Zarządzanie marketingiem
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-Z-D1-ZM-05 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie marketingiem |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przedmiotu obowiązkowe - Zarządzanie I st. sem. 5 PZMSP WZ Przedmiotu obowiązkowe - Zarządzanie I st. sem. 5 ZDMP |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych pojęć dotyczących istoty i funkcji zarządzania marketingiem C2. Poznanie narzędzi zarządzania marketingiem w przedsiębiorstwie C3. Umiejętność zarządzania marketingiem w przedsiębiorstwie WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student charakteryzuje podstawowe pojęcia z tematyki przedmiotu 2. Student umie projektować etapy działań marketingowych w przedsiębiorstwie 3. Student charakteryzuje analizy portfelowe produktów w przedsiębiorstwie 4. Student analizuje sytuację strategiczną w której znajduje się przedsiębiorstwo 5. Student charakteryzuje zakres planowania w marketingu |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE W 1- (1) Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie podstawowych pojęć i terminów związanych z zarządzaniem marketingiem (m.in. zarządzania, orientacji marketingowej, marketingu, marketingu mix, zarządzania marketingiem, etapów zarządzania marketingiem) W 2- (1) Omówienie organizacji marketingu w przedsiębiorstwie. Funkcje organizacji marketingowej. Organizacja działań marketingowych oraz zadania specjalistów marketingu. W 3- (1) Misja i rynek przedsiębiorstwa. Zakres działania przedsiębiorstwa. Planowanie strategiczne zorientowane na rynek. Segmentacja rynku i pozycjonowanie produktu. W 4- (1) Aktywność marketingowa przedsiębiorstwa na rynku. Aktywność co do produktu, ceny, dystrybucji, promocji cz.1 W 5- (1) Aktywność marketingowa przedsiębiorstwa na rynku. Aktywność co do produktu, ceny, dystrybucji, promocji cz.2 W 6 – (1) Cele marketingowe. Strategia marketingowa przedsiębiorstwa oraz jego misja. Wprowadzenie do zagadnienia analiz portfelowych W 7- (1) Omówienie analiz portfelowych W 8- (1) Omówienie planowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa, istota strategii oraz etapy budowania strategii marketingowej W 9 - (1) Przedstawienie planu marketingowego przedsiębiorstwa W 10- (1) Kontrola w zarządzaniu działalnością marketingową W 11- (1) Motywowanie w zarządzaniu marketingiem W 12- (1) Przedstawienie planowania marketingowego 1 W 13 - (1) Przedstawienie planowania marketingowego 2 W 14 - (1) Zarys zagadnienia konfliktów w marketingu. W 15 - (1) Podsumowanie zajęć C 1- (1) Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie podstawowych pojęć i terminów związanych z zarządzaniem marketingiem C 2- (1) Wprowadzenie do projektów zaliczających przedmiot. C 3- (1) Prezentacja przykładowych misji przedsiębiorstw. Przykłady segmentacji rynku. Praca z projektem: misja wybranego przedsiębiorstwa oraz segmentacja rynku – praca studentów w grupach. C 4- (1) Praca projektowa: opracowanie działań w wybranym przedsiębiorstwie co do: produktu, ceny, dystrybucji oraz promocji C 5- (1) Przykłady misji przedsiębiorstw. Określenie misji wybranych przedsiębiorstw – praca grupowa w projektach C 6- (1) Wstęp do ćwiczenia analiz portfelowych – praca grupowa z projektem. C 7- (1) Macierz BCG – praca z projektem C 8- (1) Macierz GE – praca z projektem C 9- (1) Zarys planowanie strategii marketingowej wybranego przedsiębiorstwa – praca projektowa w grupach C 10- (1) Tworzenie planu marketingowego w wybranych przedsiębiorstwach – praca projektowa w grupach cz.1 C 11- (1) Tworzenie planu marketingowego w wybranych przedsiębiorstwach – praca projektowa w grupach cz.2 C 12- (1) Kontrola i motywowanie w przedsiębiorstwie zorientowanym marketingowo C 13- (1) Sprawdzian testowy C 14- (1) Prezentacja projektów C 15- (1) Podsumowanie zajęć |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Żurawik B., Żurawik W.: Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1996 2. Knecht Z., Zarządzanie marketingiem, Wyd. C.H. Beck, 2008 3. Frąckiewicz E. i in.: Zarządzanie marketingowe. PWE, Warszawa 2004 4. Kotler Ph., Marketing, analiza, planowania, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994 5. Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN, Warszawa 2008 6. Kotler Ph., Marketing Management, Millenium edition, Prentice Hall 1999 Literatura uzupełniająca: 1. Hutt Michael, Speh Thomas: Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997. 2. R. Kłeczek, Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 1997 |
Efekty uczenia się: |
EK 1- Student potrafi opracować pojęcia dotyczące zarządzania marketingiem EK 2- Student potrafi zorganizować działania marketingowe w przedsiębiorstwie EK 3- Student potrafi przeprowadzić analizę portfelową w przedsiębiorstwie EK 4- Student prezentuje wiedzę dotyczącą projektowania działań w ramach: produktu, ceny, dystrybucji i promocji EK 5- Student potrafi stworzyć plan marketingowy w przedsiębiorstwie |
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA) F1. Zadania projektowe F2. Prezentacja wykonanych zadań P1. Egzamin pisemny P2. Egzamin praktyczny – zadanie do wykonania, projekt badawczy EK 1 (ndst) Student nie potrafi przedstawić podstawowych pojęć z zarządzania marketingiem (dst) Student potrafi przedstawić podstawowe pojęcia z zarządzania marketingiem własnymi słowami ale bez przykładów (db) Student potrafi przedstawić podstawowe pojęcia z zarządzania marketingiem i zaprezentować proste przykłady (bdb) Student potrafi wyjaśnić przedstawić podstawowe pojęcia z zarządzania marketingiem, podaje przykłady i cel zarządzania marketingiem. EK 2 (ndst) Student nie potrafi zorganizować działań marketingowych w przedsiębiorstwie (dst) Student potrafi zorganizować podstawowe działania marketingowe w przedsiębiorstwie (db) Student potrafi zorganizować działania marketingowe w przedsiębiorstwie (bdb) Student potrafi zorganizować działania marketingowe w przedsiębiorstwie oraz prezentuje przykłady tych działań w odniesieniu do wybranych przedsiębiorstw EK 3 (ndst) Student nie potrafi przeprowadzić analizy portfelowej w przedsiębiorstwie (dst) Student potrafi przeprowadzić wybraną analizę portfelową w przedsiębiorstwie (db) Student potrafi przeprowadzić wybrane dwie analizy portfelowe w przedsiębiorstwie i pokazuje przykłady na wybranym przedsiębiorstwie (bdb) Student potrafi przeprowadzić wszystkie analizy portfelowe w przedsiębiorstwie, opisuje je, przedstawia przykłady oraz prezentuje wnioski EK 4 (ndst) Student nie posiada wiedzy dotyczącej projektowania działań w ramach: produktu, ceny, dystrybucji i promocji (dst) Student prezentuje podstawową wiedzę dotyczącą projektowania działań w ramach wybranych elementów marketingu mix (db) Student prezentuje podstawową wiedzę dotyczącą projektowania działań w ramach wybranych elementów marketingu mix, ocenia je i podaje własne interpretacje (bdb) Student prezentuje pełną wiedzę dotyczącą projektowania działań w ramach wszystkich elementów marketingu mix, podaje przykłady, ocenia je i podaje własne interpretacje EK 5 (ndst) Student nie potrafi stworzyć planu marketingowego w przedsiębiorstwie. (dst) Student potrafi częściowo stworzyć plan marketingowy w przedsiębiorstwie. (db) Student potrafi częściowo stworzyć plan marketingowy w przedsiębiorstwie i podaje przykład (bdb) Student potrafi stworzyć plan marketingowy w przedsiębiorstwie, podaje przykład, prezentuje go w formie prezentacji multimedialnej, wykazuje dużą aktywność i dociekliwość. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-03 - 2017-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-02 - 2018-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | Ilona Pawełoszek | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.