Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie promocji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-Z-D1-SP-ZDMP-05
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Strategie promocji
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: WZ Przedmiotu obowiązkowe - Zarządzanie I st. sem. 5 ZDMP
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 8.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:
Pełny opis:
Literatura:
Efekty uczenia się:
Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-03 - 2017-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Urbańska
Prowadzący grup: Jolanta Urbańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-02 - 2018-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Pikuła-Małachowska
Prowadzący grup: Joanna Pikuła-Małachowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Pikuła-Małachowska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska, Joanna Pikuła-Małachowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Pikuła-Małachowska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska, Joanna Pikuła-Małachowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

C1. Przedstawienie i omówienie roli promocji jako kluczowego elementu marketingu mix

C2. Charakterystyka klasycznych i dodatkowych elementów promocji mix

C3. Zapoznanie z praktycznymi aspektami realizacji polityki promocji przez przedsiębiorstwo

Pełny opis:

1. Student potrafi wyjaśnić na czym polega istota promocji i jej rola jako kluczowego elementu marketingu mix

2. Student potrafi scharakteryzować podstawowe elementy promocyjnego mix

3. Student zna podstawowe techniki i strategie reklamy

4. Student potrafi wyróżnić cechy charakterystyczne sprzedaży bezpośredniej i dodatkowej

5. Student potrafi określić istotę i znaczenie działań Public Relations w przedsiębiorstwie

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Pabian A., Promocja. Nowoczesne środki i formy, Wyd. Difin, Warszawa 2008

2. Drzazga E., Systemy promocji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2006

3. Kall J., Reklama, PWE, Warszawa 2002

4. Davis A., Public relations, PWE, Warszawa 2007

5. Marczak M., Boguszewicz-Kreft M., Promocja usług, CeDeWu, Warszawa 2015.

6. Mruk H., Pilarczyk B., Sławińska M., Marketing: koncepcje - strategie – trendy, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2015.

Literatura uzupełniająca:

1. Leszczyński G., Pilarczyk B., Relacje na rynku business to business, rozwój, wartość, komunikacja, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, Wydawnictwo UE, Poznań 2012.

2. Grzegorczyk A., Reklama, PWE, Warszawa 2010

3. Gruszkowski T. Podręcznik reklamy, Wyd. WIG-Press, Warszawa 2000

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

C1. Przedstawienie i omówienie roli promocji jako kluczowego elementu marketingu mix

C2. Charakterystyka klasycznych i dodatkowych elementów promocji mix

C3. Zapoznanie z praktycznymi aspektami realizacji polityki promocji przez przedsiębiorstwo

Pełny opis:

1. Student potrafi wyjaśnić na czym polega istota promocji i jej rola jako kluczowego elementu marketingu mix

2. Student potrafi scharakteryzować podstawowe elementy promocyjnego mix

3. Student zna podstawowe techniki i strategie reklamy

4. Student potrafi wyróżnić cechy charakterystyczne sprzedaży bezpośredniej i dodatkowej

5. Student potrafi określić istotę i znaczenie działań Public Relations w przedsiębiorstwie

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Pabian A., Promocja. Nowoczesne środki i formy, Wyd. Difin, Warszawa 2008

2. Drzazga E., Systemy promocji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2006

3. Kall J., Reklama, PWE, Warszawa 2002

4. Davis A., Public relations, PWE, Warszawa 2007

5. Marczak M., Boguszewicz-Kreft M., Promocja usług, CeDeWu, Warszawa 2015.

6. Mruk H., Pilarczyk B., Sławińska M., Marketing: koncepcje - strategie – trendy, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2015.

Literatura uzupełniająca:

1. Leszczyński G., Pilarczyk B., Relacje na rynku business to business, rozwój, wartość, komunikacja, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, Wydawnictwo UE, Poznań 2012.

2. Grzegorczyk A., Reklama, PWE, Warszawa 2010

3. Gruszkowski T. Podręcznik reklamy, Wyd. WIG-Press, Warszawa 2000

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Pikuła-Małachowska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska, Joanna Pikuła-Małachowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie roli promocji jako kluczowego elementu marketingu mix

C2. Charakterystyka klasycznych i dodatkowych elementów promocji mix

C3. Zapoznanie z praktycznymi aspektami realizacji polityki promocji przez przedsiębiorstwo

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić na czym polega istota promocji i jej rola jako kluczowego elementu marketingu mix

2. Student potrafi scharakteryzować podstawowe elementy promocyjnego mix

3. Student zna podstawowe techniki i strategie reklamy

4. Student potrafi wyróżnić cechy charakterystyczne sprzedaży bezpośredniej i dodatkowej

5. Student potrafi określić istotę i znaczenie działań Public Relations w przedsiębiorstwie

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Pabian A., Promocja. Nowoczesne środki i formy, Wyd. Difin, Warszawa 2008

2. Drzazga E., Systemy promocji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2006

3. Kall J., Reklama, PWE, Warszawa 2002

4. Davis A., Public relations, PWE, Warszawa 2007

5. Marczak M., Boguszewicz-Kreft M., Promocja usług, CeDeWu, Warszawa 2015.

6. Mruk H., Pilarczyk B., Sławińska M., Marketing: koncepcje - strategie – trendy, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2015.

Literatura uzupełniająca:

1. Leszczyński G., Pilarczyk B., Relacje na rynku business to business, rozwój, wartość, komunikacja, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, Wydawnictwo UE, Poznań 2012.

2. Grzegorczyk A., Reklama, PWE, Warszawa 2010

3. Gruszkowski T. Podręcznik reklamy, Wyd. WIG-Press, Warszawa 2000

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Arnold Pabian
Prowadzący grup: Anna Niedzielska, Arnold Pabian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-4 (2024-07-15)