejniczak-Szuster K., Królik R., WWZP, Częstochowa 2018 Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Olejniczak-Szuster | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Olejniczak-Szuster | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CELE PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu jako elementu zarządzania współczesną organizacją. C2. Nabycie umiejętności do samodzielnego podejmowania decyzji/rozwiązania problemów w oparciu o zasady społecznej odpowiedzialności biznesu w procesie zarządzania |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada ogólną wiedzę dotyczącą funkcjonowania przedsiębiorstw. 2. Student wiedzę analityczną i badawczą. 3. Student potrafi pozyskiwać informacje. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka. PWE, Warszawa 2009 2. Olejniczak-Szuster K., Przedsiębiorca społecznie odpowiedzialny – motywy i strategie działania w dobie pandemii COVID-19, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2021 3. Olejniczak K., Społeczna odpowiedzialność a kreowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2012 4. Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C. H. Beck, Warszawa 2014 5. Żemigała M.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, budowa zdrowej, efektywnej organizacji, Wolters Kluwer Polska Sp.z.o.o, Kraków 2007 Literatura uzupełniająca: 1. Buglewicz K., Społeczna odpowiedzialność biznesu: nowa wartość konkurencyjna, PWE, Warszawa 2017 2. Bartkowiak G., Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Diffin, Warszawa 2011 3. Social Responsibility of Organizations: CSR 1.0, CSR 2.0 and what's next? Ed. Magdalena Rojek-Nowosielska, Publishing House of Wroclaw University of Economics, Wroclaw 20 4. Wyzwania i perspektywy przedsiębiorczej organizacji. Przedsiębiorczość akademicka, IT, CSR. T.3, red. nauk. Skowron-Grabowska B., Brendzel-Skowera K., WWZP, Częstochowa 2015 5. Wyzwania i perspektywy przedsiębiorczej organizacji. Koncepcje i metody zarządzania. T.2, red. nauk. Łukasik K., Puto A., WWZP, Częstochowa 2017 6. Wyzwania i perspektywy przedsiębiorczej organizacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu. Zrównoważony rozwój. Strategie zarządzania. T.2, red. nauk Olejniczak-Szuster K., Królik R., WWZP, Częstochowa 2018 Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.